Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Angående att träna och röra på sig så fattar jag inte hur min kropp funkar som gravid. Jag har jobbat fram till i måndags och gått hela dagarna och lyft massor. Jag spelade innebandy till månadsskiftet november-december. Men jag har inte kunnat gå en promenad längre än en km sen kanske september. Jag får så många och onda sammandragningar då. Så jag kan göra allt utom att promenera.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-01-16 22:21:57 följande:

Hon pratade om det också, och det var ännu ett skäl att prova tidigt. Längre in i förlossningen passerar barnets huvud utskott i bäckenet, och det är vanligt att man blir illamående. Provar man lustgasen i samma veva tror man att det är pga den, och förkastar den i onödan.

Så sa hon att det kunde vara i alla fall, men att en del mår illa av gasen också. :)

Jag tror att jag mådde illa för att jag blev yr. Ett andetag och jag kände mig skitfull. Ungefär känslan av tonårsfylla.
  • LillLouise84

Jag sitter och tittar på livet på BB. Jag både ser framemot min förlossning samtidigt som jag inte vill göra den. Framförallt är det när jag ser förlossningar som inte går klockrent som jag blir avskräckt. 9 veckor kvar till bf, det börjar närma sig.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-18 08:58:37 följande:

Igår fick jag äntligen hämta ut min underbara vagn! (Slänger in en bild när vi kommit hem). Den var så snygg så det var verkligen kärlek vid första ögonkastet;) fick 30% rabatt också så det var lyckat!

Hann stilla min shoppingabstinens lite igår också. Har ju så långt till någon stad så det är rena himmelriket när vi kommer till en större stad och kan shoppa loss;) fogarna var mindre nöjda förstås men nu har vi nog allt till lill*n tror jag!

En hotellnatt lyxade vi till med dessutom så vi har verkligen njutit! Varit barnfria, ätit ute, sovit gott och nu ska vi strax ner och äta hotellfrukost! Känns deppigt att den här helgen snart är över, lär ju dröja ett tag till nästa gång;) men ska bli mysigt att komma hem till de större barnen igen och överösa dem med presenter som vi köpt:)

Härligt att det löste sig med vagnen. Och hotellnatt låter underbart.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-18 09:17:56 följande:

Vårt kök rasade typ ner i maj. Dom vi köpte huset av hade glömt att tänka när dom borrade hål för en kabel i överskåparna så dom höll på att ramla ner från väggen. Som tur var så såg vi det precis innan det rasade. Vi har med andra ord levt utan halva köket sen i maj och nu är vi less så vi behöver verkligen ett nytt kök!! :)

Sen så måste vi renovera badrummet innan bebisen kommer också, annars har vi inte en chans att få till ett skötbord.

Vi är rätt trångbodda i vårt radhus, men vi trivs ändå super!!

Vad skönt att höra att fler är trångbodda. Vi är snart fyra personer på 60 kvm, men vi älskar vårt minihus. 60 kvm uppdelat på tre rum var nästan stort när vi var bara två, men nu med snart två barn plus hund så får vi inte riktigt plats.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-18 09:45:27 följande:

Oj, 60 kvadrat - förstår om det börjar bli trångt nu när nu blir fler. Vi har ändå 127 kvadrat, men vi kommer ha ett sovrum för lite när bebisen kommer för då blir vi 6 personer totalt. Dock så bor ju inte alla här hela tiden, vi har två barn på halvtid, ett barn på nästan heltid och så snart ett barn på heltid ;)

Men vårt kök är litet och så har vi två små badrum där det krävs ombyggnad och planering för att få plats med skötbord. Sovrummet kunde med nöd och näppe rymma en spjälsäng, så att utöka familjen är minst sagt trixigt...

Vi har väldigt udda fördelning på vårt hus. Vi köpte ett ödehus med en toa på 0.9 kvm utan dusch. Så gästrummet på 7.5 kvm fick bli badrum med tvättmaskin. Sen har vi tur som har en källare så vi gjorde tvättstuga på ca 15 kvm där, det är vår räddning. Barnen kommer att få dela på ett sovrum på ca 9 kvm. Vi har precis gjort det klart så vi har både en vanlig och en spjälsäng där. Sen får bebisen ligga i vagga i vårt sovrum till att börja med. Vi älskar som sagt vårt hus och har totalrenoverat det i 8 år. Så nästa steg blir till att bygga ut.
  • LillLouise84

Ikväll beställde jag äntligen en pileoverall till bebisen och några bodys. Så nu har vi nog det vi behöver förutom småsaker som blöjor, amningsinlägg och bindor. Kanske att vi borde köpa en till filt. Sen är det syskonvagnen då men det är inte akut, vi har fyra singelvagnar så vi klarar oss första veckorna. Jag tror inte jag kommer ta hund och barn på promenad själv första veckorna, utan då är vi nog två och kan ta en varsin vagn.

Däremot måste jag fixa en ny axelkudde till bilstolen då den ena försvann när dottern hade stolen. Men en ensam stund vid symaskinen ska väl råda bot på det.

Det känns både som att det närmar sig men ändå så långt borta. Jag är skittrött på att vara gravid. Jag mår så illa på kvällarna, har halsbränna som tusan och TRÖTT!!!!

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-01-19 06:06:45 följande:

Jag vaknade också tidigt (vid 4) och kunde inte somna om. Då är det skönt att veta att jag slipper jobba, och att jag kan sova middag sen om jag vill.

Vad är det du tycker att du borde orka förutom att ligga i soffan och äta godis? Jag gör nån liten nyttig grej per dag, städar lite, gör matlådor, hälsar på mamma, eller målar en byrå. Det är mycket mindre än jag gör normalt, men jag skiter i det. Om två månader är jag mamma, och kommer inte kunna slappa så här på många år. :)

Låter jobbigt med armen/axeln, jag har tyvärr inga tips!

Jag kör samma stil som dig när jag är hemma. En nyttig grej om dagen. Typ tvättar en maskin eller målar. Jag måste passa på att vila när dottern är på dagis några timmar om dagen.
  • LillLouise84
    Tussludd skrev 2015-01-19 09:16:27 följande:

Vi var på profylaxkurs i helgen, och den var bra. Men jag känner mig mer nervös inför förlossningen nu än innan. :/ blir iaf lite peppad av era kommentarer och hoppas på att få en kick av det jag också.

Vi har köpt garderob på IKEA till bebisen i helgen, vilket känns jätteskönt. Var dock helt slut efter det och maken fick göra allt när vi kom hem. Känner mig värelös som inte hjälper till, men ryggen var helt död. Nästa helg ska jag hämta spjälsängen och i veckan kommer grejerna jag beställt från jollyroom, sedan är allt till bebisen fixat. Bara jag som ska införskaffa amningsbh och några amningstoppar. Funderar på att köpa en onepiece att ha hemma första tiden när de rekommenderar mycket hud-hud kontakt så det blir enkelt...

Var in en sväng på förlossningen förra veckan då jag tyckt att bebisen rört sig mycket otydligare än vanligt och inte fått en riktig spark på hela dagen. Allt var dock frid och fröjd, fick både lyssna på hjärtljud och ett ultraljud, vilket var kul. Moderkakan låg längs med hela livmodern och läkaren gjorde en viktskattning som var normal. Kändes trångt därinne och trängre ska det bli!

Fler som börjat må illa?

Jag har mått illa mer eller mindre i 31 veckor. Jag överlever inte utan postafen två gånger om dagen. Men nu har illamående blivit värre samtidigt som förkylning nr 5011 under denna graviditet börjar smyga sig på och halsbränna från Hell.
  • LillLouise84
    Misty W skrev 2015-01-19 11:32:02 följande:

Ligger i soffan och undrar om man är helt galen som kollar på något förlossnings program på kanal 5. Helt galet hur dom röjer på förlossningen i USA. Släkter som slåss, ingen som lyssnar på blivande mamman och personalen osv. När jag födde dotter och snittades med sonen så va det bara jag och min sambo på plats... Skulle bli knäpp om hela släkten stod och stirrade mig i underlivet, fotade och filmade...

Helt sjukt att ha hela familjen med. De sista jag skulle ha med i en förlossningssal vore mina föräldrar. Jag har också sett något sånt program och de som inte är med i förlossningssalen sitter i väntrummet utanför. Våra föräldrar visste knappt att vi var på förlossningen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?