-
Jag vill ha en emmaljunga dubbel viking men de är så dyra. Jag har även funderat på mountain buggy duet 2,5 men ingen barnvagnsaffär inom de närmaste 20 milen verkar ha den, och jag skulle vilja klämma och känna på en vagn innan jag köper en.Skumbollen skrev 2015-01-13 16:11:41 följande:Vi har också syskonvagnspanik... Deg finns ju INGA bra :(
-
Vilken hemsk dag jag har haft. Igår vaknade jag med migrän men tog två Alvedon och led igen arbetsdagen. Det fick jag sota för idag då jag legat hela dagen. Trodde huvudet skulle spricka och att skulle spy. Vad jag hatar att vara gravid ibland. Om jag inte varit det hade jag kunnat ta en tablett och migränen försvunnit men nu så finns bara Alvedon. Jag var så dålig att farmor fick hämta på dagis och ta hem dottern till sig. Så dålig har jag aldrig varit under min föräldratid att jag inte kunnat ta hand om mitt eget barn.
-
Vilken tur du har. Här finns ta mig tusan inga syskonvagnar alls i butikerna (finns inte så många butiker heller) det är emmaljunga dubbel viking som finns eller en babyjogger typ sulky.Skumbollen skrev 2015-01-13 18:48:19 följande:
MB duet 2.5 är den jag satt mitt hopp till, fick sms idag att de fått in den i butik hör i Gbg igen så nu skall det klämmas :) jag får återkomma med recension :)
-
Åh vad tråkigt. Jag har själv 4 arbetsdagar kvar till graviditetspenning. Men efter dagens migrän blir jag hemma imorgon och mina svärföräldrar tycker att jag inte ska gå tillbaka torsdag, fredag och måndag utan skita i det när jag blir så sliten.snö 81 skrev 2015-01-13 18:39:47 följande:
Sådär ja, efter 5 arbetsdagar var jag åter sjukskriven igen. Var till barnmorskan och kollade blodtrycket idag och det var alldeles för högt igen så det verkar inte klara att jag jobbar alls. Får väl se om jag jan gå tillbaka nåt alls innan bebisen kommer eller hur om jag får vara hemma och rulla tummarna till det är dags...
-
Jag tillbringade två dagar på förlossningen innan dottern kom och då använde jag egna trosor och efter blev vi kvar tre dygn så den här gången packar jag hellre tre, fyra par trosor extra.Kpax skrev 2015-01-13 19:39:27 följande:
Jag har hört varierande om BBs trosor och bindor, så jag packar nog egna, hehe.
Jaså, används inte puder så mycket längre? Där ser man, mycket jag inte alls har koll på!
Jo, jag ska försöka amma, tänkte rent allmänt vad man skulle kunna ha i väskan.
BVC sa till oss att puder rekommenderade de förr, men nu finns det bättre grejer -
Ja man tar olja på en torr tvättlapp för att få bort bajset, bajset är att jämföra med ej vattenbaserad målarfärg på hud.Kpax skrev 2015-01-13 19:45:05 följande:
Ja bilbarnstol! Det skrev jag upp nu.
Men vadå, vad gjorde du med oljan menar du? Tvättade?
-
Åh fy fan vad ont det gör för dig nu! Jag gjorde samma grej i typ graviditetsvecka 34-36 med dottern. Jag hostade och nös samtidigt så jag spräckte revbenet, jag låg i fosterställning på golvet och kunde knappt andas av smärta första timmen. Natt nr två var värst för mig då stod jag och kramade fönsterkarmen och grinade för jag visste inte vart jag skulle ta vägen. Det enda som lindrande var vetekudde och kylklamp varannan gång på sprickan. Rekommendationen jag fick på 1177.Astilbe skrev 2015-01-13 20:50:12 följande:
Tyckte himla synd om mig när jag fick lunginflammationen men nu har jag tydligen hostat sönder ett revben. Har fått en spricka som gör att det är störtomöjligt att sova på någon sida och sover jag på rygg känns det som att jag kvävs av magen och att sova på mage är ju uteslutet just nu. Usch - så fort jag gick in i tredje trimester så kom en himla massa krämpor. Så - behövde gnälla av mig lite...
-
Usch och fy! Jag lider med dig. Tydligen kan bebisen sparka av revben också om man har otur. Det värsta är ju att man inte kan få något smärtstillande heller som gravid, eller Alvedon kan man ju ta men det hjälper inte så mycket. Hoppas smärtan ger sig snart för digAstilbe skrev 2015-01-13 21:37:22 följande:
Ja, det värsta är att det bara har blivit värre för varje dag. Hoppas verkligen att smärtan vänder snart för nu närmar det sig min smärtgräns. Vet inte vad jag hade gjort utan min värmedyna - det är det enda som har lindrat lite. Får nog tests kylklamp också om det blir värre...
-
Sjukskrivning här med. Jag får havandeskapspenning från och med 20 men jag har nog jobbat klart nu. Andra dagen hemma och jag är så slut, orkar ingentingseptemberbarn08 skrev 2015-01-14 15:58:00 följande:
Fixade bara en dag på jobbet innan jag sjukskrev mig igen, känner mig så himla värdelös idag:(
Jag har inte plågats överdrivet mycket av fogarna tidigare och hittills inte haft ont i ryggen alls. Efter två timmar igår (med en duschning och renbäddning av två sängar) kändes det som att ryggen skulle gå av och fogarna gjorde så ont att jag var gråtfärdig hos den stackars pensionären som säkert tyckte jag var på jordens sämsta humör. Fattar inte varför jag plötsligt fick så ont efter så lite när det varit okey tidigare:(
Tänkte ändå envisas och prova jobba idag men under kvällen igår hade jag såna sjukt kraftiga och onda förvärkar med tre minuters mellanrum att jag funderade på att ringa förlossningen! Kändes inte alls okey!
Hade sagt till sambon att börjar jag blöda igen eller får för mycket förvärkar så sjukskriver jag mig igen, annars ska jag prova härda ut.
Vilken mespropp jag kände mig som när jag ringde och sjukskrev mig imorse!
-
Halsbränna och sura uppstötningar nu har jag lite mensvärk också, det har jag inte haft på månader. Snabbspola 8 veckor framåt tack!