Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-01-14 18:41:08 följande:

Vi har en gamal spjälsäng från ikea också och madrassen vi köpte till den är aningen förstor. Men vi köpte skumgummi madrass så vi kan skära till den lite.

Gällande madrassen till vaggan så vaggan över 100 år så inga normal mått där inte. :) Men jag hade tänkt att köpa skumgummimadrass till den också och skära till. Mina föräldrar tyckte att det kunde vi be nåt företag att fixa det istället så de skulle kolla upp det åt oss. Själv tycker jag att lite onödigt när jag enkelt kan åka in och köpa madrass på jysk men vill de kolla upp det så får de väl det. :p

Vi har också en vagga, den är från 1800- talet och madrassen var äcklig. Jag tänkte köpa Ikeas billigaste och skära till, men maken åkte till en tapetserare och måttbeställde. Den blev jättebra i storlek men kostade 800 kr ????
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-01-15 03:23:46 följande:

Fy fan vad drygt det är att sova nu. Eller FÖRSÖKA sova, rättare sagt.

Jag gruvar mig varje kväll, för jag vet att jag kommer vakna minst två gånger och ha svårt att somna om.

Nu jobbar jag ju inte, tack och lov, så egentligen borde jag inte stressa upp mig. Men irriterande är det i alla fall. Vad gör man klockan tre liksom? Det är ju inget på TV.

Här är det tvärtom. Jag vill och kan sova men har en 1.6 åring som inte sover plus nattliga Kisspauserna. 5.58 kliver hon upp varje morgon då är det bara att följa med. Jag funderar på att skicka dottern till farmor och farfar någon natt framöver så vi får sova ut en gång.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2015-01-15 06:43:08 följande:

Kolla blocket. Jag har sett någon modell 2015 där faktiskt även om de är få ännu. Kanske kommer det fler då den nyare varianten kommer i april?

Jag är blocket missbrukare för tillfället jag vill ha dubbel vikingen med lufthjul och än har jag bara sett en enda på blocket. Jag tänker också att de kommer komma ut fler begagnade när den nya kommer. Just nu funderar jag på att sälja en annan vagn och köpa en ny sulky till dottern så får bebisen kombivagnen när vi ska iväg hela familjen.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2015-01-15 12:28:09 följande:

Som jag förstått det så skall de inte ha lufthjul på den nya modellen så dem hade de verkligen ingen lång tid. Vet dock inte varför eller om köpare varit missnöjda med dem? Vet att användare var missnöjda med EVA-hjulen som finns på -14 års modell och att de därför utvecklade både lufthjulen och Ecco-hjulen. Ecco-hjulen har jag hört mycket gott om så det blev sådana när vi beställde vår vagn

Som jag läste skulle den nuvarande dubbel vikingen finnas kvar fast det kommer en ny. EVA hjulen käkade väl grus i massor och det är därför det finns så många sånna på blocket
  • LillLouise84

Idag ringde jag till jobbet och sjukskrev mig fredag och måndag. På tisdag börjar min graviditetspenning så nu har jag jobbat klart för i år. Nu ska jag ta hand om mig själv och pyssla hemma. Jag måste nog skriva mig en "att göra" lista, så jag inte fastnar i soffan. Städa källaren och garderoben står högt upp på listan.

• LillLouise84
    Tussludd skrev 2015-01-15 14:46:10 följande:

Bra gjort att sjukskriva dig! Inte värt att du sliter ut dig fullständigt de sista dagarna.

Jag hoppas på att jag blir sjukskriven nästa vecka, även om jag haft 2 bättre dagar nu vet jag ju hur slut jag är när jag har hållt igång på jobbet.

Dessutom hälsade jag på hos grannen som precis gjort om i rummet som ser exakt ut som vårt gäst/barnrum och blev väldigt inspirerad av deras nya garderob. Vi planerar att flytta under 2015 och hade inte tänkt köpa några nya möbler till barnrummet, men när jag berättade för maken i går kväll blev han också sugen på att fixa lite mera därinne. Från typ inte göra något alls till att köpa ny garderob och göra ett riktigt barnrum. Känns jättekul, och jag hoppas att vi hittar någon billig lösning!

Nu ska bara orken räcka till också...

Jag fattar inte att det kunde ta så tvärstopp på mig. I måndags klättrade jag ur och i största möjliga lastbil typ 30-40 gånger och släpade pall i djupsnö, nu blir jag matt av att plocka ur diskmaskinen. Jag vet att jag pressat mig för hårt så nu blir det vila
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-01-15 15:36:58 följande:

Åh, så härligt och främmande det lät. Jag gillar mitt jobb och tänker ju jobba så länge jag kan, men ändå, det lät skönt att slippa jobbpressen... 

Jag hade jobbat längre om jag inte haft så sjukt tungt jobb. Det är både skönt och lite långtråkigt att bli hemma, veckorna kommer gå sakta.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-01-15 17:39:23 följande:

Jag har inte fixat ditt jobb med min foglossning. Inte i närheten så länge. Jag sitter ju still vid en dator.

Det kan jag förstå att det inte skulle gå. Jag har haft en himla tur som sluppit foglossning än så länge, och hoppas att jag slipper det framöver också. För mig är det tröttheten som tagit mig. Jag orkar absolut ingenting längre, som att fått en stekpanna i huvudet ungefär
  • LillLouise84
    sommarstad skrev 2015-01-15 18:51:05 följande:

Oj det var lite väl mycket.

Från vilken sida släkten är er vagga i från?

Vår är från min farfars mors sida. Svårt att tänka sig att jag låg i den där för snart 28 år sedan och nu är det snart dags för min bebis :)

Den har vi lånat från mannens farfar, som bor i en släktgård som varit i släkten sen 1800 talet och vaggan hör hemma där. Den blev renoverad till makens farbror som är född i början på 60 talet, och sen har maken och alla hans syskon och farbroderns barn sovit i den.

Jag tycker det är lite kul med traditioner, framförallt eftersom maken och hans farfar står varandra så nära. Farfarn blev överlycklig när vi ville låna vaggan till ännu en generation.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-01-15 22:15:26 följande:

Faktum är att det är tröttheten som gör att jag tvivlar på att jag fixar att jobba hela vägen. Fogarna använder jag ju inte på jobbet, men utan hjärna är det svårt. Idag var rummet med "min" sovfåtölj upptaget - ingen tupplur för mig = trögtänkt och ineffektiv eftermiddag.

Trötthet med påföljande gravidhjärna är inte att leka med. När jag jobbade var jag tvungen att ha ett mini kollegieblock bredvid mig så jag kunde skriva upp allt jag skulle komma ihåg. De ringer ofta om vilka hämtningar jag ska göra och det hände mer än en gång att jag ringde upp en halvtimme senare och frågade "vad var det jag skulle göra", väldigt pinsamt att ha huvudet under armen. Ibland känns det som 70% av minnesbanken i huvudet går i dvala under graviditeten (ännu värre var jag när jag ammade och aldrig sov, eller i början av graviditeten)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?