Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Sen igår så pressar bebisen sig neråt ordentligt. Jag är öm i svanskotan och sittbenen. Ibland funderar jag på om det är dags snart, när den borrar sig ner.

• LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-26 14:17:22 följande:

Ok, ja jag har ju ett paket från Kronans apotek så dom kanske vi kan ha för tillfällen när vi är på vift. Dom andra är Natusan så dom lär jag kasta bort då.

Kronans är bra tycker jag. Vi använder bara våtservetter när vi är hemifrån. Hemma använder vi torra papperstvättlappar. Våtservetter är kanon på skogsutflykter och att ha liggande i bilen.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-26 15:09:43 följande:

Åh det visste jag faktiskt inte! Vilken himla tur att de vi jämt använt ska vara bra, annars hade man ju mått sjukt dåligt nu! Natusan tror jag vi fick nån provförpackning på när första barnet föddes men han blev galet röd i rumpan av dem så vi bojkottade dem ganska snabbt.

Visst var det du som var från Norrland? Får man fråga varifrån? :)Jag kände dagen innan nyårsafton att det var ett jäkla tryck neråt och sen dess tror jag huvudet legat neråt. Har sjukt svårt att gå hela tiden då det trycker på så hemskt. Det tillsammans med massa onda förvärkar (som jag inte alls fick uppleva med de andra graviditeterna) har gjort mig orolig både en och två gånger men än har det då gått bra:) jag har ju varit van täta sammandragningar från tidigt i graviditeten alla tre gångerna men när det väl börjat göra ont har det varit förlossningen som startat. Blir minst sagt förvirrad nu när det tar i och gör så ont ibland haha

Jag är ingen riktig norrlänning, utan bor i ingenstans =Hälsingland. För norrlänningar tycker att vi bor i södern, medans folk i södern ofta tror att alla norr om dalälven har egna renar :-P
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-01-26 19:38:28 följande:

Roligt att vi ändå är några från "norrland" då;)

Jag har inte haft någon att vara mammaledig med tidigare och saknar det även denna gången, vilket känns så tråkigt!

Annars ikväll har jag en sån där nerekväll:( har hittills inte känt mig less på graviditeten och att jag önskar att det ska va över, trots illamående och smärtor.. har liksom verkligen njutit varenda dag!

Vet inte vad det blev ikväll, allt känns bara tungt! Sover som en kratta varje natt, mår pyton hela dagarna, tarmarna jäklas i vanlig ordning, jag kan inte få i mig mer än lite fil varje dag, halsbränna och sura uppstötningar gör illamåendet hundra resor värre, fogarna gör ont för minsta lilla och jag kan inte göra NÅNTING utan att få ont och förvärkar:( just ikväll vill jag inte mer och dagarna går så fruktansvärt sakta när jag inte kan göra något!

Gnällgnällgnäll!

Jag är också skittrött på det här emellan åt. Sura uppstötningar och halsbränna från helvetet på nätterna. Konstant illamående sedan dag ett. Krasslig i magen efter järntabletterna. Och tjocka och klumpig som en flodhäst med tryck neråt och förvärkar. Jag gnäller och gnäller
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-26 20:57:28 följande:

Jag hade en mammagrupp förra gången jag var mammaledig. Vi träffades i bästa fall en gång i veckan, men jag hade gärna haft nån att hänga med lite oftare och inte alltid uppstyrt i grupp.

Denna gång vet jag inte av vare sig någon mammagrupp eller kompis som ska ha barn och det känns trist.

Jag har inte heller någon kompis direkt som ska ha barn nu. Jag känner en tjej som ska ha nu några veckor före mig och hon tycker att det är jätteroligt att vi ska ha barn samtidigt, men hon är en sån man inte orkar träffa mer än max en gång i månaden.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-01-26 22:17:05 följande:

Det där känner jag igen. Är inte lika mysigt när den rör sig längre förutom ibland. Jag ska ju vara gravid i ca 7 veckor till (tror jag) och förstår inte riktigt hur det kommer gå med utrymmet i magen. Kommer den få plats eller kommer magen explodera?

Magen kommer att explodera! Det gör min snart jag har inte några tröjor alls som når över magen längre, till och med makens jacka är trång att stänga
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-01-27 09:49:01 följande:

Åh, jag vill också ha nya mysbyxor!! Har inte lyckats hitta några bra myskläder denna graviditet.

Men nu har jag bestämt att jag ska köpa några snygga vanliga mysbyxor till efter förlossningen istället så får jag helt enkelt klara mig fram till dess.

Jag har ett par mysbyxor ifrån cubus med en hög mudd som passar lika bra gravid som ogravid. Sen har hm en knälång kjol med smockmudd upptill som är superskön
  • LillLouise84

De sista nätterna har jag drömt grymt mycket och bebisen är inblandade mest överallt. En natt drömde jag att det var en pojke och att jag blev jättebesviken. I natt drömde jag att det blev en tjej och jag hade halvt panik av att jag köpt en blå filt (jag har köpt en blå filt eftersom det bara fanns blå eller rosa så tog jag blå när vi inte vet vad det är)

• LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-01-27 11:47:11 följande:

Har också drömt att det kommer bli en pojke med blandad besvikelse. Är det väl inte egentligen, det blir bra oavsett men tror att jag drömt att det blir en pojke för att mannens släkt mest har fått pojkar så jag har väl ställt in mig mer på att det blir en pojke. Just nu drömmer jag inte men känner att jag tillbringar mer tid vaken än sovandes om nätterna så det kan ju bero på det. Gör ont i magen om jag ligger på höger sida och vänster sida och på rygg så är det bara tungt. Så mycket vändande och bökande blir det under natten tillsammans med toalettbesöken.

Blå filt känns ju okej även om det blir en flicka men så tycker jag ju om blått också

För mig spelar det ingen roll vilket kön det blir, så därför blir det extra konstigt att drömma att jag blir besviken. Men det bevisar väl bara att gravidhjärnan lever sitt egna liv.

Jag sover också som en kratta. Var tredje timme typ måste jag kissa och sen när jag lägger mig igen så är sängen för varm och maken snarkar.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-01-27 11:53:02 följande:

Jag har ett par sen många år tillbaka som har nedvikbar mudd och därmed inte alls sitter på magen. Har varit och är fortfarande mina favoriter. Annars går jag omkring med H&Ms randiga pyjamasbyxor som är tillräckligt tjocka för att jag ska kalla dem mjukisbyxor. Nä det måste vara så. Jag tänkte gravidkläder = ha hela graviditeten men så enkelt är det inte. Hittade en klänning på rea som jag älskar men jag tror inte den heller kommer hålla hela graviditeten ut. Det är lite som de har bestämt hur stor magen maximalt får bli när de designar kläderna. Tur att tajts finns

Gravidkläder är en hel vetenskap. Jag köpte en tröja ifrån lundmyr i xl tror jag, den är stor som kanske en s eller m. Jag har large på hms gravidkläder de är lite för stora, förra gången köpte jag en klänning i xl och tänkte att den blir nog bra på slutet men jag växte aldrig i den, så grymt stora i storleken.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?