Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-02-03 04:48:02 följande:

Ååh vilken trevlig överraskning det måste ha varit att få ut pengar bara sådär efter förlossningen:) man skulle ha varit bättre insatt så man inte missar ersättningar man har rätt till. Vad hade du för bolag?Jag säger: är du osäker/orolig så ring till förlossningen och rådfråga:) det är bättre än att gå och fundera:)

Jag har också haft vanliga sammandragningar sedan tidigt i mina graviditeter men de har aldrig någonsin gjort ont. Förrän nu under den här graviditeten då det började molvärka som du beskriver det, i rygg och neråt. Det har dock hållit på sedan nyår och än är ungen kvar i magen så det verkar inte vara någon fara för min del;)

Jag har trygg-hansa på både mig, gravidförsäkring och barnförsäkring.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2015-02-03 15:53:12 följande:

Någon mer än jag som känner sig svullen och tung i underlivet?

Inte än men jag kommer ihåg att det kändes så förra gången, sista tiden.

Värdelöst vetande: När en ko är svullen i underlivet är det nära en förlossning. Det är så man håller koll på vilken ko som ska kalva. (kanske funkar vi människor likadant?)
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-02-03 13:28:28 följande:

Tänkte lite på det här med att bajsa på sig under förlossningen. Jag har hört att en del erbjuder microlax (tror de gör det här), men har för mig att jag läst att man kan läcka ett bra tag. Har ni några erfarenheter av det här?

Jag sa att jag var bajsnödig under förlossningen då kände bm efter via slidan om det fanns något att få ut. Det fanns typ inget men det lilla kom ut i och med krystvärkarna
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-03 19:49:26 följande:

Haha, fläskfitta passar perfekt :)

Nej, sex som vanligt är helt ovärt. Vi testade lite här om dagen, men jag fick springa iväg och kyla ner fiffin med kallvatten för det sved som satan. Magen är i vägen hur man än gör och bebisen som sparkar och sammandragningar känner jag igen.

Jag kan dessutom vara helt galet kåt på natten i drömmarna, men vaken tid är jag som en kall fisk ;)

Sex det har vi avskrivet helt här hemma. Mannen vill inte alls när magen börjat synas. Men däremot var han helt galen bara bebisen kommit ut förra gången.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-04 08:46:31 följande:

Ang kisseriet: det kommer väldigt små mängder nu för tiden, även om jag är extremt nödig innan. Någon annan som fått så?

Ju större magen blir desto svårare blir det att tömma blåsan ordentligt. Förra graviditeten läste jag att man ska böja sig framåt och sätta händerna i golvet för att klämma ut det sista kisset.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-02-04 11:39:50 följande:

Ja, jag längtar också! Jag älskar att vara ute och gå, så promenader med barnvagn och hund är något jag verkligen ser fram emot!

Även här är det vitt. Fint iofs, men jag är redo för vår nu :)

Jag älskar också att röra på mig. Jag har inte kunnat gå mer än en km åt gången på många månader. I morse låg jag och kollade på biggest loser och blev till och med sugen på burphies. Jag vill ut och gå och gå på gymmet, eller rättare sagt bara kunna röra mig utan att pusta och frusta. Just nu känner jag mig som en sån där brutaltjockis som har svårt att knyta skorna och ta sig upp ifrån golvet.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-04 12:09:46 följande:

Hur f-n ska man kunna böja sig framåt och nå golvet??? :)

Jag kör på med mitt knep som ändå funkar helt ok - lyfta upp magen lite och kissa.

Jag vet inte, men det skulle tydligen fungera. Att lyfta magen kanske funkar på samma sätt.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-02-04 14:26:56 följande:

Ja! Jag kollar också på biggest loser och drömmer om att kunna träna. Jag kanske inte nödvändigtvis vill spendera tio timmar i veckan på gymmet, men jag vill ha möjligheten att kunna göra det utan att få ont. :)

10 timmar är inget för mig heller, men två tre timmar i veckan plus en hundpromenad om dagen vore något till att börja med
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-04 17:38:28 följande:

Min man har fått ett jobbuppdrag på en båt utan möjlighet att ta sig i land en heldag från 07-20 exakt två v innan bf. Eftersom han blev av med sin fasta tjänst i januari vill han helst inte tacka nej till jobb/pengar/uppdrag. Jag har inte förbjudit honom utan sagt att han måste ta beslutet själv och leva med ev konsekvenser. Min mamma födde mig ca 10 dar tidigt och brorsan likaså. Finns det nån föda-tidigare-ärftlighet? Hur hade ni resonerat?

Min man har fått ett jobb på en öde ö någonstans runt bf. De ska åka båt ut på måndag och bli hämtade torsdag. Jag vägrar! Men då är det fyra dagar borta. Han kommer plocka föräldraledigheten för dottern om han inte slipper på annat sätt
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-04 20:01:52 följande:

Känns som att jag har en evighet kvar till det är dags - 6,5 vecka :(

En evighet samtidigt som det kan bli när som helst egentligen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?