Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-12 05:40:22 följande:

Jag ligger också vaken sen 4... Inatt igen. Så himla stressande att veta att klockan ringer om ett par h.

Spännande med förvärkar. Jag har inte känt något i närheten än. Trots att det verkar vara knökfullt i magen så verkar han ändå fatta att han ska stanna på det trånga pensionatet en månad till åtminstone. Jag tvättade bäbiskläder idag, (igår) mest för att alla i tråden verkar göra detsamma men någon BB-väska har jag inte påbörjat. Har inte heller köpt några grejer till mitt nya mamma-jag: saknar amnings-linnen, amnings-bh, amningslappar (eller vad det heter), bröstsalva, gördel etc.

Tips på vad man ska tänka på när man köper amnings-bh?

Det är svårt att köpa en amningsbh innan, för brösten kan öka många storlekar direkt när mjölken kommer men går ner i storlek sen. J
  • LillLouise84
    LillLouise84 skrev 2015-02-12 07:59:08 följande:

Det är svårt att köpa en amningsbh innan, för brösten kan öka många storlekar direkt när mjölken kommer men går ner i storlek sen. J

Jag har bygellösa amningsbhar från kappahl för att sova i. Se är mjuka och flexibla för första dagarna, de har jag kvar sen dottern. De såldes i två pack en svart och en vit.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-12 17:35:12 följande:

Den lektionen gömde dom att ge på min trafikskola :)

När jag åker långt tar jag alltid av mig vinterjackan, men då mest för att det är bekvämt och inte blir så varmt. Men om man kör kortare sträckor och bor hör uppe där vi kan ha -30 vilken vinterdag som helst - då känns det inte aktuellt att ta av sig jackan eller ha bebis utan overall.

Nu pratar de om bältet och ytterkläder både på teorin och på halkbanan. Man kan lyfta på jackan så man i alla fall får midjebältet över höfterna. Det brukar man även ta upp under själva körlektionen.
  • LillLouise84

Skönt att höra fler som har galna hormoner som gör som de vill. I morse satt jag och tittade på barnkanalen med dottern och tårarna rann. Det behövs liksom inte mycket för det nu för tiden, jag är i vanliga fall en hårdhudad typ som aldrig gråter.

• LillLouise84
    Ediths mamma skrev 2015-02-12 22:19:38 följande:

Ang. hormoner och att mångaär hemma dagtid nu; kolla på 5an klockan 14.00

The little couple. Så söt familj, som nyligen adooterat barn, väldigt bekväm tv helt enkelt ( gråter självklart en skvett, men det är inte så farligt)

Det såg jag för någon vecka sen, när de höll på planera resan för att hämta barnet. De är urgulliga! Jag har råkat halka in på livet på BB flera eftermiddagar och varje gång jag tittar är det komplikationer så jag blir nervös.
  • LillLouise84

Min mage spricker snart! Shit vad det gör ont i skinnet. Jag är rädd att jag ska få ut en elefant så stor som jag är nu. Jag nojar över förlossningen nu, jag vill inte ha kejsarsnitt men vill heller inte klämma ut den. Tänk om man kunde få föda vaginalt under narkos .

Jag har blivit mer nojig nu sen två av mina kusiner fick barn i oktober då båda blev akutsnitt.

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-13 23:21:23 följande:

Å ena sidan är jag så trött på den här magen och allt ont i kroppen och vill bara att förlossningen ska vara förbi så jag kan få ett liv igen. Å andra sidan är jag inte redo för förlossning och det nya livet riktigt ännu.

Jag är också så trött på magen. Jag vill kunna ta på mig strumpor och skor utan att känna mig som en valross, och att kunna sitta på golvet och leka med dottern som hon vill. Nu är det ett stort projekt att ta mig ner på golvet och sen komma upp igen. Och jag vill gå till gymmet och ställa mig på löpbandet och bara rensa hjärnan.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-02-14 08:00:05 följande:

Räknade igen och kom fram till 27barn förresten. Helt otroligt med tanke på hur mycket äldre folk det bodde här för bara några år sedan.

När dottern börjar förskoleklass kommer det vara hela 7 barn från detta kvarter som börjar samtidigt:)

Gud vad lyxigt med så många barn i närheten! Närmaste barn här är en pojk född -12. Men granne med farmor och farfar en km bort finns det 9 barn under 10 år.
  • LillLouise84

5 veckor kvar och jag kommer på att vi inte tagit ett enda foto på magen! Kanske dags för det nu. Med dottern var vi till en fotograf, men det blev skitdyrt och jag blev inte nöjd med resultatet.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?