Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Angående amning och tappa vikt, så gick jag ner 7 av 19 kg på någon vecka. Sen var det tvärt stopp tills jag slutade amma helt vid 9 månader. Jag har jättesvårt att gå ner i vanliga fall också, men under amningen var det helt stopp fast jag började springa och gymma efter 6 veckor. Sen gick jag ner 7 kg på tre månader, sen blev jag gravid och här är jag nu +11 sen plusset.

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-02-14 23:32:42 följande:

tanken slog mig (jag är lite trög ibland. jag vet!) att nu är det två veckor kvar av februari... sedan är det VÅR månad tjejer! Månaden då våra bebisar kommer! 

När tror ni nästa bebis kommer i tråden? Innan februari är slut? Vem tror ni kommer föda nästa gång? Tror inte det blir jag i alla fall! Sammandragningar men inga onda sådana... inga tecken på att något skulle hända i förtid i alla fall!

Lejonhierta, hur mår du och bebis?

Jag tror att flera ifrån vår tråd kommer att få februaribarn, många barn föds ju 2-3 veckor tidigare än planerat så jag tror att det kommer börja ploppas bebisar när som helst. Men någon enstaka kommer nog att få aprilbarn istället. Jag tror att nästa barn kommer födas redan nu i veckan, någon av de som har bf första dagarna i mars. Kanske till och med idag???
  • LillLouise84
    Astilbe skrev 2015-02-15 12:55:02 följande:

Har ni fortfarande sex? Jag blir så frustrerad för sen en månad tillbaka är jag såååå sugen hela(!!!) tiden men nu börjar jag bli osäker på om det kan börja starta igång saker för tidigt eftersom det närmar sig. Är det i så fall orgasmen som gör det eller att han kommer inuti mig? Någon som vet? Sorry - men har nog aldrig varit så här sexuellt frustrerad någonsin. Hade hellre lidit av detta kåtslag första trimestern

En kompis till mig frågade bm om färdknäppen. Sperma innehåller något ämne som kan starta men det skulle krävas typ 16 "doser" innan det gör någon nytta, så det gäller att ligga i ordentligt för att det ska funka . Annars är det att orgasmen kan reta igång livmodern.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-02-15 08:33:22 följande:

Men vad dumt, jag tänker att det måste vara lättare att gå ner när man ammar, eftersom det är rätt energikrävande. Men å andra sidan kanske det lika gärna försätter kroppen i svältläge? Jag har ingen aning.

Bm jag hade då sa att till överviktiga rekommenderade de att amma mer än 6 månader, för efter 6 månader släppte kroppen mer. Men det funkade inte ett skit för mig.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-15 14:51:03 följande:

Ja precis, man får ligga i nåt helt överjävligt om det ska göra verkan ;)

Ja och då är frågan vad som sätter igång det, sperman eller överansträngning?
  • LillLouise84
    Lavish skrev 2015-02-15 19:48:31 följande:

Väldigt sällsynt är väl lite tvivelaktigt? Och det är ju skillnad på att kunna och att det faktiskt känns bra och inte gör ont. Man kan ju köra en skruvmejsel i ögat också liksom.

Det var iaf heeeelt normalt enligt vården att det gjorde ont efter 9 månader så. 

Jag hade också en helt normal förlossning enligt vården. Jag tyckte den var hemsk och fick nästan tjata mig till en gynundersökning på efterkontrollen, de tyckte det räckte att ta något prov och prata. Men de kollade och allt var normalt, men jag fixade inte penetration på 6 månader pga smärtan.
  • LillLouise84

Det här med vikt och om magens storlek är väldigt olika. Jag fick frågan många många gånger om vi verkligen var säkra på att det bara var en? Medans nästa person jag mötte inte förstod att jag var gravid när jag väntade dottern.

Den här gången var städtanten på jobbet värst, hon kom en dag och undrade vad jag ställt till med? Jag fattade men spelade dum, vad då ställt till? Då sa hon att hon hört att jag var gravid igen, och hon hade tänkt att jag blivit tjock, men jag var ju redan tjock så hon hade inte vågat kommentera.

• LillLouise84
    Misty W skrev 2015-02-16 06:22:08 följande:

Jaha, då va det måndag och första dagen på ännu en vecka!

Jag ligger vaken ensam i sängen sen sambons klocka ringde 05:00 & han åkte till jobbet vid 05:30. Är det bara jag som tycker att vardagarna är som transportsträckor? Från helgen dör man gör saker ihop till vardagen så man går på rutin & autopilot med siktet inställt på häng med sambo & barn när fredags kvällen kommer.

Börjar bli lite tråkigt! Gör jag har tröttnat på att va ensam på dagarna. Och nu är kroppen så seg att den stretar emot om jag går för fort, plockar runt på golvet för mkt, står för länge o.s.v

Men dom sagt så är det måndag idag & ett oskrivet blad är upplagt!

Trevlig vecka!

Jag skulle vilja gå och lägga mig och vakna i mars. Februari med alla sjukdomar kan vi bara hoppa över. Jag har dottern på dagis måndag-fredag för sista veckan nu, sen blir hon 15 timmars barn. Hur det nu är uträknat att jag ska orka det. För här får man ha barnet kvar på heltid på dagis första månaden hemma sen blir det automatiskt 15 timmars, när jag då kommer vara som tjockast och tröttast.

Det är både ensamt och långtråkigt att vara hemma själv, men att aktivera en 1.8 år gammal tjej är lite mer än jag orkar. Särskilt eftersom hon fortfarande inte sover på nätterna.
  • LillLouise84

Igår hade vi kanon fint väder så vi tog en promenad på ca 2.5 km, shit vilka förvärkar jag fick och de kom och gick hela kvällen sen. Jag har knappt gått de sista månaderna och det kändes verkligen i hela kroppen. Så bara jag skjutsat dottern till dagis ska jag nog gå igenom vad som ska tvättas och packas inför förlossningen. Även packa dottern övernattningsväska som hon kan kommer ha till farmor och farfar när det är dags.

Min svärmor är lärare och har sportlov v 10 och vi har bf v 12 så jag har sagt att det är bra om hon inte planerar in några resor och så eftersom hon är den som ska ha dottern. Nu kommer hon och har bokat in kurser och grejer typ varje dag fram till 12/3, så innan dess får jag inte föda säger hon. Och jag har BF 21/3 så det kan mycket väl hända något innan.

• LillLouise84
    Misty W skrev 2015-02-16 09:01:23 följande:

Hos oss har dom 30 Tim/veckan på dagis. På fritids vet jag inte vad som gäller..

Sonen har fått va hemma nån dag här & där nu innan, men tänkte väl köra 9-15/9-16 4 dagar i veckan & en dag ledigt. Men när solen kommer fram kanske man hämtar ännu tidigare eller är ledig mer. Beror lite på hur lillebror är & hur storebror känner. Storesyster kan man tyvärr inte ha hemma eftersom hon går i åk.2 :/

Lyxigt med 30 timmar. Här har vi 15 timmar upplagt på tisdag-torsdag 9-14. Men grannkommunen har det ännu sämre med måndag-fredag 8-11 för att barnen inte ska få mat och på så sätt kosta mindre pengar.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?