Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skumbollen skrev 2015-02-18 19:46:04 följande:

Vet att det här med namn var på tapeten för ett tag sedan... Vi väntar en liten flicka och jag har nog läst topp tusen namn och tycker inte det finns något fint namn...och om det finns något så är det redan taget av någon närstående. Försöker intala mig att det bara är hormonellt och att fler namn kommer vara fina sen... Men det är svårt. Med sonen var det så självklart flera månader innan han föddes, hade trott att det skulle vara samma denna gång.

Hur har ni det? Har ni spikat, en shortlist eller känner ni som vi?

Vi vet inte vad det är så vi måste ha både kill och tjejnamn på beredskap. Med dottern hade vi massor av tjejnamn och ett enda pojknamn, men när vi stod där med en dottern på en timme så fanns bara två namn kvar och det ena passade mycket bättre än det andra.

Nu har vi haft Walter och Tyra nästan hela tiden, men plötsligt börjar maken acceptera ett nytt killnamn som jag har gett förslag på. Så vi får se vad det blir Walter var det enda killnamn vi kunde enas om med dottern
  • LillLouise84
    Cymi skrev 2015-02-19 10:30:21 följande:

Tror en stor anledning till att barn blir blöjfria sent är att föräldrarna har inställningen "det kommer med tiden" och vill inte börja träna tidigt. Varit mycket så på de förskolorna jag jobbat på, jag var blöjfri på dagen vid 1 år och ska försöka få vår dotter dagtorr kring samma ålder.

Mina svärföräldrar har använt tygblöjor på alla fyra barnen och 1,2,4 var torra vid 2 år men 3 tog det tydligen mycket längre tid med. Så mycket handlar det om hur barnet är också.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-19 12:58:16 följande:

Jag tycker också att tiden börjar sega sig fram nu. Från typ v.29 fram till 33 tycker jag att det gick jättefort, men nu känns det som att jag bara står och stampar. Förlossning och bebis känns jätteavlägset, appen säger att jag har 30 dagar kvar idag - en hel evighet :(

30 dagar här med. Jag är trött på att vara gravid nu. Jag har idag tagit tag i att packa mer i bbväskan, och har en lista på vad som ska med i sista stund. Men är den här bebisen som sin syster så blir det väl någon gång i april. Om jag inte blir igångsatt pga högt blodtryck igen.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-19 17:36:10 följande:

Sådär ja, efter 4 dagar tillbaka på jobbet så mätte blodtrycket 150/100 nu i eftermiddag... Det är inte meningen att jag ska jobba, hoppas läkaren inser det nu och sjukskriver mig helt till dess att det är dags!

Nu borde de väl sjukskriva dig helt fram till bf om läkaren har något vett.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-02-19 18:22:44 följande:

Deras lösning var att kontakta min barnmorska och fara på en koll hos henne innan jag ringer hem sambon och åker till Lycksele.

Jag känner bara: okey, så när mina förvärkar hållit på mer än de vanliga 4-5timmarna och jag börjar bli orolig, då ska jag åka 5mil till barnmorskan för att göra en koll. Där kanske hon tycker att tappen fortfarande är bakåtlutad och inte öppen mer än nu. Åka hem 5mil och kanske inse någon timme senare att det nog är på gång, vänta typ 2timmar på att sambon ska ta sig hem och SEN ha 14mil att åka till förlossningen? När mina tidigare förlossningar gått så snabbt? Jepp!

Det kan ju lika väl sätta igång under kvällen/natten när sambon är hemma men då jobbar ju inte min barnmorska och alternativet då blir att åka direkt 14mil till Lycksele Bara för att göra en koll. Inte så mycket bättre.

Känner mig som en jävla pessimist som målar fan på väggen när det kanske blir en hur tydlig start som helst istället och kanske blir världens längsta förlossning.. men jag börjar känna mig stressad över det här att inte kunna lita på min kropp nu när det faktiskt börjar närma sig:(

Åh vad irriterande att det funkar så dåligt. Men då måste de tycka att det är befogat med ambulans när det sätter igång då, för hur ska du annars hinna in!?
  • LillLouise84

Jag blir galen på människor som lägger ut saker på fb som handlar om någon annan. Vi har inte outat något alls på fb eller insta om att vi ska ha barn, det gjorde vi inte förra gången heller. Men då var det en gammal klasskompis som skrev till mig på fb öppet och undrade vilket datum jag hade, så några såg det då. Jävligt klantigt tyckte jag, om jag inte skrivit något så är det för att jag inte vill. Jag raderade hennes kommentar och svarade aldrig på hennes fråga. Vi la sen ut en bild när dottern var född, då var det en tjej som jag umgicks lite med för att många år sedan som delade min bild och skrev att hennes vän fått en sån fin dotter.

• LillLouise84

Värsta natten på länge . Igår var jag och dottern och hälsade på kompisar och mina föräldrar. Vi kom hem hem sent och jag tog bara en macka till middag. Det var dumt, vid ett fick jag upp och äta för jag var så hungrig att jag mådde illa. Från 22-6 har jag varit uppe och kissat varje timme och är helt slut nu. Om två timmar ska jag sätta mig på jobbet för 8 timmars kurs på en stenhård plaststol. Jag kommer somna.

Ursäkta mitt gnäll .

Igår var jag till bm också, det var i alla fall bra. Blodtryck 122/68 var mycket bättre än det varit sista tiden. Vikten +12. SF 36. Bebisen ligger fortfarande neråt men ej fixerad. Idag har jag 28 dagar kvart

• LillLouise84

Jag överlevde dagen på jobbet. Jag fick stå över en del av kursen pga av omständigheter som de så fint kallades. Vi skulle nämligen öva på hrl på varandra på golvet på stabilt sidoläge. Då fick jag titta på istället. Men nu är jag trött.

• LillLouise84
    Lilj3 skrev 2015-02-21 12:07:34 följande:

Nu händer det grejer! Ställde mig upp i morse och det började rinna vad jag först trodde var kiss mellan benen. Men när det fortsatte rinna utan kontroll så började jag misstänka att det kunde vara vattnet. Har haft hanterbara värkar med 3-10 minuters mellanrum sen dess, och det har fortsatt att rinna vatten, men nu verkar det som att de avtagit lite i frekvens. Pratade med förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in för kontroll oavsett. Har egentligen inte bf förrän den 12e mars och har haft noll känningar av att nåt skulle vara på gång innan. Nervöst!

Spännande! Lycka till!
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-21 23:46:53 följande:

Min jäkla halsbränna är tillbaka med full kraft! Efter nästan 8 underbara veckor med Omeprazol är friden över, sedan några dagar har jag halsbränna typ dygnet runt. Och istället för att ligga och sova nu så sitter jag upp i sängen och vet inte vad jag ska göra av mig själv... Ska det vara såhär nu fram till förlossning om en halv evighet?!?!??!

Jag har samma problem några nätter här och där. Halsbrännan är fruktansvärd, jag blir på så dåligt humör när jag mår skit.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?