Kpax skrev 2016-10-03 14:05:00 följande:
En till klädfråga nu hörrni...
Vad ska era barn ha på sig ute i höst och vinter?
Josefin har två skaljackor, ett par skalbyxor, ofodrat regnställ, fleecejacka (ej vindfleece) och en skaloverall (som jag hoppas kommer, annars blev jag blåst).
Hon behöver vinterjacka och vinteroverall tänker jag? Eller skulle p.o.p's skaloverall med fleece räcka tror ni? Om inte, vilka overaller är bra?
Jag har köpt en ulloverall på xxl som Bosse har redan nu (vi hade -3 grader inatt), sen har han galonisar o höstjacka. Han har ett par tunnare överdragsbyxor också, men de har jag inte använt än utan kört galonbyxor ist. Stövlar har han både fodrade och ofodrade, än så länge funkar kavat-skorna men har köpt ett par fodrade sneakers. Han kan fortfarande ha sin vinteroverall (reima med fårskinn vid rumpan), sen har jag köpt en större overall när reimaoverallen blir för liten. Sen har jag kollat på vinterskor från sorel (snow commander), har en ullmössa från kivat (säljs på team sportia) sen ifjol som han kan ha. Sen har han även en vinterjacka från hm (med fleece) som funkar om vi bara ska ta bilen till affären och det inte är jättekallt ute.
Jag äääälskar vinteroverallen från reima.