tovemaja skrev 2017-01-14 10:37:54 följande:
Ingen tvåbarnschock här heller, är ju ettan som strulat mest. Tvåan är rena barnleken :)
Håller med! Tror det är en fördel med två barn tätt, man är som redan inne i det och bebistiden blir bara lite längre :) och speciellt om man också har den "stora" hemma, man har egentligen inga måsten eller tider att passa. Visst har du Folke hemma fortfarande? :) vad gör ni om dagarna? Vi målar, leker med play-doh, är ute och leker i snön (skottar, åker pulka eller bob, eller bara vandrar omkring på kvarteret) sen blir det endel pussel inomhus också :) lillasyster fick ju ett rum nu här under jul och fick då ett leksakskök för att möblera rummet lite och det är väldigt populärt hos Bosse. Min syster har en dotter som blir 3 i februari och hon jobbar skift med endel lediga vardagar så umgås med dom endel, sen har vi provat kyrkans barntimme (typ öppna förskolan) innan jul och det börjar om nästa vecka så ska nog försöka ta oss dit dådå. Sen har jag några ytligt bekanta som också är föräldralediga så vi träffas någon gång ibland. Men jag är inte o flänger på samma sätt som när jag bara hade en!