• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • tovemaja

Hej mina vänner! Kul att höra ifrån er! Vi har det bra men allt är galet intensivt hemma! Försöker njuta för jag ääääälskar grabbarna och vet ju hur snabbt allt går. Men tappar humöret minst 1 gång per dag. Ofta är Folke den det går ut över tyvärr!

Inga vettiga rutiner här :) men det förväntade jag mig heller inte med två små stollar under två! Noa får följa i Folkes tempo och enda schemalagda är en timmes vagnpromenad när båda barnen sover. Enda viset jag får båda att sova samtidigt. Sista veckan har båda somnat imman 21 men räknar inte med att det fortsätter så.

De är fina mina killar! Folke älskar fortfarande sin lillebror! Noa sitter längre stunder i sin barnstol och får smaka en lillfingertopp av allt vi äter ( minus bladgrönsaker och honung förstås). Noa visar mer temperament nu plötsligt och reagerar starkt när jag lämnar rummet.

Ang. Potta så körde vi ju ec/babypottning med Folke vilket funkade kanon för honom. Det har resulterat i att han är blöjfri nu utom på natten. Vi kör samma koncept på Noa.

Jättekul att ni sparkar igång tråden igen!

• ebe91

Igår var tredje dagen med potträningen, Bosse sa till en gång att han behövde gå på pottan och det hände en olycka (tror dock det var mitt fel då han stängt in sig på lilltoan och stod och lekte mer kranan - tog för länge innan jag uppfattade att han ropade på mig). Nya tag idag! Tror detta kommer gå finemang :)

Tovemaja: här sover barnen oftast omlott, gör mig inget då jag får "egentid" med vardera barn istället. Bosse sover max 1 timma och Alma sover 2-3 gånger per dag, oftast 45 min åt gången och sista efter middagen någon gång. Men de sover bra nattetid istället! Alma flyttade in till sitt rum för knappt en vecka sedan, och sover oftast 21-08 med en flaska kl 2-3 (ammar väldigt lite, och då bara dagtid). Bosse sover 21-07 och då oftast utan uppvak (kan någon gång behöva ge han tutte och lägga han på kudden då han rullat ner till fotändan).

• tovemaja
    ebe91 skrev 2017-01-13 06:09:29 följande:

Igår var tredje dagen med potträningen, Bosse sa till en gång att han behövde gå på pottan och det hände en olycka (tror dock det var mitt fel då han stängt in sig på lilltoan och stod och lekte mer kranan - tog för länge innan jag uppfattade att han ropade på mig). Nya tag idag! Tror detta kommer gå finemang :)

Tovemaja: här sover barnen oftast omlott, gör mig inget då jag får "egentid" med vardera barn istället. Bosse sover max 1 timma och Alma sover 2-3 gånger per dag, oftast 45 min åt gången och sista efter middagen någon gång. Men de sover bra nattetid istället! Alma flyttade in till sitt rum för knappt en vecka sedan, och sover oftast 21-08 med en flaska kl 2-3 (ammar väldigt lite, och då bara dagtid). Bosse sover 21-07 och då oftast utan uppvak (kan någon gång behöva ge han tutte och lägga han på kudden då han rullat ner till fotändan).

Låter som en dröm! Båda mina barn vaknar massa... Folke mer än Noa.
  • josanl

Någon annan om skall ha biltema på 2 årskalaset? Tips på något skoj?

• ebe91
    tovemaja skrev 2017-01-13 08:08:01 följande:
    Låter som en dröm! Båda mina barn vaknar massa... Folke mer än Noa.
    Ja, alltså... vi är rätt bortskämda med sömn kan jag tänka mig... har inte alls varit speciellt jobbigt sen Alma föddes, men jag märker att hon kräver mer och mer stimulans om dagarna men samtidigt får hon massa uppmärksamhet av Bosse också. Inte upplevt någon tvåbarnschock iaf!
  • tovemaja
    ebe91 skrev 2017-01-13 15:40:15 följande:
    Ja, alltså... vi är rätt bortskämda med sömn kan jag tänka mig... har inte alls varit speciellt jobbigt sen Alma föddes, men jag märker att hon kräver mer och mer stimulans om dagarna men samtidigt får hon massa uppmärksamhet av Bosse också. Inte upplevt någon tvåbarnschock iaf!
    Ingen tvåbarnschock här heller, är ju ettan som strulat mest. Tvåan är rena barnleken :)
  • ebe91
    tovemaja skrev 2017-01-14 10:37:54 följande:
    Ingen tvåbarnschock här heller, är ju ettan som strulat mest. Tvåan är rena barnleken :)
    Håller med! Tror det är en fördel med två barn tätt, man är som redan inne i det och bebistiden blir bara lite längre :) och speciellt om man också har den "stora" hemma, man har egentligen inga måsten eller tider att passa. Visst har du Folke hemma fortfarande? :) vad gör ni om dagarna? Vi målar, leker med play-doh, är ute och leker i snön (skottar, åker pulka eller bob, eller bara vandrar omkring på kvarteret) sen blir det endel pussel inomhus också :) lillasyster fick ju ett rum nu här under jul och fick då ett leksakskök för att möblera rummet lite och det är väldigt populärt hos Bosse. Min syster har en dotter som blir 3 i februari och hon jobbar skift med endel lediga vardagar så umgås med dom endel, sen har vi provat kyrkans barntimme (typ öppna förskolan) innan jul och det börjar om nästa vecka så ska nog försöka ta oss dit dådå. Sen har jag några ytligt bekanta som också är föräldralediga så vi träffas någon gång ibland. Men jag är inte o flänger på samma sätt som när jag bara hade en!
  • Villhaenbebbe

Hej tjejer!

Sätt inte i halsen men plussade precis med nr 3, 100% planerat, då vi kände att om vi ändå ska ha fler barn så kan vi liks gärna ha dom tätt! Olle är nu 2 år (fyllde 23mars), Sigge fyller 1 år 22maj, och om denna nu väljer att stanna så är hen beräknad till 23/1-18!

Hoppas allt är bra med er och era små!

• ebe91
    Villhaenbebbe skrev 2017-05-11 13:05:10 följande:

Hej tjejer!

Sätt inte i halsen men plussade precis med nr 3, 100% planerat, då vi kände att om vi ändå ska ha fler barn så kan vi liks gärna ha dom tätt! Olle är nu 2 år (fyllde 23mars), Sigge fyller 1 år 22maj, och om denna nu väljer att stanna så är hen beräknad till 23/1-18!

Hoppas allt är bra med er och era små!

Grattis! Här ligger bebisfabriken vilande ett braaaa tag till! Bosse blev 2år den 8 mars och Alma blir 1 år 26/6. Är inte det minsta sugen just nu, och ändå har jag väldigt enkla barn. Jag har fått ett nytt jobb så jag kommer börja jobba i augusti (sambon blir fl under hösten), och sen vill vi båda hinna jobba något år innan ett ev syskon till.
  • tovemaja

Nämen grattis till plus! Finns inget bättre än barn tätt ju :) verkligen Jättegrattis!

Själva orkar vi inte en trea nu dock! Har ju barn födda 15 och 16. Jag hoppas på en sladdis om 4-5 år om vi kan. Min man är dessvärre nöjd med "bara" två.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?