LillLouise84 skrev 2016-10-13 05:19:07 följande:
Jag har mirena hormonspiral. Jag blödde första halvåret till och från det är "normalt". Men nu senaste två månaderna är det mer eller mindre hela tiden. Jag har kraftigare blödningar som mens varannan vecka och sen mellanblödningar däremellan. På en månad har jag haft tre blödningsfria dagar i rad.
Vi (eller jag mest) har också pratat om sterilisering. Det bästa vore om mannen gjorde det. Jag argumentera att nu har jag skött Preventivmedel i alla år och utsatt min kropp för hormoner så därför borde han få dra sitt strå till stacken
Åh nej, precis så var det med kopparspiral för mig, hade hoppats att hormonspiral skulle vara bättre, men kanske inte ska hoppas för mkt då...
Jag kan förstå att sterilisering känns lite väl definitivt, men när vi pratat om det så har vi varit överens om att vi är "färdiga", och om jag förstått saken rätt kan man dessutom återställa sädesledarna inom 5-7 år (eller ja, det finns iaf en chans, men självklart inget att planera efter), då är sambon 42-44 och jag är 37-39, jag har svårt att se att vi skulle skaffa ett till då...
Skillnad om vi vore typ 20 år nu.
Och ja, jag håller med om att det kan vara deras tur nu, och sambon verkar instämma. Men jag är villig att prova minst en grej till själv först. Grejen är att efter ett par år (senast) får jag mellanblödningar av allt jag testat.