• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • tovemaja

Aaaahh... Giv mig styrka! Folke har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz

• Kpax
    tovemaja skrev 2016-09-20 05:10:12 följande:

Aaaahh... Giv mig styrka! Folke har varit vaken sedan midnatt och skrikigt, lillen är pigg nu och bajsar och äter i ett kör... Och maken har ryggproblem och kan inte lyfta. Småbarnslivet är ju bara fantastiskt ibland! Det blir ett helvete att ta sig igenom dagen men det är väl bara att bita ihop. Zzzzz

Åh neeeej!

Kommer du ihåg att min sambo hade diskbråck och knaprade morfin sista delen av förra graviditeten och första tiden hemma? Hell indeed, du har mina fulla sympatier. Har du några överlevnadstips?
  • Kpax

Våran tvåa kom igår!

Inskrivna 16.15 och han är född 17.30.

Förlossningen var verkligen HELT olik första.

Var öppen 7cm när jag kom in (2-3cm förra gången), struntade i eda (förra fick jag eda vid 10cm, behövde värkstimulerande dropp och kateter som sedan gav mig uvi), skitkort krystskede (1h45min sist). Var på förlossningen 1h 15min (10h sist).

Kände mig som vanligt orkesmässigt efter nån timme. Trodde jag skulle vilja vara kvar här ett tag ändå, men redan efter ett par timmar hade jag helst velat åka hem (fast kände ändå att ett dygn med personal på plats kan vara skönt).

Kände tyvärr inte alls samma kick efter den här förlossningen... Jag vet inte om det beror på att det gick så fort? Eller på att jag inte väntat på den här bebisen som jag gjorde på Josefin?

• tovemaja
    Kpax skrev 2016-09-20 07:17:12 följande:

Våran tvåa kom igår!

Var öppen 7cm när jag kom in (2-3cm förra gången), struntade i eda (förra fick jag eda vid 10cm, behövde värkstimulerande dropp och kateter som sedan gav mig uvi), skitkort krystskede (1h45min sist). Var på förlossningen 1h 15min (10h sist).

Kände mig som vanligt orkesmässigt efter nån timme. Trodde jag skulle vilja vara kvar här ett tag ändå, men redan efter ett par timmar hade jag helst velat åka hem (fast kände ändå att ett dygn med personal på plats kan vara skönt).

Kände tyvärr inte alls samma kick efter den här förlossningen... Jag vet inte om det beror på att det gick så fort? Eller på att jag inte väntat på den här bebisen som jag gjorde på Josefin?

Stort stort grattis kpax! Det är ju så häftigt att det kan vara så Olivia från gång till gång. Vad är det för kock du saknar? Handlar det om förlossningen i dig eller mer om anknytningen till barnet? Vad ska nr två heta tror du?
  • ebe91

Våran tvåa kom igår!

Grattis till pojken! :)

Jag kan inte jämföra mina efter-förlossningsstunder med varandra då Bosse blev tagen till neo direkt och jag fick ligga och sys rätt länge och denna gång fick ha henne hos mig direkt, utan att sys, och bara mysa :) men vet att allt kändes mer naturligt nu andra gången, jag hade redan knytit an till henne i magen på ett annat sätt än det jag gjorde med Bosse. Med första barnet var som graviditeten i fokus, men andra var det mer bebisen (hur jag nu ska förklara...).

Hoppas ni mår toppen och berätta gärna om mötet med storasyster sen! Och när ni har ett namn att meddela får du gärna göra det :)
  • ebe91

Har ni hunnit vara på 18-månadersbesöket? Vi ska dit 28e (han blev 18 månader 8/9) - slår ihop det med lillasysters 3-månadersbesök (!). Kommer alltså ha två barn som ska vaccineras... Yeeey...

• KarinIngrid

Våran tvåa kom igår!

Grattis till tvåan!!! Vad härligt att det gick så fort och bra! Hoppas ni kan pusta ut lite i lugn och ro nu! Blev det en pojke eller flicka?
  • KarinIngrid
    ebe91 skrev 2016-09-20 09:06:43 följande:

Har ni hunnit vara på 18-månadersbesöket? Vi ska dit 28e (han blev 18 månader 8/9) - slår ihop det med lillasysters 3-månadersbesök (!). Kommer alltså ha två barn som ska vaccineras... Yeeey...

Vi ska på 18 månaders kontroll nästa vecka. Ska bli kul att se vad Julian har vuxit, känns som 10 cm sen före sommaren :)

Vi har nu aktivt påbörjat syskonförsök!!! Så jag hoppas att snart få plus!! 
  • ebe91
    KarinIngrid skrev 2016-09-20 09:26:33 följande:
    Vi ska på 18 månaders kontroll nästa vecka. Ska bli kul att se vad Julian har vuxit, känns som 10 cm sen före sommaren :)

Vi har nu aktivt påbörjat syskonförsök!!! Så jag hoppas att snart få plus!! 
    Ja, Bosse har inte vuxit så mkt på längden men blivit mycket tyngre sista månaderna. Tänker att det nog kommer en längdspurt snart - det skulle behövas då jag tror han är typ 76-77-78 cm lång ;)

Åh, vad spännande! Lycka till med bebisverkstaden! Blev ni gravida med Julian snabbt eller tog den länge? :) kanske blir en sommarbebis för eran del!

Här försöker vi hitta ett passande preventivmedel så vi undviker en till "hoppsan" :) vilken djungel det är alltså! Snart ett år sen jag plusade med lillasyster, ett helt galet snabbt år har det varit.
  • KarinIngrid
    ebe91 skrev 2016-09-20 10:52:58 följande:
    Ja, Bosse har inte vuxit så mkt på längden men blivit mycket tyngre sista månaderna. Tänker att det nog kommer en längdspurt snart - det skulle behövas då jag tror han är typ 76-77-78 cm lång ;)

Åh, vad spännande! Lycka till med bebisverkstaden! Blev ni gravida med Julian snabbt eller tog den länge? :) kanske blir en sommarbebis för eran del!

Här försöker vi hitta ett passande preventivmedel så vi undviker en till "hoppsan" :) vilken djungel det är alltså! Snart ett år sen jag plusade med lillasyster, ett helt galet snabbt år har det varit.
    Julian blev till på första försöket till vår stora överraskning, Vi räknar inte med att det går lika snabbt denna gång men jag hoppas på så snart som möljigt. Jag skulle helst vilja att syskonet föds under 2017 och inte 2018. 
    2018 fyller jag 40 och det är min egna gräns för när jag vill föda barn. 
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?