• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mimipig
    LillLouise84 skrev 2015-12-13 14:26:14 följande:

Hur mobila är era små nu? W sitter och åker på rumpan eftersom han hatar att ligga på mage. Men att åka på rumpan och dra sig fram med armarna går sakta och han åker gärna till soffan och vill ha hjälp att komma upp på fötterna, när han väl är på fötterna så går han i sidled efter soffkanten. Helst vill han att jag håller i honom och gåtränar hela dagarna, när jag inte har tid med honom blir han ofta missnöjd.

W kryper snabbt som busen sen ett par v tilllbaka. Han ställer sig upp mot precis allting och går längs med bord och andra möbler. Och vill att jag ska hålla honom i händerna och gåträna. Jag blir lite matt över att han älskar sladdar mest av allt. Extremt krävande kille nu, som bara vill rycka i sånt han inte får. Han kan inte leka själv en sekund, då blir han sur och gnällig.
  • Mimipig
    snö 81 skrev 2015-12-16 06:30:23 följande:
    Då ligger våra på samma nivå vad gäller kommunikation.
    Jag har inte uppfattat ett enda ord även fast han surrar konstant. Han kan varken vinka eller klappa händer heller. Men igår stod han och dansade mot tv-bänken - såå jäkla söt!!
    W har sagt mamma sedan i somras. Nu säger han något som med god fantasi kan tolkas som pappa och titta. Han babblar mkt, growlar ännu mer och testar rösten i olika volymer. Han varken vinkar eller klappar händerna. Hans nya grej är att släppa saker på golvet från matstolen och titta över kanten var de landade.
  • Trollunge85
    Mimipig skrev 2015-12-17 21:59:43 följande:
    W har sagt mamma sedan i somras. Nu säger han något som med god fantasi kan tolkas som pappa och titta. Han babblar mkt, growlar ännu mer och testar rösten i olika volymer. Han varken vinkar eller klappar händerna. Hans nya grej är att släppa saker på golvet från matstolen och titta över kanten var de landade.
    Det där med att släppa saker känner jag igen. Fast han tittar ner och tittar sen på mig och sen ner och väntar på att jag ska plocka upp det igen
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-12-17 21:59:43 följande:
    Ja, att kasta ner saker är ju hur kul som helst :)
    Tage har börjat släppa ner saker när han står mot en möbel för att sedan böja sig och plocka upp den. Det kör han sedan på repeat hur länge som helst. Men då gör han ju i alla fall jobbet själv :)
  • ebe91
    snö 81 skrev 2015-12-18 08:00:07 följande:
    Ja, att kasta ner saker är ju hur kul som helst :)
    Tage har börjat släppa ner saker när han står mot en möbel för att sedan böja sig och plocka upp den. Det kör han sedan på repeat hur länge som helst. Men då gör han ju i alla fall jobbet själv :)
    Ja, bosse ska jämnt bära med sig leksaker när han kryper och lyfta upp dom i soffan. Sen tycker han även toaletten är jätterolig att leka med, öppna o stänga locket. Än har han inte börjat kombinera färdigheterna men är nog inte länge tills något ligger o flyter i toan..
  • Trollunge85
    tovemaja skrev 2015-12-18 20:20:25 följande:

Tjohoo! Mini i magen mår bra! 8+2 och bf 26 juli på min födelsedag!

Vad skoj att pyret mår bra. Det är både fantastiskt och trist att föda på sin födelsedag (men det fantastiska överväger /från en som födde just på födelsedagen) men eftersom det var bf så säger det ju inget om när det väl blir ;)
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-12-18 20:20:25 följande:

Tjohoo! Mini i magen mår bra! 8+2 och bf 26 juli på min födelsedag!

Härligt!

Stämde veckorna med vad du trodde att du skulle vara?
  • tovemaja

Haga Trollunge :) tror inte hen kommer på födelsedagen, vore snopet :)

Louise: jag hade verkligen ingen aning eftersom jag inte märkt min graviditet. Magen svullnade upp dock så jag var orolig över att jag skulle vara typ i v.15 utan att ha vetat om det! Blev glad över att det "bara" var v.9 :) vill ju helst inte ha barnen mega tätt och nu blir det ju nääääästan 1,5 år emellan :) föder gärna i augusti!

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-12-19 09:56:09 följande:

Haga Trollunge :) tror inte hen kommer på födelsedagen, vore snopet :)

Louise: jag hade verkligen ingen aning eftersom jag inte märkt min graviditet. Magen svullnade upp dock så jag var orolig över att jag skulle vara typ i v.15 utan att ha vetat om det! Blev glad över att det "bara" var v.9 :) vill ju helst inte ha barnen mega tätt och nu blir det ju nääääästan 1,5 år emellan :) föder gärna i augusti!

När fick du reda på att du var gravid? Om du bara är i vecka 9 måste du upptäckt det rätt tidigt ändå. Jag förstår att du gärna väntar tills augusti
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?