• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • Mildamilda
    laila88 skrev 2015-12-14 14:00:26 följande:
    Väldigt mycket surr här också :D men de riktiga orden hon säger hittills är mamma,pappa,titta och där. Hejdå har hon klämt fram några gånger också. Men annars är det mest surr som man inte hajjar och skrika till är kul också tydligen, för då hon skriker å man tittar på henne så blir hon jätte glad att fått en reaktion :D hur kul det är för omgivningen och på allmänna platser är inte hennes problem tydligen :D haha.

Krypa har hon gjort i superfart sen i somras, ibland saknar man ju lugnet då hon låg still och i sin höjd rullade runt :D sen är de ca tre månader sen hon börja ställa sig upp mot saker och gå runt med hjälp av dom. Men sätter sig om hon inte har nått att hålla i sig i. Trodde hon skulle börjat gå vid de här laget men hon är lite orolig för att inte hålla i sig i saker så de dröjer nog. Annars är hon en riktig klätterunge, sonen var så lugn å beskedlig om man jämnför med denna galning som hoppar klättrar å har sig. Noll koll på att saker är farligt.

Våran lära gå vagn är inte särskilt bra heller :/ då hon går å styr den så rullar den så lätt så hon springer typ fram. Så den här överbeskyddande mamman tar inte fram den så ofta så hon får inte träna så mycket med den heller.

Jag hoppas hon blir lite lugnare till dess nästa bebis kommer :D
    Går det inte reglera motståndet i gåvagnen? Annars kan du lägga i tunga böcker etc
  • tovemaja

Hoppas det gått bra idag!

KarinIngrid skrev 2015-12-14 07:01:40 följande:

Nu är det dags!

Jag har klivit upp. Pussat mannen på kinden (som vänt sig om och somnat om)

Håller nu på o klär mig för att.. Gå och jobba!!!

Första arbetsdagen sen Julian föddes!

• KarinIngrid
    tovemaja skrev 2015-12-14 16:44:49 följande:

Hoppas det gått bra idag!

Det har gått bra tack!
    Inte en enda gång har mannen ringt i panik :)

Jag har saknat min plutt jättemycket!

Samtidigt skönt att föra vuxna intelektuella samtal hela dagen. :)

Dock såå snurrig o trött i huvudet nu!
  • LillLouise84
    laila88 skrev 2015-12-14 14:00:26 följande:

Väldigt mycket surr här också :D men de riktiga orden hon säger hittills är mamma,pappa,titta och där. Hejdå har hon klämt fram några gånger också. Men annars är det mest surr som man inte hajjar och skrika till är kul också tydligen, för då hon skriker å man tittar på henne så blir hon jätte glad att fått en reaktion :D hur kul det är för omgivningen och på allmänna platser är inte hennes problem tydligen :D haha.

Krypa har hon gjort i superfart sen i somras, ibland saknar man ju lugnet då hon låg still och i sin höjd rullade runt :D sen är de ca tre månader sen hon börja ställa sig upp mot saker och gå runt med hjälp av dom. Men sätter sig om hon inte har nått att hålla i sig i. Trodde hon skulle börjat gå vid de här laget men hon är lite orolig för att inte hålla i sig i saker så de dröjer nog. Annars är hon en riktig klätterunge, sonen var så lugn å beskedlig om man jämnför med denna galning som hoppar klättrar å har sig. Noll koll på att saker är farligt.

Våran lära gå vagn är inte särskilt bra heller :/ då hon går å styr den så rullar den så lätt så hon springer typ fram. Så den här överbeskyddande mamman tar inte fram den så ofta så hon får inte träna så mycket med den heller.

Jag hoppas hon blir lite lugnare till dess nästa bebis kommer :D

Lära gå vagnar brukar gå att bromsa rätt mycket. Det brukar sitta skruvar mellan vagnen och bakhjulen som går att skruva in eller ut för att reglera hur fort vagnen ska gå. Annars är två kilos mjölpåse bra som tyngd i vagnen.
  • ebe91

Vi har skruvat åt skruvarna på lära-gå-vagnen men den glider på golvet ändå, även fast hjulen står still...

• LillLouise84

Walter har sagt mamma och pappa i månader, men nu har han börjat med titta och vovvov låter det som i alla fall.

Idag kom han på hur man reser sig, så nu står han på alla fyra mest hela tiden och har börjat klättra på småsaker. Och försöker resa sig emot hunden, vilken hunden inte tycker är så kul.

• Trollunge85

Vi testade min mans gamla gåvagn igår för första gången. Gick väldigt bra.
    Märker att H är väldigt framåt i rörelser men efter (i förhållande till era) i ord och vinka/klappa. Vinka gör han men inte kopplat till ordet utan mer tittar på handen och öppnar sluter den.

Har haft en värdelös natt. Han har behövt ha bröstet i munnen i princip hela tiden och när han inte har det skriker han. Hoppas det är en kortvarig fas. Ska på julbord med jobbet ikväll vilket känns sådär efter i natt men mannen säger att jag ska gå och det är inget långvarigt julbord. Troligen hemma senast 23 även om bussarna och tågen strular.

• ebe91

Jag skrev ju typ för 2 veckor sen om ett jobb jag var sugen på, dom ringde idag och ska dit på anställningsintervju nästa vecka! Haha. Shit. Nu håller vi alla tummar och tår!

• Trollunge85
    ebe91 skrev 2015-12-15 10:30:03 följande:

Jag skrev ju typ för 2 veckor sen om ett jobb jag var sugen på, dom ringde idag och ska dit på anställningsintervju nästa vecka! Haha. Shit. Nu håller vi alla tummar och tår!

Vad roligt! Hoppas verkligen det går bra!
  • tovemaja

Heja! Va roligt! Hade tänkt söka nytt i höst men blir ju hemma med båda (!!!) barnen istället... Så ska söka till hösten 2017 :)

ebe91 skrev 2015-12-15 10:30:03 följande:

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?