• mizzidus

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tog detta test måndagen den 21 juli och ska till barnmorskan den 11 augusti och jag är både exalterad och livrädd på samma gång!

Tänkte om någon skulle vilja följas åt och dela med sig bilder tillsammans på denna tråd? Samt generell diskussion och tankar om så önskas!

Mvh

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-07-28 00:09
    www.familjeliv.se/forum/thread/73686231-bf-listan-for-oss-i-bf-mars-2015-traden

Länk till BF-listan!
  • Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
  • ebe91

När jag tittar på min gigantiska mage känns det som att jag måste vara längre gången än vad jag är (12+0). Kan som inte släppa det... Alltså det syns ju verkligen att jag är gravid. Folk har till o med börjat fråga!

• LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-12-09 09:10:58 följande:

LillLouise: usch! Lider med dig! Vi har haft vår beskärda delgav dåliga nätter så jag förstår känslan av att man gör vad som helst tillslut! Bara man får sova! Är din man hemma mycket över jul nu?

Nja han jobbar alla vardagar. Men jag håller tummarna för att barnens faster blir hemma en del, hon vill ha barnen när hon är hemma.
  • Villhaenbebbe
    ebe91 skrev 2015-12-09 15:36:44 följande:

När jag tittar på min gigantiska mage känns det som att jag måste vara längre gången än vad jag är (12+0). Kan som inte släppa det... Alltså det syns ju verkligen att jag är gravid. Folk har till o med börjat fråga!

Haha ja ingen har frågat mig märkligt nog, fast dom vågar nog inte.. Men tror nog många fattar ändå, min brorsa hörde mig kräkas och svärmor har bjudit på alkohol så många gånger och tittat på mig lite lurigt när jag tackat nej.

Men snart får alla veta! :)
  • laila88
    ebe91 skrev 2015-12-09 15:36:44 följande:

Wow, mysigt! :D de sägs ju att de ska synas fortare om man nyligt varit gravid, eller jag har hört det åtminstone :) vad säger du då folk frågar? Jag har svårt att undvika svara på frågor så jag tänker att de kommer komma fram innan tänkt :D

Här är det så tidigt, så får nog vänta 10v + innan nåt syns misstänker jag. Men med värken som jag har känner jag oro att de inte ska hålla sig :/ men samtidigt vet jag ju att det kan vara växtvärk. Tänk att de ska vara sån oro i början..
  • laila88
    ebe91 skrev 2015-12-08 19:32:04 följande:

Alltså hur sover era små, tänkte främst på dagen. Bosse sover numer hela nätter, oftast 21-08. Men kvällarna har en tendens att bli längre och längre, och inte sällan är kl 22 innan han somnar. Idag har han bara sovit en vila (10:40-12:40) och sen hann det ju bli försent för en till vila så har fått underhålla han extra ikväll men nu däckade han 19:30 istället - vilket känns som en bra tid! Men, det känns så tidigt att redan bara ha 1 vila! 2 är för mycket och 1 är på gränsen till för lite... Skulle utan problem kunna skjuta lite på vilan, nu "tvingade" jag han o sova på tid istället för trötthet...

Nu är jag ingen som håller koll så värst på klockan, tar de lite som det kommer. Men det brukar oftast följa en sorts rutin på morgon 7-10 (sover hon till 10) blir det en eftermiddagslur mellan 13-15 annars ett par timmar innan tolv med. Kväll mellan 7-9. Hon behöver mycket sömn och jag känner att vi är smått bortskämda med sömn. Så kvällar/mornar då det avviker från rutinerna blir man så förvånad. Men dom dagar då hon sovit för lite på dagen blir kvällarna jätte jobbiga, hon vill inte sova alls då hon är övertrött så jag kör på konceptet med mycket sömn det funkar för oss :)
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-12-09 13:40:22 följande:

Min dotter, som precis har börjat förskoleklass, har gått på tre olika förskolor och inte en enda av dom har haft flexibiliteten med vilor. Alla barn som ska sova ska vara trötta samtidigt, efter lunch!

Skulle tippa att det gäller fortsatt...

Vi har dottern på en en avdelnings förskola. Där har de sov stund efter maten för de som sover middag. Men om det är någon som är trött före så får den sova då. Ibland när jag hämtar vid 14 sitter något barn och äter då den somnat före lunch och missade lunchen. För de lägger hellre barnet än har en som bara gråter, om det är okej för föräldrarna. För de frågar alltid hur länge och hur mycket barnen får sova.
  • LillLouise84

Äntligen äntligen äntligen! I natt sov jag 7 timmar sammanhängande. Efter en vecka med uppvak flera gånger i timmen så är det underbart!

• snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-12-10 06:47:41 följande:

Äntligen äntligen äntligen! I natt sov jag 7 timmar sammanhängande. Efter en vecka med uppvak flera gånger i timmen så är det underbart!

Härligt!! Det var säkert ett år sedan jag sov så länge i sträck :)
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-12-10 19:19:50 följande:

Härligt!! Det var säkert ett år sedan jag sov så länge i sträck :)

Samma här. Alla nätter med 6 timmar eller mer sammanhängande de senaste två och ett halvt åren går att räkna på fingrarna tror jag.
  • Astilbe

Nu är det evigheter sen jag skrev här senast. Läser dock alla inlägg flitigt! tänkte höra med er - hur länge planerar ni att vara hemma med era små? Hur har ni lagt upp det?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?