mamita64 skrev 2014-07-03 22:27:49 följande:
Just det handlar kanske en aning om hur frågan ställs också. Jag är med i fler motfas3-grupper på Facebook och inte hör man att folk trivs, inte.
Det är dessutom så att många fas3 platser är långtifrån kreativa, eller roliga eller utvecklande.
Kanon om det finns de som trivs med att jobba 40 timmar i veckan för 6-7000 i månaden, försörjningsstöd eller i värsta fall inget alls ( vilket förekommer) Jag tror dock inte de är så många.
Sen kan det vara de som trivs med att ha en plats att gå till, " jobbkompisar" rutiner.
Som sagt, allt beror på hur man ställer frågan
Min väninna är på Medborgarskolan. Hon har fått göra massa kul: keramik, egna silversmycken, makramé, spinna och färga garn, tova, sticka och virka...
Dessutom får de hoppa in gratis på överblivna platser på Medborgarskolans ordinarie kurser (både dag och kväll) och kvitta de timmarna mot timmar i Fas 3-projektet. Man får alltså läsa språk, litteraturcirklar, företagsekonomi, navigation, vad som helst... och där träffar man folk som INTE är arbetslösa dessutom, vilket var en del av syftet. Att utöka det sociala nätverket. Många får ju jobb genom kontakter.