Oj oj oj! Nu har jag inte läst hela tråden men som socialbidragstagare måste jag komma med några inflikar;
Man har det INTE så dåligt ställt som många tror och att barnen "aldrig får gör nåt roligt" stämmer inte heller!
Man kan ansöka om i princip vad som helst men det beror på handläggaren om man får det beviljat eller ej. Jag har ett barn vars far bor i ett annat europeiskt land och vi har fått resorna + hotell bekostade av soc två gånger, sammanlagt 22000kr. Min son har fått beviljat kollovisrelse denna sommar, 700kr, idrottsskola 1150kr. I våras fick vi även en tur till Danmark, tågavgift + museikostnad (vi bor i Malmö).
Jag fick nyligen ett barn till och då fick jag 6000kr extra av soc till barnvagn, säng etc.
Förra månaden fick jag en helt ny dator, 4400kr. När jag fick lägenhet fick jag 1100kr till möbler. Detta är bara för att nämna en del av vad jag fått.
OBS! Detta inlägg är INTE menat att strö salt i såren på någon eller för att jävlas, ville bara poängtera att man inte har det så jävla illa på soc. Men ok, röker man eller super upp pengarna blir det klart inte mkt över till annat...
Dock tänker jag studera efter mammaledigheten och börja jobba sen och känna att jag faktiskt bidrar till samhället.
Mina two cents