Anonym (anonym) skrev 2014-07-03 09:54:27 följande:
Lisebergsbesöket kostade tydligen några tusen förstår inte att det hade varit bättre att var och en av barnfamiljerna istället sökt och fått rekreationspengar i handen för att själva betala inträde och åkband på Liseberg, soc. brukar nämligen dela ut extra-pengar till barnfamiljer så att även de ska kunna göra någon aktivitet på sommaren.
Hör inte en massa klagande här på FL eller på andra ställen om hur mycket pengar som slösas på insatser på
arbetslösa varav hälften har försörjningsstöd i meningslösa dyra åtgärder där anordnare blivit mångmiljonärer på verksamheten, är det för att människor vet att de som tvingas till meningslösa aktiviteter lider av detta så att de verkligen får veta att de inte är så mycket värda medan Lisebergsbesöket är något som de kan känna glädje över att få ge sina barn?
Jag vet redan att Lisebergs besöket i princip är "gratis" om man tycker att ett par hundra tusen är ingenting. Men det är inte frågan.
Även om det handlat om flera miljoner så hade folk tyckt att det varit rätt och då måste jag undra hur man i ett andetag tycker att det skärs ner i välfärden men i ett annat tycker att det är bra att man slänger ut pengar på roligheter?
Jag misstänker att det är mycket pengar som rinner igenom på socialkontoren på saker som inte är nödvändiga.
Jag tycker att vi har haft en fantastiskt land där vi värnar om folk, men det har gått till överdrift. Om man nu vill dela med sig till allt och alla så borde ju åtmindstone dom som betalar kalaset får vara med och bestämma vart pengarna ska gå.
Det finns ingen öppenhet hur Sverige använder sina pengar, varför är det så undrar jag?