• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • ellami

Är det bara jag här som älskade att vara gravid?! Trots att det var både tufft och svårt emellanåt var det ju underbart mysigt <3 sen verkar jag vara den enda som dessutom redan är sugen på en till, ha ha.. Nä inte direkt men vill gärna ha tvåan tätt så det blir max 2 år mellan första och andra barnet :)

• Tizi

Nädå, jag är oxå en gravidnjutare. Jag har haft tre lätta graviditeter och mådde super. Bara att tacka och ta emot :) Jag har dock full förståelse för dem som har en jobbig graviditet, inte lätt att njuta då!!

ellami skrev 2014-08-08 22:52:11 följande:

Är det bara jag här som älskade att vara gravid?! Trots att det var både tufft och svårt emellanåt var det ju underbart mysigt <3 sen verkar jag vara den enda som dessutom redan är sugen på en till, ha ha.. Nä inte direkt men vill gärna ha tvåan tätt så det blir max 2 år mellan första och andra barnet :)

Detta är ju vår tredje bebis och syskonen är 7 år o 5 år. Min man kombinerade föräldraledighet med semester från lillans BF o var hemma 8 veckor i sommar (lillans 6 första veckor då jag gick över 2v). Så jag har verkligen kunnat njuta av vår älskade tjej. Vi har ju vart 4 st som hjälpts åt med henne så det är ju bra mycket lättare än att vara själv. Syskonen är ju så stora och älskar att hjälpa till med lillasyster. Det är stooor skillnad mot när jag var ensam med en tvååring o en bebis när pappan bara kunde ta de där 10 pappadagarna i början. Blir det en till nån gång kommer vi definitivt vara hemma båda två några veckor i början igen!
  • Axo

Inte så lätt att njuta när man mår illa konstant, spyr varje morgon i 16 veckor sen varje natt på grund av halsbränna, får foglossning i v 5, sjukskrivning på heltid sen v 15.

Hade gärna velat njuta, men det gick helt enkelt inte..
  • Juronjaure

Jag! Kan få dåligt samvete över att jag nästan längtar tillbaka till att vara graviditeten. Egentligen hade det varit ett helvete att vara höggravid i den hetta som varit på sistone, och självklart är det fantastiskt att ha bebisen här också. Men det var nåt speciellt att vara gravid och vänta första barnet. Är nog lite ledsen att det är nåt som aldrig kommer upplevas igen. Men jag hoppas att det blir lika fantastiskt att vänta andra och tredje barnet, om jag får den förmånen :)
  • Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-08-07 07:16:21 följande:

Usch! Känner mig urlakad, utschasad och fullständigt färdig. Vår prinsessa är sju veckor och jag undrar när man ska börja njuta av det som alla säger är så fantastiskt. Det är klart att hon är fantastisk och när de där leendena kommer så blir man ju helt knäsvag. Men hur hanterar man sömnbristen egentligen? Och då har vi ändå en hyfsat lätt bebis tror jag.

Första "bråket" med sambon kom nu klockan 6 på morgonen så där gick den dagen åt skogen. Vill bara sätta livet på paus och få lite andrum. Sitter bara och gråter och vill inte mer. Är det så här det ska vara?

Förlåt men jag behövde bara kräka av mig lite...allting känns lite tufft just nu.

Du är inte ensam. Vi har förvisso en bebis som sover bra, och nu när sambon har semester känns livet faktiskt lite rosa fluff. Men fy satans vad jobbigt det var i början när han jobbade, fasar inför när hans semester tar slut! Det ÄR jobbigt och frustrerande med småbarn, och alla som säger "njuuuut nu när hon är liten" kan få låna min plutt när hon har som mest ont i magen och är otröstlig med tårar rinnande ned för kinderna, när ingenting hjälper och de inte haft tid att kissa eller äta på fem timmar och inte har någon i närheten som kan avlasta, så ska vi se hur jädra mysigt de tycker att det är.
  • soffipropp1987

Idag ska vi ta lite kort hos en kompis som har en studio. Ska bli jättekul att föreviga våran lilla plutt! (Inte för att vi inte redan har gjort det, har tagit kanske 1000 bilder på honom redan) Hoppas bara att han är på humör :)

Man måste ju ta hur många bilder som helst för han är ju såå söt! Känner ni igen er? :)

• BlippBlopp
    soffipropp1987 skrev 2014-08-10 05:15:13 följande:

Idag ska vi ta lite kort hos en kompis som har en studio. Ska bli jättekul att föreviga våran lilla plutt! (Inte för att vi inte redan har gjort det, har tagit kanske 1000 bilder på honom redan) Hoppas bara att han är på humör :)

Man måste ju ta hur många bilder som helst för han är ju såå söt! Känner ni igen er? :)

Håller med! Man vill visa hela världen vilken underbar och söt unge man har! Jag försöker att inte spammaihjäl min Facebook men det är svårt :P

På instagram unnar jag mig att lägga upp en bild om dagen.

Sen ska jag samla ihop och göra en fotobok med gravidbilder och hans första månader.
  • LokesMammi

När jag väntade första sonen kräktes jag nästan varje dag i 4½månad. Kunde knappt äta alls. Och sen även dom två sista månaderna. :/
    Med andra sonen var jag tvungen o äta för att inte må illa! =) Åt allt som jag kom åt! =) Fick foglossning i slutet av graviditeten. Gick över fyra dagar och mådde sååååååå jävla piss varje dag jag gick över.

Det enda jag saknar med o vara gravid är rörelserna. Kände inte så mkt med andra sonen då jag hade moderkakan i framvägg. :(

Första förlossningen tog låååååång tid o andra gick för fort. Fick bristningsgrad 3 och 4. Inge kul alls. Vill inte ha flera barn! =)

Men båda mina är/var snälla bebisar. Sover på nätterna, skriker inte! =)

Loke 11/1-11, Birk 6/6-14
  • Zakira

Hej alla junimammor! Jag är 22 år och bor i en söderförort till sthlm. Hade bf med första barnet 1/7 men Max tittade ut redan 29/6 så vi fick en liten junibebis. Inser nu när alla börjar jobba igen att mammaledigheten kommer bli extremt enformig om jag inte kommer ut och träffar andra mammor och bebisar på dagarna. Så är det några hyfsat nära mig som vill dra ihop ett gäng och ses så hör av er!

• rosii

Jag har reflekterat ett tag över att jag har väldigy ont i leder främst fötter händer och knän, men även stel i hela kroppen. Googlar & hittar att amningen kan vara boven. Så jäkla sjukt? Någon annan? Är så himla jobbigt, idag har jag inte klarat av att gå normalt, endast belastat på hälarna :(

Detta begränsar mina powerwalks som jag då idag var tvungen att vila från! Tog ipren tidigare och nu verkar jag ändå kunna stödja lite igen!

Svar på tråden Junibebisar 2014