• soffipropp1987

Junibebisar 2014

Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
    Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
    En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?

• Svar på tråden Junibebisar 2014
  • Axo
    LokesMammi skrev 2014-08-12 20:04:25 följande:

Ojdå. Stor liten sak! =) En kompis son om är kika gammal som min väger 6.1! Så han är också stor! =) Vi har inge 2mån så gick o vägde honom själv på bvc. Han väger 5255! =)

Ja, han är en liten knubbis

Storebror var också stor.
  • soffipropp1987
    Axo skrev 2014-08-12 20:54:12 följande:
    Ja, han är en liten knubbis smile1.gif

Storebror var också stor.
    Jag har också en knubbis! Han är 8 veckor på fredag och förra veckan när vi vägde honom så vägde han 5760 g :)
  • Sansa Snark
    Kela1981 skrev 2014-08-12 18:39:23 följande:

Så sitter jag här kvällen innan sambon, pga familjekris, åker till Kina i 10 dagar :(
    Känns sådär får jag nog säga. Bebis är två månader och jag känner att jag precis börjat vänja mig lite vid rollen som mamma men är ändå fortfarande sjukt osäker ibland och att jag nu ska vara helt själv skrämmer livet ur mig. Jag har såklart vänner och familj runt om men när dagen är slut så är jag ändå själv och har ingen annan att lita till.
    Det är heller inte roligare för honom som tvingas åka fast att han inte vill lämna oss så jag försöker ändå att inte visa min oro för honom så att det blir ännu värre när han ska åka. Men jag kommer att lipa ögonen ur mig när vi säger hej då i morgon förmiddag.
    Jag som aldrig har varit särskilt blödig när det gäller sånt här innan. Känner inte igen mig själv, det är ett som är säkert.
    Kanske hjälper det mig i min mammaroll att han är borta och jag måste hantera allt själv och sen kanske komma starkare ur det? Om 10 dagar vet jag....men fy vad det känns jobbigt nu :(

Usch, jag det låter verkligen som en jobbig situation. 
    Jag tänker också frysmat, glass, en bra tv-serie och umgås med andra på dagarna så att du inte känner dig för isolerad. Kram till dig!
  • Kela1981

Tack för ert stöd tjejer. Har redan bokat in ett par träffar med vänner och svärmor har lovat att komma förbi med mat ett par omgångar så jag slipper tänka på det. Så detta ska nog ordna sig, det är mest självförtroendet som sviker ibland Skäms

• ellami
    soffipropp1987 skrev 2014-08-12 21:02:08 följande:
    Jag har också en knubbis! Han är 8 veckor på fredag och förra veckan när vi vägde honom så vägde han 5760 g :)
    Här är en till med en gosse på 10 veckor som väger 6100 g ;)

Vi valde att avstå från rotavirusvaccinet idag. Det kändes onödigt ärligt talat.. Ger typ ett års skydd. Ska ändå inte ha mitt barn på dagis innan dess där risken kanske är störst att smittas. Tyckte inte det var värt biverkningarna som är vanligt förekommande enligt fass.
  • Juronjaure

Knappt har andningslarmet landat i brevlådan förrän nästa noja uppkommer: "Elektronik i sängen, innebär inte det viss brandrisk...?"

SUCK!

• BlippBlopp
    ellami skrev 2014-08-12 21:58:56 följande:
    Här är en till med en gosse på 10 veckor som väger 6100 g ;)

Vi valde att avstå från rotavirusvaccinet idag. Det kändes onödigt ärligt talat.. Ger typ ett års skydd. Ska ändå inte ha mitt barn på dagis innan dess där risken kanske är störst att smittas. Tyckte inte det var värt biverkningarna som är vanligt förekommande enligt fass.
    Vi var på BVC idag och min kille på 9,5 veckor vägde 6,8kg och var 61,5cm lång :)

Ville bara lägga till att ang vaccinet så räcker det "minst två år" enligt 1177. Och enligt mitt BVC kan man räkna med flera år. (Menar inget dömande. Tyckte bara att "typ ett år" var lite att ta i ) :)
  • Kela1981
    Juronjaure skrev 2014-08-12 22:44:47 följande:

Knappt har andningslarmet landat i brevlådan förrän nästa noja uppkommer: "Elektronik i sängen, innebär inte det viss brandrisk...?"

SUCK!

Ha ha ha ha...guuuud vad jag känner igen mig! Klockrent! 
    Vi har inget andningslarm för jag vet att jag hade blivit knäpp på riktigt och tagit mitt nosande till helt nya nivåer men babywatchern står på kanten på spjälsängen mot väggen för jag vågar inte ha den i sängen men vill inte ha den för långt ifrån för då tror jag att den inte "hör" henne.
    Man hittar ständigt nya saker att oroa sig för men det är befriande att veta att man inte är ensam Flört
  • Juronjaure
    Kela1981 skrev 2014-08-12 23:01:19 följande:
    Ha ha ha ha...guuuud vad jag känner igen mig! Klockrent! 
    Vi har inget andningslarm för jag vet att jag hade blivit knäpp på riktigt och tagit mitt nosande till helt nya nivåer men babywatchern står på kanten på spjälsängen mot väggen för jag vågar inte ha den i sängen men vill inte ha den för långt ifrån för då tror jag att den inte "hör" henne.
    Man hittar ständigt nya saker att oroa sig för men det är befriande att veta att man inte är ensam Flört
    Haha, jag har däremot ingen babywatch, men det är mest för att vi har så liten lägenhet och hör hennes grymtanden även om vi sitter i ett annat rum. Andningslarmet har vi funderat på sedan innan hon föddes, och tänkte väl inte köpa nåt, men nu har hon läskiga dykreflex-host-andningskonstigheter när hon sover, så vi köpte ett till slut ändå. Ska testa det imorrn när vi köpt batterier. Nu nojar jag för att hon ska dö under natten pga att vi inte har några batterier hemma...

Vad läskigt det är att vara förälder!!!
  • nica
    Juronjaure skrev 2014-08-13 00:06:51 följande:

Haha, jag har däremot ingen babywatch, men det är mest för att vi har så liten lägenhet och hör hennes grymtanden även om vi sitter i ett annat rum. Andningslarmet har vi funderat på sedan innan hon föddes, och tänkte väl inte köpa nåt, men nu har hon läskiga dykreflex-host-andningskonstigheter när hon sover, så vi köpte ett till slut ändå. Ska testa det imorrn när vi köpt batterier. Nu nojar jag för att hon ska dö under natten pga att vi inte har några batterier hemma...

Vad läskigt det är att vara förälder!!!

Jag har andningalarm och är nöjd med mitt. Sover mycket bättre också
Svar på tråden Junibebisar 2014