Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Jag börjar känna mig deprimerad. I några dagar nu så har jag haft svårt att känna mig glad, att orka vara glad och orka ta hand om lilltjejen. Jag avgudar henne men känner mig skitledsen över att det känns som att jag inte är gjord för att vara mamma jag sörjer min frihet, mitt liv innan graviditeten. Det handlar inte om att festa, utan att kunna jobba hur och när jag vill, träffa vänner över en fika utan att behöva fokusera 99% på bebisen genom hela. Att passa upp på den lilla konstant. Att aldrig få sova längre än Max 2 timmar åt gången. Jag trivs inte i rollen och börjar få panik, för det här är ju resten av livet. Visst, spädbarnsperioden går ju över (om lååååång tid som det känns nu) och då blir det väl bättre. Men fan, känner mig så sjukt ego och skitledsen jag hoppas att det är sömnbristen som spökar, men funderar på nån variant av förlossningsdepression. Kanske borde gå och prata med nån?
La henne på kudden i morse...busunge <3
Nämen! Har hon vänt på sig?
Det här blir jag inte riktigt klok på..
Jag har funderat hela dagen på när egentligen sonen funnits till i ett år (räknat då från när han blev till.) Och enligt RUL skulle han ha blivit till två dagar INNAN mitt MF.. Det verkar inte så troligtvis..
Men enligt tidigt UL i v10 blev han till 3 dagar efter MF.. Men vi hade sex 7 och 12 dagar efter.. Spelar väll egentligen inte så stor roll men hade varit kul och veta.
Vet ni vilken dag era bebisar blev till?
Och är det någon som vet när man får mens igen?? Har inte ammat på fyra veckor nu.
Jisses vad min plutt växer! Han har redan 62 i kläder och har kan knappt använda vissa bodysar i den storleken. Det står ju tom att 62 är för 2-4 månader, han blir 8 veckor på fredag! Växer era lika fort? Sist vi mätte honom hade han växt 2 cm på två veckor!
Jisses vad min plutt växer! Han har redan 62 i kläder och har kan knappt använda vissa bodysar i den storleken. Det står ju tom att 62 är för 2-4 månader, han blir 8 veckor på fredag! Växer era lika fort? Sist vi mätte honom hade han växt 2 cm på två veckor!
Nä, jag har faktiskt funderat på om nå vitaminer skulle kunna hjälpa mot ledvärk. Några tips på vitaminer?
Åh, vår tjej är 7 veckor och använder redan strl 62! 5.4 kg & 59.5 cm lång! :) sen sist har hon gått upp 500 g på 3 veckor, det är väl ändå bra? Bvc sköterskan sa att det såg bra ut. Jag helammar.
Min son vände sig från mage till rygg på 6v dagen. Har varit stark i nacken länge o sätter händerna i filen o lyfter på bröstet. =) När han ligger på rygg lägger han sig nästan på sidan. Ligger han på rygg ligger han inte där man la honom, han puttar iväg sig med fötterna! =)
På 2mån besöket gör läkaren samma koll som på bb o återbesöket. =)
Min plutt är 9v o tänkte gå o väga honom imorgon. Glömde göra det när han blev 2mån. Vill ha månades vikt. Vi har fortfarande 56 i kläder, men såg nu att bodyn börjar bli tajt. Man har inte använt så mkt kläder nu under dom varma dagarna! =)
Jag börjar känna mig deprimerad. I några dagar nu så har jag haft svårt att känna mig glad, att orka vara glad och orka ta hand om lilltjejen. Jag avgudar henne men känner mig skitledsen över att det känns som att jag inte är gjord för att vara mamma jag sörjer min frihet, mitt liv innan graviditeten. Det handlar inte om att festa, utan att kunna jobba hur och när jag vill, träffa vänner över en fika utan att behöva fokusera 99% på bebisen genom hela. Att passa upp på den lilla konstant. Att aldrig få sova längre än Max 2 timmar åt gången. Jag trivs inte i rollen och börjar få panik, för det här är ju resten av livet. Visst, spädbarnsperioden går ju över (om lååååång tid som det känns nu) och då blir det väl bättre. Men fan, känner mig så sjukt ego och skitledsen
jag hoppas att det är sömnbristen som spökar, men funderar på nån variant av förlossningsdepression. Kanske borde gå och prata med nån?