Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Min tio veckors har senaste tre nätterna vaknat varannan timme å tillochmed oftare än så (!) för att äta. Är det nån slags fas eller?! Jättejobbigt..
Här är en till med en gosse på 10 veckor som väger 6100 g ;)
Vi valde att avstå från rotavirusvaccinet idag. Det kändes onödigt ärligt talat.. Ger typ ett års skydd. Ska ändå inte ha mitt barn på dagis innan dess där risken kanske är störst att smittas. Tyckte inte det var värt biverkningarna som är vanligt förekommande enligt fass.
Ellsmi- Jag hade heller inte tagit vaccinet om vi blivit eebjudna de sär jag bor.
Att din lilla äter mer kan ju vara en tillväxt period
Idag ska jag väga och mäta min lilla loppa+läkare kontroll. Blir spännande att se hur stor hon blivit var 3 veckor sedan sist hon vägdes och mättes.
Min tio veckors har senaste tre nätterna vaknat varannan timme å tillochmed oftare än så (!) för att äta. Är det nån slags fas eller?! Jättejobbigt..
Har börjat planera inför kommande namnkalas. Har aldrig själv varit på ett och vet inte riktigt vad man gör på ett sådant. Mat och tårta, lite roligare än på ett dopkalas. Har ni några tips? Ska man hålla något tal? Har man faddrar? Första barnet i båda våra släkter som inte ska döpas så det är väldigt nytt för oss.
Varit på bvc nu loppan vägde 4, 4kg och var 54, 5lång hon fick även ett stort A på läkare kontrollen. Han sa att hon är tidig för sin ålder så extra stolt blir man allt
Har börjat planera inför kommande namnkalas. Har aldrig själv varit på ett och vet inte riktigt vad man gör på ett sådant. Mat och tårta, lite roligare än på ett dopkalas. Har ni några tips? Ska man hålla något tal? Har man faddrar? Första barnet i båda våra släkter som inte ska döpas så det är väldigt nytt för oss.