Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Måste fråga om detta kan vara dykreflexen eller vad är det frågan om?
Ammade inatt så satte min lilla i halsen. Men istället för att släppa tutten och hosta till som i vanliga fall så fortsatte han äta (mjölken kanske rann av sig själv? Sprängfyllt bröst) och han slutade att andas bara! Det blev helt tyst, man hör ju annars hur de andas genom näsan. Jag tog ut tutten men han började fortfarande inte andas, han var helt tyst och stilla! Jag ryckte upp honom på axeln fort som sjutton och då "vaknade" han till, hostade till och kippade efter andan och började först då andas. Så sjukt läskigt det var. Han har förr "glömt" att andas ibland när han ammar och är vaken, alltså känns som att han bara stänger av näsan, men då räcker det att jag tar bort tutten och ev kittlar lite på kinden så fortsätter han andas som vanligt. Inatt kändes det som en evighet :( tur att kjag inte somnade!
Låter hemskt när era små bebisar slutar andas. Andningalarmet gick ett par ggr första tiden kanske var samma som den s.k. dykare reflex eller vad den hette?
Känns som man är orolig över allt.
Sen det med rutiner tror jag kan vara lite tidigt att införa...visst man kan bada ta på pyjamas m.m. på kvällen men mer än så kan man inte riktigt göra.
Vilka blöjor tycker ni är bäst på era bebisar? Jag provar pampers nu, tycker de luktar äckligt men verkar vara bra då Cassandra inte blir röd eller får märken av blöjorna.
Söt loppa!! :)
Vi fick libero på bb så det är det vi fortfarande använder. Har fått gå upp till storlek 3 nu, han växer så det knakar min plutt!
Jag tror (bara tror) att våra rutiner börjar sätta sig i min pojk. Byta blöja, smörja in i olja, sätta på pyjamas, äta och sen sova. Om inte annat är det skönt att redan ha rutiner när de blir större :)
Är det någon som ger sin lilla ersättning varvat med amning? Har testat både Semper, de flesta från NAN och senast köpte jag en från Apoteket, utan mjölk! Men inget funkar och nu kämpar vi med bajs för fullt! Någon som har tips? :)
Vi använder pampers och vill inte byta just nu iaf. Libero har läckt flertalet gånger & jag tycker dom känns lite hårdare än pampers. Med pampers har vi aldrig haft läckage om inte blöjan råkat bli för full :) konstigt de där, innan storasystet slutade med blöjor för 1.5 år sen så föredrog vi libero, minns dock inte varför.
Soffipropp- då är din grabb ca 1 kg större än min lilla tjej. Roligt att de jan vara så stor skillnad.
Berran-mina pojkar fickor ersättning när de var små nan använde jag. Mes smör har jag för mig vi blandade i lite de eller olja. Googla på de så jag inte ger tips om något som anses vara mindre bra.
Rosii- jag har använt Libro på mina pojkar och tyckte bäst om dom då men tycker nog pampers är bättre på min tös. När hon legat på mage och bajsat när hon haft Libro har de läkt.
Är det någon som ger sin lilla ersättning varvat med amning? Har testat både Semper, de flesta från NAN och senast köpte jag en från Apoteket, utan mjölk! Men inget funkar och nu kämpar vi med bajs för fullt! Någon som har tips? :)
Fram tills att vi bytte till Semper Lemolac så hade vår son problem att bajsa. Kunde vara gnällig en hel timme och ligga och stånka. Men nu märker vi inte att han bajsat förr än det är dags för blöjbyte.
Lemolac ska innehålla citronsyra om jag mins rätt som hjälper dom att bryta ner proteinet = lättare att bajsa.
Vad har ni för olja till era bebisar och hur ofta smörjer ni in dom?