Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Ni med bebisar som skriker i vagnen, har ni provat att fälla bak sufletten så bebisen ser ut på träden och himlen? Funkar ganska bra på min lille när han tjurar i vagnen
Nja, suffletten har jag velat ha uppe för att skydda mot solen nu när det har varit så fint väder. Men jag ska prova att ha det nere nu när det är lite molnigare så får jag se om det hjälper. Tack för tipset, ibland tänker man inte så långt själv ;)
Panik i bilen när lillen som sitter där bak får ett dykreflex-anfall. Sambon tvärnitar, jag springer ur bilen och bokstavligt rycker honom ut ur babyskyddet! Vill nog inte att ha honom där bak ensam i fortsättningen :(
Ang allt prat om dykreflexen. Hur vet man att bäbisen får det?? Hur vet man att dom slutar andas?
Ang allt prat om dykreflexen. Hur vet man att bäbisen får det?? Hur vet man att dom slutar andas?
Ja, det hörs. De hostar liksom som om de har nåt i halsen och bara får i sig pyttepyttelite luft.
Är det för tidigt att börja med plankan? 5 veckor efter förlossningen på lördag.
Usch, vet att man inte ska klaga, men idag har det inte varit kul. Haft en missnöjd bebis större delen av dagen. Han har skrikit, somnat 10 minuter och sen vaknat igen och varit väldigt gnällig. Han har inte kunnat sova något själv, utan vi har fått gå omkring och bära och vagga hela tiden.
Jag själv har varit på dåligt humör hela dagen och det gör ju inte saken bättre. Har inte kunnat plocka undan efter maten så köket ser ut som ett bombnedslag.
Hade tänk gå en promenad med hunden nu ikväll men det vågar jag inte. Sambon har redan fått komma och hämta oss 2 gånger när Malte har varit ledsen och inte gått att trösta när vi har varit ute och gått.
Tur att storebror har sovit hos farmor och farfar i natt så han har sluppit en ledsen lillebror iaf.
Nu har jag fått klaga lite!