Junibebisar 2014
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Hej! Tänkte att det skulle va kul med en tråd för oss som fått våra bebisar i Juni.
Min bebis kom 20 Juni på midsommarafton.
En tråd att utbyta glädje och eventuella problem som andra kanske har bra lösningar på?
Samma problem här men alltid kl 4 på morgonen. Inte gallskrik direkt men han vaknar av magknip, gråter och spänner sig i flera timmar. Efteråt är han helt utmattad och trött hela dagen. Har sen några dagar börjat med mjölkfri kost men vet sjutton om det hjälper eller om hans tarmar bara är outvecklade ännu. Det är ganska jobbigt att utesluta mjölkprotein dock, finns i allt.. Semper magdroppar har inte hjälpt oss alls. Windi pysventil är räddaren i nöden men jag vågar inte använda den alltför ofta riktigt. Börjar bli desperat, därav mjölkfri kost, som jag som sagt inte har en aning om det hjälper för han har inga andra symptom på mjölkproteinallergi, men de små magarna är väldigt ofta känsliga för komjölk ändå.
Och har ni problem med knorriga bebisar, bebisar som sover oroligt eller bara är nyfikna så kolla upp EC. Det har hjälp oss mycket med båda barnen. Finns kanonbra facebookgrupp som heter "blöjfri bebis-EC-toakommunikation" där man kan få en massa tips och råd.
Vi har alltid blöja på men erbjuder vår grabb att kissa och bajsa i toa/potta/handfat när vi tar av blöjan vid blöjbyte. Dessutom gör vi det efter sömn och amning för då är han nästan alltid nödig.
Någon som fått "det sociala leendet" än? Ludwig gjorde det dagen innan han blev en månad i lördags. Sen har han gjort det flera gånger varje dag efter det :)
Någon som fått "det sociala leendet" än? Ludwig gjorde det dagen innan han blev en månad i lördags. Sen har han gjort det flera gånger varje dag efter det :)
Har varit på barnakuten med Alice idag :( Hon är troligtvis allergisk mot mjölkprotein så nu har vi fått ersättning på recept och hoppas att det kommer att lösa magknips-kriserna här hemma. Om alltings går som det ska så ska vi märka skillnad redan i morgon. Så himla jobbigt att se dom små ha ont. Jag har gråtit lika mycket som hon har känns det som :(
Har varit på barnakuten med Alice idag :( Hon är troligtvis allergisk mot mjölkprotein så nu har vi fått ersättning på recept och hoppas att det kommer att lösa magknips-kriserna här hemma. Om alltings går som det ska så ska vi märka skillnad redan i morgon. Så himla jobbigt att se dom små ha ont. Jag har gråtit lika mycket som hon har känns det som :(