Inlägg från: Zakira |Visa alla inlägg
  • Zakira

Junibebisar 2014

Hej alla junimammor! Jag är 22 år och bor i en söderförort till sthlm. Hade bf med första barnet 1/7 men Max tittade ut redan 29/6 så vi fick en liten junibebis. Inser nu när alla börjar jobba igen att mammaledigheten kommer bli extremt enformig om jag inte kommer ut och träffar andra mammor och bebisar på dagarna. Så är det några hyfsat nära mig som vill dra ihop ett gäng och ses så hör av er!

• Zakira
    Axo skrev 2014-08-17 15:46:00 följande:
    Jag har fått ha amningsinlägg i hela tiden. Behöver fortfarande det även att jag numera bara ammar på natten och morgonen.
    Vår lille är 7v idag, blev efter ca 3v inte helt nöjd efter amning så nu ammar jag först en stund på båda brösten tills han blir lite "bökig" (sålänge det kommer mycket håller han sig lugn, men när det börjar avta blir han otålig). Men tänker på om du har ammat dagtid förut, tycker du att din produktion minskat mycket sen du började amma bara nattetid och morgon?

Jag försöker vara noga med att alltid amma innan flaskan dygnet runt för att inte förlora den lilla mjölk jag har då jag vill delamma helst ett par veckor till, men ibland dagtid känner jag bara att det skulle vara så befriande att bara kunna ge flaska.
  • Zakira
    soffipropp1987 skrev 2014-08-18 20:56:05 följande:

Har varit på första mammaträningen idag! Ett gäng på 20 mammor med sina barn och barnvagnar, måste sett kul ut. Men så skönt det va att börja röra på sig lite mer och med ögon på sig som säger till om man gör för mycket. Jättekul att träffa andra mammor också :) Har ni börjat med nåt annat än promenader?

Åh vad kul! Sånt skulle jag vilja testa efter mitt återbesök hos bm. Tills dess blir det bara promenader och knipövn. Vad kostar det och vart var det?
  • Zakira
    Mirabell skrev 2014-08-18 21:42:55 följande:
    Jag undrar också vad jag ska göra hela hösten! Dagen går rätt fort med att bara passa bebis men jag kommer ju bli knäpp om jag inte kommer ut mer eller får prata med någon. Måste lösa detta på något vis..
    Jag känner likadant som er! Har en tjejkompis som får barn vilken dag som helst, annars har de flesta större barn och har börjat plugga eller jobba igen redan. Sätter min tilltro till mammagrupper på bvc, att våga mig iväg till öppna förskolan och förhoppningsvis att kanske kunna träffa några via familjeliv och en facebookgrupp jag gått med i nyligen.

Hittills har dagarna fyllts med folk som fortfarande har semester eller pluggar/inte jobbar kontorstid, promenader, häng i närmsta gallerian och tv-serier, men hösten är lång!
  • Zakira
    Kela1981 skrev 2014-08-25 22:11:10 följande:
    Vi fick inbjudan via BVC för det är dom som anordnar den som vi ska på. Tror att man säkert kan hitta andra varianter via Facebook eller liknande kanske :)
    Jag är med i en som heter Gravid med BF Maj till November 2014 Stockholm

:)
  • Zakira

Samtidigt så tycker jag, utan att ha sett klippen, att det känns så himla läskigt att exempelvis polio och andra potentiellt livsfarliga sjukdomar som vi tack vare vaccinering fått bort från Sverige kan komma tillbaka om så som 20% som blir erbjudna vaccinering väljer att tacka nej helt. Det är ju inte direkt en liten höstförkylning man vaccinerar mot utan sjukdomar som kan vara så plågsamma och farliga för våra minisar. Himla svårt dilemma.

Svar på tråden Junibebisar 2014