Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

AnnC skrev 2014-12-04 10:23:27 följande:
    Har du testat med grav test så du sett att det är helt negativt efter det du testade positivt? Tänkte bara på att äl test ju kan reagera på graviditet med. Bara för att utesluta det? Annars kan det bli så ibland, att äl tester visar positivt ibland utan att ägget släpper just då utan att det blir en omgång till med positiva test.

Ha sex så gott ni kan för säkerhets skull! smile1.gif (fast ni hade besök hemma nu ca?)
    Kanske borde testa med graviditetstest, men eftersom jag blödde så mycket (5 bindor på en dag mot 2 vid vanlig mens), så hade jag inte ens en tanke att fet kunde finnas mån chans...

Sa till mannen igår att det kändes som ÄL va på g nu o inte i helgen som jag trodde, så det blev mys igår (VÄLDIGT tyst ). Har min mamma o bror på besök fram till jul, så det får bli tyst o osexigt mys . Som vi brukar säga i såna fall "no love, just business"
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-12-04 12:16:45 följande:

Inser att ingen kommer se nåt på min bild, det syns bättre på själva bilden i telefonen än på fl! Och mer irl.

Här kommer bild samma test som jag zoomat in o mixtrat lite med kontrast o sånt.

Åh jag vet att det bara är att vänta och se, men jag är världssämst på det!! php7CzBIV60848.jpg

Jag ser skuggan! Men hade nog oxå väntat tills det syns lite mer. Håller tummarna!!!

Och tänk inte så mycket på datum... Förstår att det är jobbigt, men det behöver inte betyda nåt dåligt.
  • Bittersweet2012

AnnC har du testat än?

Själv köpte jag digital ÄL-test igår, den som visar 4 fertila dagar. Gjorde test igår o det visade låg fertilitet, men imorse fick jag glad gubbe som blinkade, då är det ÄL till helgen. Så vi får försöka mysa lite .

• Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-12-05 09:25:40 följande:

Köpte ett RFSU testa tidigt test när jag var i affären förut. Den visar ju jättetydligt plus! Och mina skitstickor svagt men plus. Vågar ändå inte bli alltför glad! phpHkjL8M52517.jpg

Det va ju hur tydligt som helst!!!!! håller tummarna att allting går bra nu!
  • Bittersweet2012
    SessanM skrev 2014-12-05 19:15:34 följande:

2 veckor sedan (troligtvis) äl och dag 43. Förra cykeln var 40 dagar.. Jag vågar inte testa, är så rädd att bli besviken. Får se om jag vågar i morgon eller avvaktar till söndag/måndag.

Håller tummarna!!!!
  • Bittersweet2012
    SessanM skrev 2014-12-07 09:56:03 följande:

Det gick inte bra :( Utan tvekan negativt. Ska ringa gyn i morgon och boka tid för att se om jag kan få hjälp med att korta ner min cykel. Är på dag 44 idag... Kommer ju ta jätte lång tid att få till ett plus om vi bara har chans ca 1 gång varannan månad.

Va tråkigt! hoppas att får hjälp snabbt.
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-12-07 09:24:05 följande:

Kroppen skriker ägglossning men inte testen? Vissa säger ta inte ägglossnings test med morgon urin utan senare på dagen?

Så va det för mig denna månaden oxå!!!! Kändes i hela kroppen att jag hade ÄL men tester visade typ varken eller i över en vecka. Köpte digital i torsdags o då fick jag negativt, sen i fredagsmorse gick jag blinkande gubbe o igår va det bara glad gubbe. Men jag har haft ÄL-känningar i 11 dagar nu! Sååå skumt!
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-12-08 06:55:55 följande:

Nu använder jag mig visserligen av de billiga stickorna men det borde ju inte spela nån roll, om hcg ökar som det ska så borde det synas på testen...

Men är det inte så att hcg värdena ökar var tredje dag? Kanske borde du vänta ett par dagar o sen testa igen för att se om det blir nån skillnad?
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-12-08 09:29:32 följande:
    Fast jag jämför ju med fredagens... Tycker de är exakt samma men borde blivit starkare. phpoFRvbI20006.jpg
    Jag tycker att strecken på andra bilden är lite tydligare än på första.
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)