Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Jag är i v.22 nu och mår relativt bra. Börjat få foglossning om jag går/står mycket eller sitter på obekväma/hårda stolar. Försöker att ta det lugnt så mycket så möjligt så jag slipper ha ont i fogarna. Magen syns knappt fortfarande (precis som förra gången), så jag förväntar mig en sån "puff" om en vecka eller så (då bebisen börjar öka 100-150g i vikt per vecka).

Håller tummarna för alla att allt går bra!

• Bittersweet2012
    AnnC skrev 2015-04-25 08:48:41 följande:

Själv var jag på vul igår som gick både bra och dåligt. Vi såg ett foster på rätt ställe med antydan till hjärtaktivitet. Men det var väldigt litet, motsvarande ca 5+5 istället för 6+5. Jag kan inte haft äl senare isf hade jag plussat på äl+3. Så nu är jag skitorolig att den inte kommer växa mer... Mår jättedåligt. Nytt vul om två långa veckor. smile4.gif

Håller tummarna! Hoppas verkligen att det bara va för tidigt för vul!!!! Har två tjejer i min mammagrupp som fick hörs samma sak på vul men sen vid nästa vul såg allt fint ut!
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2015-05-04 18:14:28 följande:

Var på gynakuten imorse då mina symptom försvann i lördags samtidigt som växtvärken gick över till kraftig mensvärk. Visste det var kört och ville ha det bekräftat så jag kan sluta med mediciner... Blöder inte än, hoppas det kommer igång av sig självt..

Nej va tråkigt!!! kramar
  • Bittersweet2012

Hej tjejer!
    Råkade blockera mitt konto o va inte inloggad på ett par månader!

Stort GRATTIS till alla er som fått plus!!!

Tallbarr så glad för dig!!! AnnC håller tummarna att det blir plus snart för dig med!

Här fick vi vår älskade son för en vecka sen! Vänjer mig fortfarande vid tanke att jag är 2-barnsmamma . Men guuud va mysigt det är med en liten i famnen

• Bittersweet2012
    in the making skrev 2015-10-18 01:03:39 följande:

Vad roligt att det går bra i graviditeterna AnnC och Tallbarr! Klarat er från illamåendet?

Här blev det en lillasyster som hunnit bli 7v(föddes 2v innan BF så jag blev lite snuvad på slutet av graviditeten), tyvärr har vi lite struligt med magen så hon är väldigt olycklig på kvällarna men annars är det fantastiskt ?

Grattis till lillasyster!!!!
    Jobbigt att hon har strulig mage . Min dotter hade oxå det o för oss funkade det bäst med Mioniform o bärs runt i BabyBjörn, sen magmassage o ligga på mage. Nåt ni testat?
  • Bittersweet2012
    Maräng87 skrev 2015-10-28 18:32:16 följande:

Hej alla!

Först vill jag säga stort grattis till alla graviditeter, och framförallt till er som redan fått er lilla bebis!!

Jag hoppade ur gruppen då det blev så jobbigt med alla som plussade när jag själv inte gjorde det. På 14 (eller 15) försöket och första med pergotime plussade jag också! Allt som behövdes var äl ;) Går in i vecka 9 i morgon och mår ganska illa, men det gjorde jag sist också så det var ganska väntat. 5/11 har vi bokat privat ul (eller vul blir det väl) vilket vi verkligen ser fram emot!

Grattis grattis grattis!!!! Äntligen det blev plus!
    Hoppas att illamående släpper snart!
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2015-10-17 21:08:32 följande:

Grattis 1stoltmamma!

Kul det går bra tallbarr! Här går det också framåt, v 12 idag. Välbevakad bebis, redan 4 ul och många fler kommer det bli!

AnnC så skönt att de håller koll på dig!!!
    Kommer du få gå på många extra ul eller är det bara nu till v.13?
  • Bittersweet2012
    Maräng87 skrev 2015-10-29 09:14:05 följande:

Tack tjejer! Vilken rensa du går igenom AnnC. Håller alla tummar att allt ser bra ut hela vägen och att ni får er efterlängtade liten i maj :)

Hur gick det på ul???
  • Bittersweet2012
    Maräng87 skrev 2015-11-10 21:46:48 följande:
    Det gick som vi hoppades :) Ett pickande litet hjärta <3 V 11 i morgon och inskrivning hos bm!
    Härligt!!!
  • Bittersweet2012

Va roligt att läsa att det går bra för er tjejer!!!

Tallbarr - va kul att det är en liten tjej som gömmer sig där inne!

AnnC - så härligt att höra att de håller bra koll på dig. Hoppas verkligen att inget ändras!

• Bittersweet2012

Maräng87 - grattis till lillasyster!

AnnC - va skönt att allt ser bra ut!

Tallbarr - vet exakt hur du känner! Under första förlossningen avstannade allt när jag va 8cm öppen o EDA sattes in... Efter 5 timmar o skiftbyte upptäckte de att förra bm glömde att satta in värkstimulerande så då fick jag värkstimulerande o inget påfyllning i EDA (oxå miss!!!). Fick 39,9 i feber o hade värkar med 1 minut mellanrum i ca 3 timmar o öppnade mig helt. Men bebisen va för högt uppe så de kunde inte sätta in sugklocka så beslut om ks fattades då bebisen va stressad o jag helt utmattad (28h med värkar).

Ville inte uppleva samma sak nu med andra barnet så jag fick en förlossningskontrakt där det stod klart o tydligt va som gällde.
    Personalen på FL va noggranna med det som stod i kontraktet o hjälpe mig en hel del. Förlossningen med sonen tog 7,5h varav 1,5h va krystvärkar. De fick hjälpa till lite med sugklocka (fick hög feber igen!), men överlag fick allt bra o jag skulle nog kunna göra det en gång till .

• Bittersweet2012
    Tallbarr12 skrev 2016-04-04 10:11:25 följande:

Uppdatering: lillasyster Alice föddes 23/3 kl 00.15 med akut kejsarsnitt i v 34+1, hela 40 cm lång och 1520 g.

Var hos bm på kontroll på förmiddagenden 22e och hon upptäckte att bebis hjärtljud var lite förhöjda och skickade mig till bedömningsmottagningen "för säkerhets skull". Väl där blev inte ctg godkänt så de gjorde ultraljud och upptäckte att hon var 44% tillväxthämmad. Blev inlagd runt lunch för observation men ctgn på em/tidig kväll såg lite bättre ut så började pusta ut. Men sista ctgn "inför natten" mellan 22-23 såg plötsligt mycket sämre ut så de beslutade om akut kejsarsnitt. Maken var hemma och nattade sonen så han fick kasta sig i bilen och lämna sonen hos barnvakten och sen köra alldeles flr fort till sjukhuset. Tack vare att narkosläkaren behövde springa iväg till förlossningen en stund så han maken fram precis tills att de skulle sätta spinalen..!

Väl ute upptäckte de att lillasyster var anemisk med hb på 50 så de gjorde helt rätt i att ta ut henne! Hon är pigg och stark men råkade ut för en tarminfektion i veckan så för tillfället får hon dropp och antibiotika och får inte amma. Hon är den snuttigaste bebisen jag träffat så tycker synd om henne! Igår hittade hon makens bröstvårta och sög fast

Så det blev rätt omtumlande det här men vi börjar hitta nån slags vardag här på neo och min mamma är i Uppsala för tillfället med och bor i huset, handlar till oss, tar med saker från huset när vi behöver nåt, tvättar våra kläder och umgås med oss om dagarna. Sen en vecka tillbaka får sonen vara med på neo med när han klarat av sin 5-dagarskarantän efter sista förskoledagen.

Stort grattis till lilltösen!!!! Men usch vilken tuff start ni hade!!! Hoppas att nu flyter det på som det ska o ni får komma hem snart!

AnnC när har du bf?
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2016-05-06 16:54:37 följande:

Nu har vår lilla tjej också kommit, det blev akut kejsarsnitt den 1 maj. Vattnet gick torsdagen, hände inte så mycket mer tyvärr, på lördagkvällen började jag blöda, en bit av moderkakan började lossna så då blev det akut snitt den natten till söndag. Hon hade navelsträngen två varv runt halsen och en knut! Så jag är bara tacksam det blev snitt ändå och att allt gick bra!

Grattis till dottern AnnC!!!! Va skönt att allting gick bra!

Tallbarr - va skönt att ni är redan hemma o lillan mår bra o helammas! Hoppas att hon lägger på snabbt nu .
Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)