Inlägg från: Bittersweet2012 |Visa alla inlägg
  • Bittersweet2012

Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)

in the making skrev 2014-11-13 16:16:25 följande:

Shit vad ni kan mycket om kroppen! Fast man måste ju lära sig när kroppen behöver hjälp.. Tänk om vi kunde felsöka kroppen i datorn och få rätt meficin ordinerad direkt istället för att det ska variera beroende på vilken läkare man får träffa..

Ego: mens idag, "firade" med att köpa pär morbergs glögg (mums) Och mörkchoklad.. Undrar om jag ska köpa roserot igen eller köra utan denna gången oxå.?. Äl-test fick jag hem igår.. Så nu jäklar. smile1.gif

Tråkigt med mensen In the making!

Då ska du definitivt få njuta av lite glögg o choklad! Det förtjänar du nu!

Vilka är det som väntar på bim o när?
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-13 23:25:03 följande:

Nu är min äl över. Väntan har Bim nu då, denna gången tänker jag inte testa innan bim. Har som sagt inte höga förhoppningar denna månaden men ett plus hade varit fint :D

När har du bim?
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-16 10:40:38 följande:

Körde bidrottninggele två cykler nu, bestämde mig för att sluta för jag tror snarare att mina hormoner som kanske var i hyfsad balans kom i obalans. Jag tror det förstärkte min ägglossning och var bra för första halvan av menscykeln men inre för andra halvan. Äsch så svårt att veta ju men nu har jag bestämt mig för att "go all natural", kommer inte ta nånting. Ska börja med yoga och försöka hitta nåt annat fokus.

Jag har läst att bidrottningsgele funkar bra för de som har oregelbundet cykel och kan ge motsatt effekt om man har regelbundet menscykeln. Så det är nog det som hände dig. Jag funderade oxå på att köpa bidrottningsgele, men eftersom jag inte har problem med mens, trots hormonrubbning, så vågade jag inte prova det. Hade kunnat ställa till det ännu mer för mig...

För övrigt har jag mått illa i 3 dagar nu. Och samtidigt som illamående kom, fick jag spända bröst och ont i nedre delen av mage. Vet inte om jag vågar tro att det är nåt annat än biverkningar av Primolut...
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-16 13:13:20 följande:
    Ja gud så dum jag var.. Men får hoppas det fixar till sig snabbt av sig självt nu.

När har du bim? Hoppas du mår som du gör av rätt anledning!
    Bim den 21e (fredag) och imorgon är sista dag med Primolut. Får se om jag kommer att må likadant på tisdag-torsdag (när jag är inte påverkad av pillerna) . Och ska verkligen försöka hålla mig o inte testa förrän bim .
  • Bittersweet2012
    AnnC skrev 2014-11-16 13:30:19 följande:
    Och det har hjälpt mot mellanblödningarna? Verkar så eftersom du inte nämnt nåt smile5.gif håller tummarna!
    Ja, jag har inte haft några mellanblödningar, så Primolut hjälp mot det i alla fall .
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-16 13:53:28 följande:

Idag har jag en obehaglig och jobbig molvärk som ilar ner i ljumskarna.. känner inte alls min kropp längre

Liknar det den "smärtan", som när bebis fixerar sig?

Jag har haft sånt konstigt värk i ljumsken i ett par månader, påminde mest om den känslan man hade när dotter fixerade sig, fast inte lika kraftig...
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-16 21:20:47 följande:
    Nä inte lik de, men molvärken påminner om de jag hade när jag var gravid, sitter mer i ryggen.. Har haft så från och till hela dagen
    Kanske väldigt tidiga graviditetssymptom?
  • Bittersweet2012
    1StoltMamma skrev 2014-11-17 09:13:41 följande:
    Känns lite väl tidigt för molvärken men hoppas kan man ju alltid göra! Hur går det för dig?
    Jo, tack det går framåt. Illamående, spända bröst o molvärk till o från... Men som jag skrev tidigare så allt detta kan va biverkningar av Primolut. Tar sista pillret ikväll, sen får vi se hur det går... Bim -4 idag.
  • Bittersweet2012

Nån som sett "I didn't know I was pregnant"? Helt sjuka historier! Fatta att man kan gå genom hela graviditeten utan att ha några symptom o utan att magen växer!

Svar på tråden Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)