Nån mer som vill ha syskon till sin 2012a? :-)
De trodde inte på mig. Ja kände att nått inte stod rätt till, antog att ja fått missfall då ja började blöda nån dag efter beräknad mens, men så fortsatte jag att plussa på Stickan vilket i sig inte är ovanligt men plusset blev starkare o starkare för varje dag vilket det inte ska bli när/om man får missfall så tidigt. Detta gjorde mig osäker om ja skulle glädjas eller inte så ja sökte mig för vul. De tittade och tyckte inte att slemhinnan eller livmoder eller nått visade på graviditet så de antog att jag hade fått missfall och skickade hem mig. Men i all hast sa de nått precis innan vi avslutade ultraljudet att de såg "en svart fläck i magen, dvs att de kunde tyda på blödning eller liknande men på ett ställe där ien graviditet inte ska sitta så det var nog ingenting."
Detta var nått jag inte kunde släppa så ja började googla när ja kom hem o fick för första gången läsa om utomkvedshavandeskap. Vilket jag tyckte stämde in rätt bra o blev väldigt orolig så ja ringde upp dem igen dagen efter o begärde en ny tid för att mäta Hcg:t. Då hade de inte nått Hcg att jämföra med så ja fick begära ytterligare ett besök för att kunna jämföra. De blev lite förvånade när värdet låg så högt utan att hitta nått i mig. Innan skratta de nästan åt mig o sa att är de utomkvedshavandeskap har man jätteont så oroa dig inte. Men ja när den spricker har man det men inte innan försökte jag förklara. Jag var ju ute i god tid i hopp om att rädda min äggledare o slippa smärta. Men läkarna kunde inget göra då de inte hittade nått foster. Ja tog upp frågan om både abortpiller, cellgift mm.
Så ja gick som en tickande bomb och tillslut sprack den ju o jag fick väldigt ont och fick åka in och akutopereras. Då hittade de fostret direkt och såg hur det växte i min brustna ledare.
Hade massor med blod i buken. Konstigt ändå att de tog så lätt på det innan och att de inte såg det. Hade säkert fem olika läkare som tittade på mig vid flera olika tillfällen o dessutom hade de alla med sig läkarstudenter så de var många ögon i mitt heligaste, ändock missade dem det.