• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • pyre88

Själv förlorade jag 3 familjemedlemmar på 5 månader. Men nu måste man gå vidare. Idag gick jag in i vecka 9 och graviditetsmånad tre. Känns spännande och lite obehagligt. Nu ska ju pyret börja äta av mig och jag får ju inte direkt i mig något nyttigt.

Läste på underbara Clara på morgonen att hon när sin bebis i magen med slajmgröna fruktdrinkar på spenat och grönkål. Det skulle jag aldrig få i mig nu. Hur är det med er andra? Äter ni helt perfekt och får i er egenodlade grönkål varje dag?

• Penguine

Nja...så nyttig är jag knappast Flört Jag är så hungrig hela tiden, det hjälper inte hur mycket jag än äter så är jag hungrig efter en timme igen så jag äter det som finns i närheten, och det är oftast inget nyttigt. Om jag äter massa innan jag går och lägger mig så behöver jag iaf inte gå upp på natten och äta, det har varit ett tema för mina tidigare graviditeter. Som tur är så har jag inte gått upp så mycket i vikt än iaf och jag hoppas det håller sig så.
    Hur kan det vara så att det bara behövs en frukt extra om dagen för barnet under första trimestern? Varför är man då så extra hungrig?

• Hjortron

Jag har haft aptitlöshet, illamående och trötthet i stort sett fram tills nu så nu kan jag börja äta lite mer varierat även fast jag fortfarande är galet trött. Så jag tänkte börja med lite smoothisar och annat som innehåller folsyra naturligt eftersom det högst troligtvis är de tabletterna som orsakade mitt kraftiga illamående. Men nej, ingen egenodlad grönkål här ;) Har också på något sätt bestämt mig för att oro för ditten och datten får gå bort. Jag tänker inte vara eller göra allt helt perfekt, i alla fall inte på ett sätt som inte känns roligt eller naturligt. Det är klart att jag tänker på vad jag äter och gör men skippar alltså redan nu "projekt perfekt".

• Hjortron

Beklagar förresten verkligen för de som har haft ett väldigt tufft år! Håller tummarna för att allt går bra och framåt.

En fråga: Jag undrar om ni vet någon barnmorska på Ålidhem mvc som är att rekommendera? Har fått tid hos Elena, och vill absolut inte döma ut någon men jag har liksom fått en "fel" känsla innan jag ens gått dit.

• pyre88

Vad skönt att det är fler som inte är perfekta. Idag åt jag chips och plättar med socker på till lunch eftersom det var det som gick ner. Som ni tipsade om förut försöker jag fokusera på att få ner mat och tänker lite mindre på vad. Tyvärr fungerar pillren sådär just nu och jag mår illa trots piller. Trist men bara att acceptera.

Om du vill kan du ju byta vårdcentral till Norrlandskliniken, Hjortron. Då blir det ju automatiskt ett byte av BM.

• Hjortron

Åh plättar med socker! :)

Tack för tipset, det är ju också rätt nära. Vet du om det är samma priser? Har du hört om någon som gått dit och varit nöjd?

• LinneaE

Haha. Innan jag skulle leva så perfekt att jag åt gröna smoothisar!

Jobbigt för alla er som haft ett tufft år, vi har inte haft det så jobbigt som tur är.

Idag har jag äntligen börjat må lite bättre, hoppas det håller i sig! :)

BF 150215
  • Cariol

Vad kul att det är flera som ska till England! Min sambo är engelsman så det är som ett andra hem för oss. Han är från Torquay i Devon. Engelska rivieran.

Just nu kan jag verkligen inte påstå att jag äter nyttigt. Äter mycket riskakor och kex då det håller illamåendet på stången.. Men åt likadant sist och gick upp 15 kilo sist, så jag hoppas på nått liknande nu!

• pyre88

Det ska väl vara samma lika mellan vårdcentraler. Större delen av min familj går dit och verkar nöjda.

• Kaede

Elena på å-hem är inte min favorit. Hon frågar men lyssnar inte på svaren känns det som. Det är min uppfattning av henne. Ho är lite barsk men det är ok för mig. Däremot inte ok att hon inte lyssnar. Det är lite her Way or the highway. Helena är lite barsk också men omtänksam och empatisk. Ringer upp, återkopplar, lyssnar, skämtar och tar sig tid. Henne uppskattade jag sist och har valt igen.

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15