• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • Kaede

Så, då var första ul med nya gjort. Blev lika förundrad som sist över hur stora och utv de är i vecka 13 redan. Nu väntar vi med spänning på RUL i slutet av sommaren.grattis till jobb pyre88. Skönt att ha sådant iordning när man bakar bebis.

• Penguine

Jag tänkte att vi kanske skulle berätta för min familj nu under midsommar men eftersom jag inte riktigt avslöjar mig genom att må dåligt så väntar vi kanske ett tag till. Mina föräldrar dricker inte alkohol heller så det är lätt att undvika den frågan också. Jag tror dock att min mamma misstänker ändå men då får hon väl fundera. Vi får se om vi "måste" berätta för min mans familj nu när vi ska iväg på finlandskryssning.

Vi ska på ett tidigt ultraljud i v.14-15 för att leta efter ryggmärgsskador, vårt missfall berodde på ryggmärgsbrock, så det skulle kännas bäst att vänta tills man vet att allt är ok.

• pyre88

Här har kräkningarna börjat igen. Blir att uppsöka farbror doktor imorgon.

• LinneaE

Hoppas ni alla har haft en trevlig midsommar, trots trötthet och illamående! Nu har vi berättat för nästan alla de närmaste, så det var roligt och alla blev glada. synd bara att man ska vara så sjukt trött och illamående. längtar tills det går över!

Roligt för er som har gjort ultraljud. Jag längtar tills vi ska kika på bebisen.

BF 150215
  • Zeldina

Hallå! Hoppar in här. Bor i Umeå och väntar vårt första barn i februari, är förmodligen i v 8 nu.
    Vi har berättat för våra familjer när vi fick reda på graviditeten och nu under midsommar för våra kompisar. Ville helst vänta till v 12 innan jag berättade för dem, men kom inte på någon anledning att inte dricka under midsommar, så det blev enklast att vara ärlig. 
     Jag längtar också tills ultraljudet så man får se bebben.

När ska ni på inskrivning? jag kommer va i v 12.. känns som lite sent? Är det generellt så här i Umeå?

• Hjortron

Hej hej! Här är en till på Tomtebo, med bf i februari :)

• pyre88

Min inskrivning är i v11 men kommer nog kontrolleras på sjukhuset imorgon och få dropp.

Fint att vi är många på Tomtebo. Har ni också drömt om ett café eller bageri bredvid kiosken?

• Hjortron
    pyre88 skrev 2014-06-22 21:36:36 följande:

Min inskrivning är i v11 men kommer nog kontrolleras på sjukhuset imorgon och få dropp.

Fint att vi är många på Tomtebo. Har ni också drömt om ett café eller bageri bredvid kiosken?

Haha japp! Ett café och ett bibliotek skulle sitta fint. :) Det verkar ju som att vi får en Coop-butik i alla fall?

Jag ska på inskrivning den 18/7, är då i v. 9. Första barnet förresten :)
  • Bäbislängtan

Hej!

Jag är gärna med i den här gruppen också :) Vi är i vecka 6 (5+2) så än så länge behåller vi det som vår hemlighet och hoppas, ber och håller tummarna för det lilla livet som vi så länge längtat efter.
    Än så länge är livet som gravid helt ok, jag har inga större symptom. Idag är första dagen jag känt mig ovanligt trött, jag har haft lite svårare än vanligt att äta, inte direkt illamående, men lite avsmak och inga hungerkänslor ibland. Lite värk i mage, rygg och ljumskar som kommer och går men inte så intensivt. Dock har jag märkt av att jag oftare blir kissnödig än vanligt. 

Jag har inte ringt om inskrivning än, kanske gör det imorgon men det känns lite olustigt. Om det händer nått och det inte går vägen, att behöva ringa och säga det istället..

Hoppas allt går fint för er och era små <3

• Cariol

Jag har inte ens ringt barnmorskan än. Förra gången ringde jag i princip direkt, men den här gången är jag så mycket mer upptagen med dottern. Men till veckan är det dags :)

Jag gick i Holmsund sist men bytte nyligen till Teg då vi haft dottern där sedan hon föddes (och vi flyttar in till stan i september). Någon som går där?

Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15