• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • pyre88

Idag är en ny dag. Känner mig lite piggare av droppet igår men fortsätter må illa och kräkas. Ni som upplevt det här förr, hur ser man ljuset i slutet av tunneln? Den känns overkligt lång!

• Cariol
    pyre88 skrev 2014-06-24 11:56:16 följande:

Idag är en ny dag. Känner mig lite piggare av droppet igår men fortsätter må illa och kräkas. Ni som upplevt det här förr, hur ser man ljuset i slutet av tunneln? Den känns overkligt lång!

Jag trodde jag skulle dö, och sa att jag aldrig skulle skaffa barn igen. Men så när jag kom till vecka 12 blev det helt plötsligt bättre och snabbt hade man glömt hur eländigt det var. Försök få i dig näring och ta dag för dag. Bebisen tar det den behöver, så fokusera på att du ska må ok. Om du bara kan äta en sak - ät det. Om du bara vill ligga ned - gör det. Gör det som får dig att kunna ta dig igenom dagarna.
  • Kaede
    pyre88 skrev 2014-06-24 11:56:16 följande:

Säger som förra talare. Med första och den här andra har jag tänkt att det är slutet nästan. Men så plötsligt inser man att det värsta släppt och det går att existera igen. Runt vecka 12 för mig med. Jag tyckte kolhydrater var bättre än annat. Äta konstant bättre än med mellanrum. Hoppas det blir lättare snart.
  • Penguine

Jag väntar också gärna med en FB grupp tills lite senare.

Jag fick en inskrivningstid i vecka 12 (tror jag) på ålidhem. Hade nog kunna få tidigare men barnmorskan som jag ville ha är inte tillbaka från semestern förrän då.

Jag är ute på resande fot och det är alltid lite nervöst. Med båda mina graviditeter har jag lyckats boka in resor under de första 12 veckorna. Sedan efter missfallet i november sa till mina chefer att jag ville undvika att resa under den första tiden vid nästa graviditet för det är så påfrestande att må illa, vara trött och dessutom vara i ett annat land. Men så bokade jag in en massa resande i juni och vi tänkte vänta med att försöka igen tills efter att jag varit iväg. Men så blev jag "oplanerat" gravid en månad tidigare och då var det bara att bita i det sura äpplet och åka ändå.

• Hjortron

Jag är nyinflyttad i Umeå och tänkte inte på att folk känner/känner igen varandra.

Jag har också bokat in resor, är såklart orolig över att må illa då. Resorna är också mer eller mindre förknippade med prestation; ska träffa min svärfar från Usa för första gången samt hålla i en grej inför publik på en festival. Är det någon som vet om det finns någon illamående-medicin som fungerar och som inte är skadlig?

• pyre88
    Hjortron skrev 2014-06-26 08:26:28 följande:

Jag är nyinflyttad i Umeå och tänkte inte på att folk känner/känner igen varandra.

Jag har också bokat in resor, är såklart orolig över att må illa då. Resorna är också mer eller mindre förknippade med prestation; ska träffa min svärfar från Usa för första gången samt hålla i en grej inför publik på en festival. Är det någon som vet om det finns någon illamående-medicin som fungerar och som inte är skadlig?

Okej! Ja, jag håller just nu på att prova ut en ny medicin mot illamåendet som heter Lergigan comp. Tog en igår till middag och fick i mig mer mat. Efter några timmar blev jag dock hysteriskt trött. Slocknade på soffan och var närmast okontaktbar resten av kvällen.

Idag har jag tagit ett piller till frukost men verkar inte riktigt ha nått effekt ännu (på 45 min). Denna medicin verkar vara receptbelagd men annars rekommenderar ju läkare och apotek postafen som är receptfritt.
  • Hjortron
    pyre88 skrev 2014-06-26 08:45:37 följande:
    Okej! Ja, jag håller just nu på att prova ut en ny medicin mot illamåendet som heter Lergigan comp. Tog en igår till middag och fick i mig mer mat. Efter några timmar blev jag dock hysteriskt trött. Slocknade på soffan och var närmast okontaktbar resten av kvällen.

Idag har jag tagit ett piller till frukost men verkar inte riktigt ha nått effekt ännu (på 45 min). Denna medicin verkar vara receptbelagd men annars rekommenderar ju läkare och apotek postafen som är receptfritt.
    Tack för tips!

Apropå brie... Jag åt grillad chevré härom dagen efter att ha kollat med kocken om den var pastöriserad. Men dagen efter mådde jag bara så himla dåligt och funderar på om den förvärrade det hela. Är iaf inte ett dugg sugen på sån ost just nu, hua ;)
  • pyre88
    Hjortron skrev 2014-06-27 12:53:36 följande:
    Tack för tips!

Apropå brie... Jag åt grillad chevré härom dagen efter att ha kollat med kocken om den var pastöriserad. Men dagen efter mådde jag bara så himla dåligt och funderar på om den förvärrade det hela. Är iaf inte ett dugg sugen på sån ost just nu, hua ;)
    Pillren fungerar fortsatt bra. Inga kräkningar idag heller.

Jag har också ätit tillagad chevre. Tyckte inte att det gjorde någon större skillnad. Jag är iofs riktigt hård på det i vanliga fall. Kan äta hur mycket som helst.
  • LinneaE

Det är typiskt att man alltid blir så sugen på sånt man inte får äta/dricka! I vanliga fall äter jag inte brie/mögelost ofta alls. Det slutade med att jag handlade två mögelostar som jag ska ha i matlagningen i veckan. :)

BF 150215
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15