• LinneaE

Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15

Finns det någon fler blivande mamma som väntar barn i Umeå till vintern? Det skulle vara roligt att följas åt under graviditeten och senare mammaledigheten!

• Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15
  • pyre88

Biblioteket på Ålidhem är ju ändå ganska nära. Men tänk att kunna köpa färskt bröd på morgonen... Vilken grej!

Jag har precis kommit hem från sjukhuset och känner mig lite piggare. Två påsar dropp blev det men vi fick också göra ultraljud och se lilla plutten och fick veta att hjärtat slår fint. Nu ska jag prova äta lite.

• Hjortron

Men vad roligt det låter pyre88. Längtar som tusan till UL.

Vad sägs om att vi startar en hemlig fb-grupp?

• pyre88

Biblioteket på Ålidhem är ju ändå ganska nära. Men tänk att kunna köpa färskt bröd på morgonen... Vilken grej!

Jag har precis kommit hem från sjukhuset och känner mig lite piggare. Två påsar dropp blev det men vi fick också göra ultraljud och se lilla plutten och fick veta att hjärtat slår fint. Nu ska jag prova äta lite.

• pyre88
    Hjortron skrev 2014-06-23 14:48:49 följande:

Hemlig fb-grupp är väl kul men jag tänker att jag gärna väntar med det till slutet på sommaren då missfallsrisken minskar.
  • LinneaE

Vi ska på inskrivning på fredag nästa vecka. Det var lite tidigt men sen är vi borta på semester. Vi har bokat tid på Ålidhem. Hoppas vi får en bra barnmorska. :)

Jag är gärna med i en hemlig grupp på fb sen, typ i augusti när det känns mer säkert att det blir något. :)

BF 150215
  • Cariol
    Hjortron skrev 2014-06-23 14:48:49 följande:

Jag känner också att jag gärna väntar ett par veckor till innan jag går ut med namn och bild. Rätt vad det är så känner ju några här varandra ;) men FB-grupp i augusti kanske är något att satsa på?
  • Kaede

Det pep i monitorn så jag släpade mig upp och nu tar skrutt sovmorgon. :) Det får mig att tänka hoppfulla tankar inför framtiden. Jag ringde mvc tidigt och fick komma tidigt. Var där i vecka 10 typ. På ålidhem finns det både bra och mindre bra bm. Men det är ju individuellt vad en tycker är bra förstås. Jag bad om samma som sist och att få komma tillbaka till henne var toppen. Man får be om bm och byta om man får en trasslig en.

• pyre88
    Bäbislängtan skrev 2014-06-24 11:16:55 följande:

Någon som vet nått om mvc på Mariehem? Funderar på att ringa dit.

Jag gillade verkligen Mariehem som vårdcentral (har dock ingen erfarenhet av BVC) med undantag för norra Sveriges suraste receptionist.
Svar på tråden Väntar barn Umeå vintern/våren 2014/15