• Arbetsvegan

Nu tuttar vi eld på grannens kåk!

Det har varit alldeles för lite trådar med det-brinner-vem-räddar du så nu så är det dags!

Du tuttar eld på grannens kåk. När det tagit sig ordentligt inser du att ditt barn är därinne, fångad på övervåningen. Panik utbryter, samvetet gnager och du fattar instinktivt att du måste göra något. Du störtar in och upp för den brinnande trappan. Väl där inser du att du bara har två armar så du måste välja.

Vem räddar du och varför?

Tilläggsfråga: varför känner du behov av att elda upp grannens hus?

• Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!
  • puss
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 22:25:15 följande:
    Har du varit där också? Du fick ju bara välja en sak...
    Men asså hallå. Vin och puss är som, typ som nåt som passar ihop.
  • Rival
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 22:24:37 följande:
    Jag glömde tilläggsfrågan.
    Min teori är att han kidnappade ditt barn bara för att han vet att du är en psykopat som väljer en katt framför ditt eget barn att rädda ur brinnande hus...
    Ahhaa!! Grannen kanske tänkte så!

För sent nu ändå...
  • Arbetsvegan
    puss skrev 2014-06-05 22:36:10 följande:
    Men asså hallå. Vin och puss är som, typ som nåt som passar ihop.
    Men du har ju redan tagit 30 miljoner och tidskrifterna om Jesus. Du kan inte hoppa in tillbaka i elden för det är för sent!
    Du kan köpa en egen vinkällare? Eller kanske ett helt systembolag!
  • Arbetsvegan
    Rival skrev 2014-06-05 22:37:50 följande:
    Ahhaa!! Grannen kanske tänkte så!

För sent nu ändå...
    Du kan inte vara den enda som är o-psykopat. Det bara måste finnas något man kan klämma dit dig på....
  • Rival
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 22:44:38 följande:
    Du kan inte vara den enda som är o-psykopat. Det bara måste finnas något man kan klämma dit dig på....
    Absolut finns det det. Jag brukar till och med erbjuda vissa att klämma på mitt pekfinger ibland. Gissa vad som händer då... Drömmer
  • Petrol

Hade jag inte bott i hyreshus hade anledningen helt klart varit att grannen är ett praktarsle, men av tidigare nämnda anledning är jag lite tveksam till att tutta eld på kåken. Men va tusan, det är ju ändå låtsasfredag så lite kan man ju festa till det.

I vilket fall har jag inte barn och har lite svårt att sätta mig in i situationen, är dock stor djurvän så jag skulle tveklöst rädda den 3dje grannens hund, oklart från vad dock.

Korvgrillning och hednisk dans är även det ett alternativ, vad det skulle rädda någon från är dock än mer oklart, men det framstår som fullständigt solklart att det skulle vara ganska festligt.

• Arbetsvegan
    Rival skrev 2014-06-05 22:48:59 följande:
    Absolut finns det det. Jag brukar till och med erbjuda vissa att klämma på mitt pekfinger ibland. Gissa vad som händer då... Drömmer
    Men herregud, sånt kan du ju inte göra fattar du väl ditt pervo!
    jag gissar att du tuttar eld på grannens kåk?
  • Petrol

Verkar förövrigt högst oetiskt att tutta eld på grannens kåk, risken finns ju att han kommer undan, något effektivare sätt måste det väl finnas?

• Arbetsvegan
    Petrol skrev 2014-06-05 22:51:47 följande:

Hade jag inte bott i hyreshus hade anledningen helt klart varit att grannen är ett praktarsle, men av tidigare nämnda anledning är jag lite tveksam till att tutta eld på kåken. Men va tusan, det är ju ändå låtsasfredag så lite kan man ju festa till det.

I vilket fall har jag inte barn och har lite svårt att sätta mig in i situationen, är dock stor djurvän så jag skulle tveklöst rädda den 3dje grannens hund, oklart från vad dock.

Korvgrillning och hednisk dans är även det ett alternativ, vad det skulle rädda någon från är dock än mer oklart, men det framstår som fullständigt solklart att det skulle vara ganska festligt.

Tutta på du, det kan inte hjälpas att även din lägenhet brinner ner. Lite får du allt offra för den goda sakens skull.
    Varför räddar du inte stans snyggaste dejt istället för en byracka? Räddar du honom så kan ni dansa i hedniska positioner. Och korv har han ju... Drömmer
  • Arbetsvegan
    Petrol skrev 2014-06-05 22:56:30 följande:
    Verkar förövrigt högst oetiskt att tutta eld på grannens kåk, risken finns ju att han kommer undan, något effektivare sätt måste det väl finnas?
    Du vill bara jäklas lite med honom så det är bara bra om han kommer undan lågorna. Sen står du och lipar åt honom med din dejt när ni grillar de hedniska danserna.
Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!