• Arbetsvegan

Nu tuttar vi eld på grannens kåk!

Det har varit alldeles för lite trådar med det-brinner-vem-räddar du så nu så är det dags!

Du tuttar eld på grannens kåk. När det tagit sig ordentligt inser du att ditt barn är därinne, fångad på övervåningen. Panik utbryter, samvetet gnager och du fattar instinktivt att du måste göra något. Du störtar in och upp för den brinnande trappan. Väl där inser du att du bara har två armar så du måste välja.

Vem räddar du och varför?

Tilläggsfråga: varför känner du behov av att elda upp grannens hus?

• Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!
  • Aniiee
    Simon 681 skrev 2014-06-06 02:54:43 följande:
    Förstår du end ditt eget grundläggande argument?
    Du är för trött för den här tråden. Imorgon när du sovit kanske du kan skruva på satir-huvudet igen Solig
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Simon 681
    Aniiee skrev 2014-06-06 03:08:05 följande:
    Du är för trött för den här tråden. Imorgon när du sovit kanske du kan skruva på satir-huvudet igen Solig
    Jag förstår, men den var inte postad under satir.
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • sextiotalist

Godmorgon, skakar av mig sotet och njuter av ett gott årgångsvin, grannen, ingen aning, men vinet har jag (inte Puss)

• lille Birger
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 00:44:57 följande:
    Men bha... Det finns u nya pälsar att köpa lite var stans.

Bara en empatilös människa kan låta en nalle leva på Salta Katten. Stackars katt!!!!
    Nallen hade fått en godisask för att det var Lördag. Tog bilden för att han var så överlycklig just då.

Hans vanliga diet består av lingon, prickig-korvsmörgåsar, blåbär, oboy, och bananskivor.
  • Rocket Mania
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 19:33:25 följande:
    Det har varit alldeles för lite trådar med det-brinner-vem-räddar du så nu så är det dags!

Du tuttar eld på grannens kåk. När det tagit sig ordentligt inser du att ditt barn är därinne, fångad på övervåningen. Panik utbryter, samvetet gnager och du fattar instinktivt att du måste göra något. Du störtar in och upp för den brinnande trappan. Väl där inser du att du bara har två armar så du måste välja.

Vem räddar du och varför?

Tilläggsfråga: varför känner du behov av att elda upp grannens hus?
    Arbetsvegan skrev 2014-06-05 21:04:46 följande:
    Men äh, alternativen försvann och nu orkar jag inte göra om tråden.
    Du får välja helt fritt!
    Jag väljer mitt barn för grannens antika kopparbalja har inget värde för mig. Dessutom är det alldeles för varm nu mitt i infernot.

• Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-06-06 01:33:08 följande:
    Jag gör det där som alla vettiga människor gör i den situationen. Avvecklar modern medicin på en vecka, naturligtvis. Så slipper vi sånna där onaturliga saker som vaccin och herd immunity och alvedon och p-piller och grejer.

Så kan alla moraltanter och vaccinationsmotståndare få som de vill. För jag antar att de vill rädda jorden genom att rensa ut 3/4 av mänskligheten......

Liten elit av människor med IQ över 99 undantagna, naturligtvis....
    Du får inte glömma att avveckla elen, den skapar en massa allergier den också!

• Arbetsvegan
    Simon 681 skrev 2014-06-06 05:30:14 följande:
    Jag förstår, men den var inte postad under satir.
    Från början skulle tråden vara lite mer seriös men alla mina nerplitade svarsalternativ försvann när jag postade!
    Då var det bättre att göra det bästa av situationen än att göra om och göra rätt.
  • Arbetsvegan
    sextiotalist skrev 2014-06-06 08:01:56 följande:

Godmorgon, skakar av mig sotet och njuter av ett gott årgångsvin, grannen, ingen aning, men vinet har jag (inte Puss)

God morgon! Jag har sovit längre än dig.

Jag antar att du och Puss har nåt kuckelmuckel ihop för ingen vinkällare utan Puss!
  • Petrol

Fortfarande en fin glödbädd. Slänger omgående fram ett par meter fläskfile ur frysen, prima ide det här arbetsvegan, hade du inte varit just vegan av allt att döma hade du kunnat göra mig sällskap.

Det är förövrigt djupt omoraliskt att rädda veganer ur brinnande kåkar.

• Arbetsvegan
    Rocket Mania skrev 2014-06-06 10:17:31 följande:
    Jag väljer mitt barn för grannens antika kopparbalja har inget värde för mig. Dessutom är det alldeles för varm nu mitt i infernot.

Du måste skämta? Ditt barn när du kan välja traktens dagis istället och bli veckans hjälte!
Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!