• Arbetsvegan

Nu tuttar vi eld på grannens kåk!

Det har varit alldeles för lite trådar med det-brinner-vem-räddar du så nu så är det dags!

Du tuttar eld på grannens kåk. När det tagit sig ordentligt inser du att ditt barn är därinne, fångad på övervåningen. Panik utbryter, samvetet gnager och du fattar instinktivt att du måste göra något. Du störtar in och upp för den brinnande trappan. Väl där inser du att du bara har två armar så du måste välja.

Vem räddar du och varför?

Tilläggsfråga: varför känner du behov av att elda upp grannens hus?

• Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!
  • Mandel

Varför jag skulle elda upp grannens kåk är väl för att grannen är svärmor och vårt liv skulle bli så mycket lättare om hon inte fanns. 
    Även svärfars liv skulle bli bättre!

Nu är ju barnen nästan aldrig där och ska jag se till att bränna någon inne så ska det vara tanten själv och hon är väl inne kl22-07 och då är mina barn i sina sängar...

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Arbetsvegan
    Mandel skrev 2014-06-06 11:38:52 följande:
    Varför jag skulle elda upp grannens kåk är väl för att grannen är svärmor och vårt liv skulle bli så mycket lättare om hon inte fanns. 
    Även svärfars liv skulle bli bättre!

Nu är ju barnen nästan aldrig där och ska jag se till att bränna någon inne så ska det vara tanten själv och hon är väl inne kl22-07 och då är mina barn i sina sängar...
    Du platsar på familjeliv som eldar upp svärmor!

Vad väljer du att rädda? Du måste välja någonting eftersom du måste framstå som en hjälte i dagspressen efteråt...
  • Mandel
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 11:40:33 följande:
    Du platsar på familjeliv som eldar upp svärmor! smile2.gif

Vad väljer du att rädda? Du måste välja någonting eftersom du måste framstå som en hjälte i dagspressen efteråt...
    Min katt om den skulle vara där...
    Skulle kanske ta och lyfta ut svärmors madrass före jag lyfter ut svärmor för med tanke på hur mycket pengar det ramlade ur den när vi bar den ur detta hus till deras nya så finns det nog en hel del pengar kvar.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Arbetsvegan
    Mandel skrev 2014-06-06 11:43:16 följande:
    Min katt om den skulle vara där...
    Skulle kanske ta och lyfta ut svärmors madrass före jag lyfter ut svärmor för med tanke på hur mycket pengar det ramlade ur den när vi bar den ur detta hus till deras nya så finns det nog en hel del pengar kvar.
    ta adrassen du så kan du köpa en hel drös med katter sen!
  • Rival
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 11:45:55 följande:
    ta adrassen du så kan du köpa en hel drös med katter sen!
    Du verkar tycka om katter du...
  • Arbetsvegan
    Rival skrev 2014-06-06 12:58:01 följande:
    Du verkar tycka om katter du...
    Det är väl klart! Jag har ju katt själv. Katt
  • Jag kom inte på något bättre

Jag hade räddat mitt barn. Alla gånger!

Men sen hade jag ju inte direkt kunnat öeva med det faktum att 1, respektive 2 barn dött där till. (Jag har två grannar jag skulle vilja tutta eld på ibland.)

Då skulle det väl vara för att ena är sur och avvisande utan anledning, vi var goda vänner förut. Sen har hon pratat skit om mig och DET orkar jag inte med.

Sen den andra, det skulle vara för att han inte hörde av sig igen efter att vi haft sex.. nu är det bara pinsam tystnad när man ser varandra..

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
  • Rival
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 12:59:22 följande:
    Det är väl klart! Jag har ju katt själv. Katt
    Jag är allergisk mot katter, men jag har en hund. Är jag fortfarande välkommen i tråden? Kaffe
  • Arbetsvegan
    Rival skrev 2014-06-06 14:44:02 följande:
    Jag är allergisk mot katter, men jag har en hund. Är jag fortfarande välkommen i tråden? Kaffe
    Självklart! Alla är välkomna. men gillar du inte katter så är du en psykopat fast det gör juu att du är i gott sällskap.
  • Rival
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 14:53:11 följande:
    Självklart! Alla är välkomna. men gillar du inte katter så är du en psykopat fast det gör juu att du är i gott sällskap. smile2.gif
    Bra, då kan vi bränna upp nötterna, som kallas grannar, och som roar sig med att stjäla våra barn, med fortsatt gott samvete...

Nästa gång ska jag testa att enbart spränga allt i luften, så slipper man ställas inför svettiga beslut.
Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!