• Arbetsvegan

Nu tuttar vi eld på grannens kåk!

Det har varit alldeles för lite trådar med det-brinner-vem-räddar du så nu så är det dags!

Du tuttar eld på grannens kåk. När det tagit sig ordentligt inser du att ditt barn är därinne, fångad på övervåningen. Panik utbryter, samvetet gnager och du fattar instinktivt att du måste göra något. Du störtar in och upp för den brinnande trappan. Väl där inser du att du bara har två armar så du måste välja.

Vem räddar du och varför?

Tilläggsfråga: varför känner du behov av att elda upp grannens hus?

• Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!
  • Simon 681

Du menar grannen eller mitt barn? Den granne som du redan bestämt att jag vill mörda?

Ja, vad fan tror du?

Hur skulle det vara ett etiskt dilemma? Du har redan givit att det är rätt att mörda grannen.

How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
  • EnAnonumius

Hm..

Min son hade jag slängt upp ett rep till och bett honom ta sig ut själv han är vuxen och längre och tyngre än mig.

Sedan hade jag gått ned till grannes garage och försökt att rädda hans ovanliga europeiska veteranbil ( Opel 58 års modell) som jag kom på att han hade i sitt garage som sitter fast i huset när jag tände på.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Aniiee

Jag skulle rädda pärnen med ägandepapper över Sony, Bonnierkoncernen, Microsoft, EA Games, Disney Company och Fazer, såklart.

Duh!

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Arbetsvegan
    Haskel skrev 2014-06-06 00:51:18 följande:
    Jag hade nog gjort som de flesta andra gör, och burit ut TV:nFlört
    Det är ju en trygg och sund dejt. Den tjäbblar inte emot och när den blir tjatig är det bara att stänga av.
    Som ett kinderägg!
  • Arbetsvegan
    Simon 681 skrev 2014-06-06 00:54:33 följande:
    Du menar grannen eller mitt barn? Den granne som du redan bestämt att jag vill mörda?

Ja, vad fan tror du?

Hur skulle det vara ett etiskt dilemma? Du har redan givit att det är rätt att mörda grannen.
    Du ska inte tutta eld på vare sig grannen eller barnet utan grannens kåk!

Det etiska dilemmat ligger i vem eller vad du räddar. Men egentligen spelar det ingen roll för alla är ändå psykopater och empatilösa oavsett hur de gör.

Jag tror att du räddar kapsylsamlingen?
  • Arbetsvegan
    EnAnonumius skrev 2014-06-06 01:10:04 följande:
    Hm..

Min son hade jag slängt upp ett rep till och bett honom ta sig ut själv han är vuxen och längre och tyngre än mig.

Sedan hade jag gått ned till grannes garage och försökt att rädda hans ovanliga europeiska veteranbil ( Opel 58 års modell) som jag kom på att han hade i sitt garage som sitter fast i huset när jag tände på.
    Du kan inte kasta så långt för grannen har 64 våningar!

Veteranbilen är ett bra val, du är inte bara psykopat, du åker fint också.

• Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-06-06 01:19:33 följande:
    Jag skulle rädda pärnen med ägandepapper över Sony, Bonnierkoncernen, Microsoft, EA Games, Disney Company och Fazer, såklart.

Duh!
    Du är fan den skarpaste bönan på familjeliv!
    Så där resonerar en sann psykopat!
    Vad gör du sen när du är världshärskare?
  • Aniiee
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 01:27:35 följande:
    Du är fan den skarpaste bönan på familjeliv!
    Så där resonerar en sann psykopat!
    Vad gör du sen när du är världshärskare?
    Jag gör det där som alla vettiga människor gör i den situationen. Avvecklar modern medicin på en vecka, naturligtvis. Så slipper vi sånna där onaturliga saker som vaccin och herd immunity och alvedon och p-piller och grejer.

Så kan alla moraltanter och vaccinationsmotståndare få som de vill. För jag antar att de vill rädda jorden genom att rensa ut 3/4 av mänskligheten......

Liten elit av människor med IQ över 99 undantagna, naturligtvis....
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • EnAnonumius
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 01:26:25 följande:
    Du kan inte kasta så långt för grannen har 64 våningar!

Veteranbilen är ett bra val, du är inte bara psykopat, du åker fint också.

Oh då hade jag väl fått använda min pilbåge som jag har med mig så händigt...

Självklart åker man med stil.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Simon 681
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 01:24:36 följande:
    Du ska inte tutta eld på vare sig grannen eller barnet utan grannens kåk!

Det etiska dilemmat ligger i vem eller vad du räddar. Men egentligen spelar det ingen roll för alla är ändå psykopater och empatilösa oavsett hur de gör.

Jag tror att du räddar kapsylsamlingen?
    Förstår du end ditt eget grundläggande argument?
    How do we see the new masculinity in its most ideal form? In one word - Freedom.
Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!