• Arbetsvegan

Nu tuttar vi eld på grannens kåk!

Det har varit alldeles för lite trådar med det-brinner-vem-räddar du så nu så är det dags!

Du tuttar eld på grannens kåk. När det tagit sig ordentligt inser du att ditt barn är därinne, fångad på övervåningen. Panik utbryter, samvetet gnager och du fattar instinktivt att du måste göra något. Du störtar in och upp för den brinnande trappan. Väl där inser du att du bara har två armar så du måste välja.

Vem räddar du och varför?

Tilläggsfråga: varför känner du behov av att elda upp grannens hus?

• Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!
  • Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-06-06 22:36:07 följande:
    Iiiinte riktigt vad jag tänker på.... jag tänker på sånna här (gör sig bättre in action):
    ">HÄR
    , det är de stora fula sakerna som skjuter röd laser..... (Och, ja, det ska börja så sent i klippet....)
    Du menar alltså att jag är fixerad vid ond bråd död, va av va? Inte jag inte! Tungan ute
    Jag har testat sånt där spel flera gånger och det är hur trist som helst för jag dör alltid inom loppet av 10 sekunder.

Tror du inte grannen har en riktig reapers som självförsvar mot pyromangrannar? Då blir det ju rätt svårt att smuggla in atombomber.

• Aniiee
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 22:43:09 följande:
    Du menar alltså att jag är fixerad vid ond bråd död, va av va? Inte jag inte! Tungan ute
    Jag har testat sånt där spel flera gånger och det är hur trist som helst för jag dör alltid inom loppet av 10 sekunder.

Tror du inte grannen har en riktig reapers som självförsvar mot pyromangrannar? Då blir det ju rätt svårt att smuggla in atombomber.

Äh, här får du en shinigami!

Oh, and.... btw....

live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-06-06 22:50:03 följande:
    Äh, här får du en shinigami!

Oh, and.... btw....

Den där var rätt gullig... Jag antar att man inte ska tycka det? Skrattande

jag hänger inte med på det där andra. Vampyrer ger mig rysningar...
  • Aniiee
    Arbetsvegan skrev 2014-06-06 23:09:26 följande:
    Den där var rätt gullig... Jag antar att man inte ska tycka det? Skrattande

jag hänger inte med på det där andra. Vampyrer ger mig rysningar...
    Jodå, Ryuk är faktiskt rätt gullig. Han är mer lekfull än eeeeevul.

Det är en liten känga till Twiligt, som hänger ihop med Shinigamin ovan. Death Note (och Ryuk) är lite känt för att Ryuk lever på äpplen (han får abstinens utan äpplen). Sen kom Twilight några år senare med sitt äpple.......
    live as if you were to die tomorrow, feel as if you were to be reborn now , face it as if you were to live forever
  • Arbetsvegan
    Aniiee skrev 2014-06-06 23:28:51 följande:
    Jodå, Ryuk är faktiskt rätt gullig. Han är mer lekfull än eeeeevul.

Det är en liten känga till Twiligt, som hänger ihop med Shinigamin ovan. Death Note (och Ryuk) är lite känt för att Ryuk lever på äpplen (han får abstinens utan äpplen). Sen kom Twilight några år senare med sitt äpple.......
    Aha! Då gissade jag rätt ändå.

Då faattar jag.
  • Orcha
    Petrol skrev 2014-06-05 22:56:30 följande:
    Verkar förövrigt högst oetiskt att tutta eld på grannens kåk, risken finns ju att han kommer undan, något effektivare sätt måste det väl finnas?
    Ja nu snackar vi.
    Kan man inte bara lura iväg honom till Bollnäs över helgen?
    Allt har en mening och korven den har två. Eller är det ändor? Jo ändor menar jag nog.
  • 20140522

Hahaha det står "tuttar" i rubriken Skrattande

• Aniiee
    20140522 skrev 2014-06-08 23:23:25 följande:
    Hahaha det står "tuttar" i rubriken Skrattande
    Ja? So?
  • 20140522
    Aniiee skrev 2014-06-08 23:25:26 följande:
    Ja? So?
    Sluta var så jäkla bitter!
  • Aniiee
    20140522 skrev 2014-06-08 23:31:45 följande:
    Sluta var så jäkla bitter!
    Det är det du som lägger in, inte jag Solig
Svar på tråden Nu tuttar vi eld på grannens kåk!