• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (XXX)
    Anonym (Pinsamt) skrev 2014-05-31 18:40:58 följande:

Det måste varit bröllopet där nästan alla gäster utom 2 bord gick efter varmrätten! Det blev mycket pinsam stämning sen och milt sagt oerhörda mängder dessert till oss som stannade...

Varför gick de?
  • Anonym (XXX)

Var förresten med på ett bröllop på en MENSA-träff, som var rätt märkligt också. Bruden och brudgummen hade träffats i föreningen. De var båda lite udda. Tydligen hade de inga vänner eller släktingar (som de ville fira med), så de gifte sig uppe på podiet i en konferenssal och alla vi medlemmar fick vara vittnen och gäster. Dessutom var både bruden, brudgummen och den borgerliga vigselförrättaren utklädda till Star Wars-karaktärer...

• Hamngatan100
    Anonym (betalaförjobb) skrev 2014-06-01 09:50:59 följande:

De flesta bröllop jag har varit på har som tur är varit bra. Ett sticker ut som lite "annorlunda". Varje gäst skulle betala 500:- för att få komma. Inbjudan saknade klädkod (!!), men när jag ringde och frågade visade det sig att det var väldigt noga, och man förväntades klä upp sig. Bröllopet hölls på en liten ort ungefär sju tågtimmar (tre byten) från staden där 90% av gästerna bor. Det fanns ett vandrarhem, rummen saknade toalett och duschen var gemensam. Det kostade ett par tusen. Maten var buffé, vinet tog slut och det alkoholfria alternativet var vatten. Dagen efter var bruden sur för att så få av gästerna hade varit uppe och städat, visade sig nämligen att festlokalen tillhörde vandrarhemmet, och tydligen var det självklart att det skulle städas av oss gäster. De flesta hade ju fullt upp med att samla ihop sig inför avfärd och städa rummen. Jag har aldrig varit med om något liknande... Men det har lärt mig ett och annat, nu vet jag precis hur jag själv INTE vill ha det, när den dagen kommer. Kuvertavgift = aldrig i livet, kräva att gästerna åker över halva landet för att bo på ett svindyrt och dåligt vandrarhem = självfallet inte, kräva att gästerna agerar städare = haha, nope.

Vilka vidriga människor.
  • Anonym (XXX)
    Anonym (A) skrev 2018-08-25 15:01:14 följande:

När mina kompisar gifte sig höll brudgummens pappa ett känslosamt tal till både brud och brudgum, jättefint och rakt från hjärtat. Brudens pappa höll en föreläsning om alla ords utsprung och sa INGET personligt, långtråkigt och känslokallt. Jag tyckte såååå synd om bruden!

Usch ja, jag var på ett bröllop där brudgummens far i sitt tal sa nästan rakt ut till bruden att hon inte var välkommen i familjen. Alla måste ha fattat att det var innebörden av talet. Men hon kunde inte göra något, hon kunde ju inte börja skrika eller springa ut, hon måste sitta där och försöka hålla god min i elakt spel. Jag tyckte så synd om henne. Hemskt fult att göra så. 
  • Hamngatan100
    Bellsam skrev 2014-06-01 22:24:48 följande:

Fast då kanske dom hade behövt gå till frisören snart ändå så den kostnaden tycker jag inte man kan räkna in.

Nä ok då. Då var bara 9 500 kr bortkastade det var ju skönt.

Har du någon fin matris man kan använda när man räknar ihop saker, vad som får räknas in och så?
  • Anonym
    Hamngatan100 skrev 2022-07-27 13:50:28 följande:
    Nä ok då. Då var bara 9 500 kr bortkastade det var ju skönt.

Har du någon fin matris man kan använda när man räknar ihop saker, vad som får räknas in och så?
    Åtta år senare...
  • Hamngatan100
    Anonym skrev 2022-07-27 13:55:32 följande:
    Åtta år senare...
    Ja men det där regelverket om vika kostnader man får ta med är eftertraktat.
    Kan du skicka mig regelverket för hur gamla trådar man får svara i, samt någon påminnelsefunktion om att man skall koll hur gammal tråden är.
  • Anonym (Odon)
    Anonym (Odon) skrev 2022-07-27 00:12:13 följande:

Brudens far var full men höll sig lugn. 
    Tårtan till gästerna innehåll Odon, inte blåbär som var tänkt. 

Odon har alltså en stor kärna i varje bär. Gästerna börjar spotta kärnor lite i smyg....
  • Anonym (Lesbisk exfru bestman?)

Det här slår allt. Brudgummens best"man" var hans exfru som lämnat honom för att hon är lesbisk.

Tänk att vara bruden där och när du skall gifta dig står även din mans exfru där och lämnar över ring osv...

Modernt, progressivt och inklusivt...lite för progressivt. Fint bröllop, trevlig fest osv osv. Men ändå.

• Anonym (XXX)
    Anonym (Lesbisk exfru bestman?) skrev 2022-07-27 14:15:17 följande:

Det här slår allt. Brudgummens best"man" var hans exfru som lämnat honom för att hon är lesbisk.

Tänk att vara bruden där och när du skall gifta dig står även din mans exfru där och lämnar över ring osv...

Modernt, progressivt och inklusivt...lite för progressivt. Fint bröllop, trevlig fest osv osv. Men ändå.

Det hade jag såklart inte gått med på. 
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?