• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (Petra)

Mitt eget bröllop gick tack och lov utan fel men jag har varit på några bröllop som varit tråkiga, inga som pratade med varandra, dåliga tal mm.

Det mest bisarra var ett bröllop där en av tärnorna precis drabbats av en UVI. Och kyrkan var kall och dragig. Ingen bra kombo. Nästan precis när det var dags för utgångsmusiken så rann det över för henne.

Men hon var strong nog att komma tillbaka till festen efter att ha tagit sig hem och bytt om.

• Anonym (Petra)

Mitt eget bröllop gick tack och lov utan fel men jag har varit på några bröllop som varit tråkiga, inga som pratade med varandra, dåliga tal mm.

Det mest bisarra var ett bröllop där en av tärnorna precis drabbats av en UVI. Och kyrkan var kall och dragig. Ingen bra kombo. Nästan precis när det var dags för utgångsmusiken så rann det över för henne.

Men hon var strong nog att komma tillbaka till festen efter att ha tagit sig hem och bytt om.

• AnnaZL
    Anonym (V) skrev 2017-08-20 20:59:09 följande:

Bisarrt var det igår när brudens pappa lämnade henne framme vid "altaret" (borgerlig vigsel utomhus) för att ta hand om hennes bortskämda lillebror som gapade efter pappa. Många hajade till. Ungen gapade och skrek och vi tyckte ju såklart att pojkens mamma/brudens styvmamma skulle ta grabben och försvinna därifrån. Men pappan lämnade alltså sin dotter där framme precis innan vigseln skulle börja.

Förstår inte, var pappan best man eller varför skulle han vara vid altaret?
  • AnnaZL
    Anonym (Pinsamt värre) skrev 2017-08-16 16:19:02 följande:

Jag och min man var bjudna på ett litet bröllop och vi skulle vara typ "vittnen" Vilket egentligen inte behövdes eftersom deras familjer var med.

Det skulle bli en enkel vigsel och sen inget mer.

Vi tar självklart med oss presenten till själva vigseln och efter när vi går å hämtar den så säger svågern att de tänkte ta alla presenter på restaurangen/hotellet.

Vi var ju tydligen inte medbjudna på bröllopsmiddagen upptäckte vi. Vi trodde inte att det var någon middag. När svågern förstod att vi två inte var bjudna såg han typ svart och blev riktigt arg. Han hade uppfattat det som om vi var typ hedersgästerna. Jag försökte säga att det gör ingenting och att vi ändå ska iväg lite senare ändå.(ville inte skapa problem)

Efter en stund kom brudgummen och sa att vi fick följa med om vi ville.

Vi följde inte med.

Riktigt konstigt, självupptaget och otrevligt, hur tänkte de?
  • Anonym (Anna)
    Anonym (Petra) skrev 2017-08-21 09:20:46 följande:

Uuuääää vad pinsamt! Märkte brudparet? Trist på deras stora dag att nån annan dabbar sig så.
  • Anonym (Errrr...)
    Anonym (inte bra) skrev 2017-08-21 02:47:05 följande:

Först och främst blev vi inbjudna 3 v innan bröllopet  via facebook . De visste inte vad de önskade sig . Vi kom försent till bröllopet eftersom vi sa att vi skulle inte hinna till cermonin men till mottagningen . Det fanns ingen bröllopstårta utan morotskaka som var vegansk . Vin fanns inte , utan det fanns en öl per skalle och lite läsk . KL 23:00 bad brudgummens mamma dj:n att sluta spela eftersom hon sa att grannarna skulle bli störda .  Så då bestämde vi oss för att dra .  Det var fruktansvärt .  

Vad var det för fel på det?? Det är givetvis helt ok att ha morotskaka och öl. När man gifter sig väljer man väl själv vilken sorts fest man vill ha. Det finns liksom inga regler.

Snacka om otacksamma och bortskämda gäster... suck!
  • Anonym (russin)
    Anonym (Errrr...) skrev 2017-08-21 14:23:28 följande:
    Vad var det för fel på det?? Det är givetvis helt ok att ha morotskaka och öl. När man gifter sig väljer man väl själv vilken sorts fest man vill ha. Det finns liksom inga regler.

Snacka om otacksamma och bortskämda gäster... suck!
    Snacka om tråkiga och knepiga värdar säger jag!!

Men deras historia lär leva länge och berättas av många, nåt ska man väl ha att skratta åt...
  • Anonym (Dee)

Ett bröllop som inte gick enligt planerna var när brudparet hade lånat en fin lokal (typ slottsliknande med parkliknande trädgård)

När vi kom dit i god tid, spöregnade det, och brudparet och prästen hade panik. Dörren var låst, och det gick inte att komma in... Inte heller gick det att få tag i ansvarig för bokningen.

1/3 av gästerna gick hem, men brudparet bestämde sig för att hålla vigseln hemma istället, så prästen och gäster åkte dit.

Det blev en jättetrevlig kväll, men inte riktigt som tänkt...

Det visade sig att det blivit en missuppfattning vid bokningen.

Många år sen nu, men det glömmer man ju inte.

• Anonym (S)
    Anonym (Anna) skrev 2017-08-21 13:30:56 följande:

Uuuääää vad pinsamt! Märkte brudparet? Trist på deras stora dag att nån annan dabbar sig så.

Tycker mest synd om tärnan..

Allt kan man ju som brudpar inte gardera sig emot.. Det hör till livet.
  • Anonym (V)
    AnnaZL skrev 2017-08-21 09:21:37 följande:
    Förstår inte, var pappan best man eller varför skulle han vara vid altaret?
    Brudöverlämning.
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?