• AnnaZL

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilken nyttig (och rolig) tråd att läsa för de som planerar bröllop eller annan stor fest.
    Jag har bara varit på trevliga bröllop. Det värsta som hände mig var när brudens mamma och ett par vänner själva skulle klaga och servera maten. De hade slitit hårt och förberett ordentligt, men det var ändå för många gäster för det lilla köket och det tog låååång tid att få ut maten. Som tur var bodde jag nära, promenerade till slut hem och tryckte i mig ett par mackor och kom tillbaka i god tid innan nästa rätt.
    Däremot har min kompis varit med om något lite värre. Han var anmäld till Vättern Runt och hade tränat ordentligt. Ett par veckor innan kommer hans äldsta barndomsvän och kräver att han skall vara vittne vid hans då påkomna borgerliga vigsel. Datumet går absolut inte att ändra på och min lojala kompis struntar i sin cykeltävling och vittnar vid vigseln. Endast brudparet och två vittnen närvarade. Bruden bar en vit bakelse till klänning med en gardin som slöja. Efteråt bjöd brudparet (som är medelålders och har det väldigt gott ställt ekonomiskt, men är kända för sin oerhörda snålhet) på pizza på en lunchrestaurang. Deras bröllopsresa var lång och påkostad.

• AnnaZL
    AnnaZL skrev 2017-08-21 09:09:48 följande:

Vilken nyttig (och rolig) tråd att läsa för de som planerar bröllop eller annan stor fest.
    Jag har bara varit på trevliga bröllop. Det värsta som hände mig var när brudens mamma och ett par vänner själva skulle klaga och servera maten. De hade slitit hårt och förberett ordentligt, men det var ändå för många gäster för det lilla köket och det tog låååång tid att få ut maten. Som tur var bodde jag nära, promenerade till slut hem och tryckte i mig ett par mackor och kom tillbaka i god tid innan nästa rätt.
    Däremot har min kompis varit med om något lite värre. Han var anmäld till Vättern Runt och hade tränat ordentligt. Ett par veckor innan kommer hans äldsta barndomsvän och kräver att han skall vara vittne vid hans då påkomna borgerliga vigsel. Datumet går absolut inte att ändra på och min lojala kompis struntar i sin cykeltävling och vittnar vid vigseln. Endast brudparet och två vittnen närvarade. Bruden bar en vit bakelse till klänning med en gardin som slöja. Efteråt bjöd brudparet (som är medelålders och har det väldigt gott ställt ekonomiskt, men är kända för sin oerhörda snålhet) på pizza på en lunchrestaurang. Deras bröllopsresa var lång och påkostad.

LAGA och servera maten, klagade gjorde de inte :)
  • AnnaZL
    Anonym (V) skrev 2017-08-20 20:59:09 följande:

Bisarrt var det igår när brudens pappa lämnade henne framme vid "altaret" (borgerlig vigsel utomhus) för att ta hand om hennes bortskämda lillebror som gapade efter pappa. Många hajade till. Ungen gapade och skrek och vi tyckte ju såklart att pojkens mamma/brudens styvmamma skulle ta grabben och försvinna därifrån. Men pappan lämnade alltså sin dotter där framme precis innan vigseln skulle börja.

Förstår inte, var pappan best man eller varför skulle han vara vid altaret?
  • AnnaZL
    Anonym (Pinsamt värre) skrev 2017-08-16 16:19:02 följande:

Jag och min man var bjudna på ett litet bröllop och vi skulle vara typ "vittnen" Vilket egentligen inte behövdes eftersom deras familjer var med.

Det skulle bli en enkel vigsel och sen inget mer.

Vi tar självklart med oss presenten till själva vigseln och efter när vi går å hämtar den så säger svågern att de tänkte ta alla presenter på restaurangen/hotellet.

Vi var ju tydligen inte medbjudna på bröllopsmiddagen upptäckte vi. Vi trodde inte att det var någon middag. När svågern förstod att vi två inte var bjudna såg han typ svart och blev riktigt arg. Han hade uppfattat det som om vi var typ hedersgästerna. Jag försökte säga att det gör ingenting och att vi ändå ska iväg lite senare ändå.(ville inte skapa problem)

Efter en stund kom brudgummen och sa att vi fick följa med om vi ville.

Vi följde inte med.

Riktigt konstigt, självupptaget och otrevligt, hur tänkte de?
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?