• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (Petra)
    Anonym (Anna) skrev 2017-08-21 13:30:56 följande:

Uuuääää vad pinsamt! Märkte brudparet? Trist på deras stora dag att nån annan dabbar sig så.

Klart att brudparet märkte, det gjorde nog alla. Men jag vet att bruden uppskattade mycket att tärnan bet ihop och stannade och gick utmarschen istället för att springa ut, nåt som stört mer. Hon hyllade tärnan istället. Och det hade jag nog också gjort.
  • Anonym (Gäst)

Ett bröllop där brudgummen fick massor av tal och spex från släkt och vänner medan bruden endast fick en sång från en släkting. Hennes föräldrar var där, men ingen av dem eller tärnan höll tal eller utbringade någon skål. Jag satt bredvid en tjej som sa att hon var nära vän till bruden, men hon sa heller ingenting. Tycker att om nu alla hon känner har social fobi kunde de ju åtminstone utbringa en skål tillsammans.

• Anonym (Svek)

Mitt mest konstiga minne är från då min dåvarande bästis gifte sig. Bröllopet var fint och även festen var lyckad tills dess att hennes pappa kommer fram och vill prata ut med  mig.

Till saken hör att jag blev misshandlad när jag var mindre av min styvfar. Jag var mycket hos min bästis och hennes familj men sa aldrig nåt om hur jag hade det hemma, mest för att jag på nåt konstigt sätt ville skydda min bästis föräldrar som jag tyckte mycket om. Ville helt enkelt inte att de skulle bli ledsna för min skull. Men tröstade mig med att om de visste hade jag kunnat få bor där. Detta räddade mig i många mörka stunder då jag ibland fantiserade att ett annat liv bara var ett samtal bort.

Löjligt tänkt men så gick i alla fall tankarna hos mig då jag var mindre.

På bröllpsfesten berättar alltså hennes pappa att de visst känt till hur det var hemma och att de ibland pratat om att hjälpa till men att "det alltid rann ut i sanden".

Den informationen kände jag att jag kunnat vara utan, speciellt då den dagen. Mina tankar om att de skulle hjälpt till om de hade vetat var ju just det som gjorde att jag orkade så det finns ju kvar men att få veta att de ändå svek gör än idag ont.

• Anonym (40)
    Anonym (Svek) skrev 2017-08-28 14:24:41 följande:

Mitt mest konstiga minne är från då min dåvarande bästis gifte sig. Bröllopet var fint och även festen var lyckad tills dess att hennes pappa kommer fram och vill prata ut med  mig.

Till saken hör att jag blev misshandlad när jag var mindre av min styvfar. Jag var mycket hos min bästis och hennes familj men sa aldrig nåt om hur jag hade det hemma, mest för att jag på nåt konstigt sätt ville skydda min bästis föräldrar som jag tyckte mycket om. Ville helt enkelt inte att de skulle bli ledsna för min skull. Men tröstade mig med att om de visste hade jag kunnat få bor där. Detta räddade mig i många mörka stunder då jag ibland fantiserade att ett annat liv bara var ett samtal bort.

På bröllpsfesten berättar alltså hennes pappa att de visst känt till hur det var hemma och att de ibland pratat om att hjälpa till men att "det alltid rann ut i sanden".

Den informationen kände jag att jag kunnat vara utan, speciellt då den dagen. Mina tankar om att de skulle hjälpt till om de hade vetat var ju just det som gjorde att jag orkade så det finns ju kvar men att få veta att de ändå svek gör än idag ont.

Hur tänker såna människor egentligen?
  • molly50
    Anonym (Svek) skrev 2017-08-28 14:24:41 följande:

Ja,det är ju något de hade kunnat ta upp redan då du var barn och försökt hjälpa dig då.
    Att ta upp det på sin dotters bröllopsdag,av alla dagar,gör ju inte saken bättre.
    Carpe Diem
  • Anonym (Svek)

I mitt tycke så hade det bäsa bara varit om han hade varit tyst och inte fösökt lätta sitt dåliga samvete, vare sig den dagen av alla dagar eller någon annan dag heller för den delen.

Jag menar på riktigt, vad hade han förväntat sig att jag skulle svara "Åh, men det gör ingenting att ni var för fega och lät det vara."

Usch för människor som bara tänker på sig själva utan en tanke på hur det mottas av andra...

Smuts!

• molly50
    Anonym (Svek) skrev 2017-08-29 10:01:33 följande:

I mitt tycke så hade det bäsa bara varit om han hade varit tyst och inte fösökt lätta sitt dåliga samvete, vare sig den dagen av alla dagar eller någon annan dag heller för den delen.

Jag menar på riktigt, vad hade han förväntat sig att jag skulle svara "Åh, men det gör ingenting att ni var för fega och lät det vara."

Usch för människor som bara tänker på sig själva utan en tanke på hur det mottas av andra...

Smuts!

Jag kan bara hålla med dig.
    Carpe Diem
  • fluu

Jag var inte själv bjuden till bröllopet, men jag arbetade i kyrkan och var således på plats. Paret som gifte sig(och gästerna) var nudister och ville då gifta sig nakna, men det gick inte kyrkan(tack!) med på så under själva vigseln var alla utom prästen iklädda badrockar.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Phalaenopsis
    fluu skrev 2017-08-30 17:50:54 följande:

Jag var inte själv bjuden till bröllopet, men jag arbetade i kyrkan och var således på plats. Paret som gifte sig(och gästerna) var nudister och ville då gifta sig nakna, men det gick inte kyrkan(tack!) med på så under själva vigseln var alla utom prästen iklädda badrockar.

Det hade jag velat se! Skrattande
Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?