• Anonym (Bröllop)

Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?

Vilket är det mest bisarraste/pinsammaste/tråkigaste/mest konstiga stämning... bröllop ni har varit på?

Själv blev jag bjuden på ett bröllop av en före detta kollega som jag inte umgicks med alls (utöver jobbet då). Under bröllopet så skulle bruden hålla ett "roligt" tal om folk på festen men ingen skrattade och den tysta stämningen gjorde att bruden överdrev skämten ännu mer så till slut blev det riktigt plågsamt att lyssna på.  Tyst
    Sedan skulle några vänner till bruden "skoja" om brudparet men gjorde det på ett förnedrande sätt så bruden fick tårar i ögonen och försvann under "numret". Stämningen var ganska tryckt under resten av festen och det blev aldrig någon riktigt höjdpunkt under den kvällen. Stackars brudpar.

Jag kommer nog aldrig mer våga gå på ett "främmande" bröllop även om det var snällt såklart av kollegan att bjuda mig.

Har ni några erfarenheter av "skräckbröllop"?

• Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
  • Anonym (H 2)

Ha, ha jösses vilka märkliga bröllop det finns

• Anonym (A)

När mina kompisar gifte sig höll brudgummens pappa ett känslosamt tal till både brud och brudgum, jättefint och rakt från hjärtat. Brudens pappa höll en föreläsning om alla ords utsprung och sa INGET personligt, långtråkigt och känslokallt. Jag tyckte såååå synd om bruden!

• Anonym (Dröjer)

Det lär dröja ett tag innan det blir bröllop igen 

• Hejhopp89

Mitt egna tyvärr. Började med glädje men sen började hans bror ställa ultimatum om att vi skulle ställa in pga corona (han kunde pga coronan inte närvara) sambon lovade sin bror att ställa in utan att ens prata med mig vilken resulterade i att jag blev otroligt sårad detta hände 2 veckor innan vi skulle viga oss.

1 vecka innan så ändrar sig min sambo efter att han pratat med sin mamma och vi gifte oss.

Men sen dess känns det inte ens som att jag är gift.

Allt gick till så fel och mina åsikter betydde noll. Känner än idag att jag inte borde gjort det. Älskar min man otroligt mycket men giftermålet är en onödig detalj efter alla känslor jag gick igenom och har bara skapat oro hos mig för vad nästa bekymmer kommer bli och vad han kommer lova utan att involvera mig..

• gbgumman
    schmetterling skrev 2018-08-25 08:49:52 följande:

Nu bumpar jag en gammal tråd utan att ha något att komma med. Lite fult, jag vet.

Men den här tråden har roat mig förr och kanske är det någon som hunnit med nåt märkligt bröllop under sommaren eller någon annan gång som kan dela med sig och ge oss andra ett skratt eller låta oss bli förfärade.

Jag har inte varit på något konstigt eller bisarrt bröllop. Möjligen lite långtråkigt men inte mer än så. Förra året när en vän gifte sig var vi några som körde lite efterfest på krogen efteråt. Skulle möjligen varit det enda konstiga, när vi kom ett gäng klädda på nivå mörk kostym till ett uteställe där folk vanligtvis är väldigt ledigt klädda.

Men, någon som inte redan skrivit i tråden kanske har en bättre historia Glad

Kul att starta gammal tråd
  • Anonym (Teknikstrul)

Bumpar tråden i bröllopstider!

Inget bisarrt, men ett missöde i kyrkan:

Allt flöt på fint, var stämningsfullt och vackert. Båda säger ja till varandra och vi i församlingen beundrar vördnadsfullt brudparet. Sen ska några vänner sjunga till brudparet och mikrofon och högtalare är inkopplade. De hinner halvvägs in i sången då det plötsligt ljuder en fenomenal rundgång så man börjar tro att kyrkfönsterna kommer skallra sönder... Håller väl på i 5-7 sekunder men kändes som en evighet i mitt huvud, blev så rädd att brudparet skulle kapitulera... Som tur är ägde dom situationen och skrattade lättsamt bort det och sången slutfördes.

• Anonym (Odon)

Brudens far var full men höll sig lugn. 
    Tårtan till gästerna innehåll Odon, inte blåbär som var tänkt. 

• Anonym (...)

Knäppa människor finns det gott om.

• Anonym (owe)

Trodde jag hade skrivit i den här tråden för flera år sen, men jag ser det inte (kanske var en liknande tråd?)

Har iaf några exempel på märkligheter:

Ett bröllop jag inte var på själv, men fick berättat om: Ett par som varit ihop väldigt kort tid, det hade varit stormigt och bråkigt och ingen tyckte det var så bra idé att de skulle gifta sig, men det var som om de skulle gifta sig för att motbevisa alla. När de var i kyrkan hade brudens barn (som var 4-5 år gammalt) gråtit och skrikit "Du får inte ta min mamma!" Mamma försökte tysta sitt barn och man såg att både hon och brudgummen var stressade och såg inte glada ut.
    Hela kvällen var tryckt, berättade min vän som var på bröllopet. Ca 6 månader senare hade de skilt sig. 

Ett bröllop jag var inbjuden till, vi kände brudparet ganska bra, men vi kände inte riktigt igen bruden som blev till lite av en bridezilla. En vän skulle vara toastmaster och hon ringde honom ideligen för att diskutera/ändra/lägga till saker som han skulle ansvara för. Till slut blev det mycket mer än han hade tänkt, men han sa inte så mycket utan gjorde sitt jobb. Han berättade för oss några dagar innan (av frustration), om allt han skulle göra i lokalen där middagen skulle hållas. Han skulle ha kommunikationen med cateringfirman och ordna serveringspersonal mm. En sak som inte gick via cateringfirman utan bruden hade ordnat själv (för att spara pengar), var rom som skulle läggas på förrätten (cateringfirman hade alltså förberett en förrätt, men sen skulle toastmastern klicka på rom innan serveringen). De hade köpt två olika märken, och toastmastern frågade om det var något speciellt att tänka på runt det. Bruden svarade: " min släkt ska ha den dyra rommen. Ni som är våra kompisar kan få den billigare rommen - de märker ändå ingen skillnad" (dvs tex vi räknades in där). Inte för att jag direkt bryr mig om rom, men det kändes ju inte så kul att höra hur hon resonerade. Toastmastern tyckte det kändes väldigt skevt (inte bara om rommen, det var fler detaljer så klart). 

Ett annat brudpar i vår närhet, försökte snåla in så vansinnigt på alla kostnader så att bröllopet nästan inte blev av. Brudgummen grät ett par veckor innan och sa att han inte orkade med det här. Här snackar vi bridezilla. Pengar fanns men bruden hade lagt en tajt budget och vägrande ändra på den. Allt löste sig till slut, men det var stressande veckor och alla vi som var goda vänner med båda i brudparet fick höra bådas versioner om vad som pågick och de hade så totalt olika åsikter och syn på hur de skulle hantera budgeten.  De hade anlitat några andra vänner som värdpar och de kände att bruden ringde och fyllde på med uppgifter hela tiden, så de kände att de knappt ville vara värdpar, men kunde inte med att avsäga sig uppdraget. De skötte allt med bravur på festen så de kunde vara stolta över sig själva, men jag fick höra efteråt, att när de suttit med budgeten ihop med brudparet och skulle hjälpa dem att se om de kunde kapa fler kostnader, stod det en post: "Present till värdparet 450 kr" och bruden sa: "Ja men då kan vi ändra den här posten till 200 kr" (liksom ingen känsla för att det är just värdparet de sitter och pratar med, det handlar bara om att titta på vilka poster som kunde minskas).

• Anonym (XXX)

Det värsta som  hänt, var inte vid själva vigseln utan på festen efter. Bruden hade inte bjudit sin styvmor, då denna hade problem med spriten. Styvmodern kom förstås till lokalen ändå, full som en allika, trängde sig in och skrek. Hon skulle berätta för alla hur bruden egentligen var, skrek hon. Brudgummen och best-mannen fick bokstavligt talat LYFTA ut henne. Efter det var stämningen förstörd, så alla gick hem. 

Det pinsammaste som hänt, var att en bröllopspresent med sexleksaker som några vänner till brudparet hade köpt, och skulle skickas till hotellet där de skulle vara på bröllopsnatten, av misstag hade kommit hem till brudparet ändå. De öppnade alla sina bröllopspresenter inför gästerna och visade vad de hade fått, och då även detta... Fast de tog det ganska bra. 

Svar på tråden Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?