Mest bisarra/tråkigaste/konstigaste bröllop ni varit på?
De flesta bröllop jag har varit på har som tur är varit bra. Ett sticker ut som lite "annorlunda". Varje gäst skulle betala 500:- för att få komma. Inbjudan saknade klädkod (!!), men när jag ringde och frågade visade det sig att det var väldigt noga, och man förväntades klä upp sig. Bröllopet hölls på en liten ort ungefär sju tågtimmar (tre byten) från staden där 90% av gästerna bor. Det fanns ett vandrarhem, rummen saknade toalett och duschen var gemensam. Det kostade ett par tusen. Maten var buffé, vinet tog slut och det alkoholfria alternativet var vatten. Dagen efter var bruden sur för att så få av gästerna hade varit uppe och städat, visade sig nämligen att festlokalen tillhörde vandrarhemmet, och tydligen var det självklart att det skulle städas av oss gäster. De flesta hade ju fullt upp med att samla ihop sig inför avfärd och städa rummen. Jag har aldrig varit med om något liknande... Men det har lärt mig ett och annat, nu vet jag precis hur jag själv INTE vill ha det, när den dagen kommer. Kuvertavgift = aldrig i livet, kräva att gästerna åker över halva landet för att bo på ett svindyrt och dåligt vandrarhem = självfallet inte, kräva att gästerna agerar städare = haha, nope.