• Mirre85

övernattning på dagis!!

Vad anser ni om att dagis ordnar övernattning för barn som är 5 år gamla ?!

Fått information om detta och övernattningen skall ske mellan Tisdag-Onsdag och då vill de att man ska komma till dagiset på tisdag kväll kl 18.00 och att alla föräldrar ska ha picknick me barnen, sen ska man lämna sitt barn där och åka därifrån senast kl 20.00

Vad jag blir fundersam över och ogillar med informationen jag läst på lappen de satt upp är:

* Barnen skall ha med sig godis köpt för 25-30 kr.(( ??? Godis mitt i veckan har då aldrig barnen fått här hemma!!))

* Det där med att sedan barnet först (( iallafall i vårat fall )) ska gå på dagis som vanligt tisdag kl 07.30-16.30
    Åka hem ( 2mil ) sen för att köra tillbax till dagiset och sedan för att spendera halva kvällen där???????

Vet inte men iallafall i mitt läge så har jag annat o göra när jag väll slutat på jobb en vardag. Vi är oxå flera i familjen, samtliga har vardags aktiviteter på kvällarna .

Givetvis så har fröknarna inte gjort annat än pratat gott om övernattningen och gjort alla barnen förhoppningsfulla så att de ser fram i mot detta..!! Fel kan jag tycka! Ogillar skarpt att detta ska ske mitt i veckan och varför ens ska de övernatta ??? Skulle inte förvåna mig att de ringer sedan mitt i natten och ber oss föräldrar komma och hämta av olika anledningar...

Men nej vi ska bara godkänna att barnet lämnas på kvällen 20.00 och sen ser vi inte barnet förräns 15.00 dagen efter!!!

• Svar på tråden övernattning på dagis!!
  • Radhuspinglan
    Aileen Allannah skrev 2014-05-21 22:32:24 följande:
    Hur tänkte du där?

fluu skrev 2014-05-21 22:34:26 följande:
    Pratar du om diskoteksbranden?
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!

Yes, efter den branden så förbjöds alla aktiviteter i skolbyggnader under kvällstid (nattetid?). Fast det kanske är ändrat nu? När jag gick i skolan och vi ville övernatta, så fick vi inte det pga Göteborgsbranden som varit några år dessförinnan.
  • Aileen Allannah
    Radhuspinglan skrev 2014-05-21 22:37:26 följande:

Yes, efter den branden så förbjöds alla aktiviteter i skolbyggnader under kvällstid (nattetid?). Fast det kanske är ändrat nu? När jag gick i skolan och vi ville övernatta, så fick vi inte det pga Göteborgsbranden som varit några år dessförinnan.
    Aldrig hört talas om faktiskt. Skolor och förskolor har ju också nödutgångar och brandvarnare.
  • fluu

Jag har övernattat på skola och i andra dylika lokaler många gånger efter det.
  • Ojsan

märkligt, det var ju ingen skolbyggnad
  • Radhuspinglan
    Aileen Allannah skrev 2014-05-21 22:38:36 följande:
    Aldrig hört talas om faktiskt. Skolor och förskolor har ju också nödutgångar och brandvarnare.

fluu skrev 2014-05-21 22:38:42 följande:
    Jag har övernattat på skola och i andra dylika lokaler många gånger efter det.

Ojsan skrev 2014-05-21 22:39:18 följande:
    märkligt, det var ju ingen skolbyggnad

Okej, då kan det vara ändrat. Det var iaf så som sa's på min skola på högstadiet då vi ville övernatta men blev nekade. Till trådstartaren: Det är ruggigt fult gjort av personalen att prata med barnen om detta, innan föräldrarna fått kännedom om det. Det kan du ju nämna för dem, så slipper de begå samma misstag nästa år.
  • Loriyana

Min tös övernattade på förskolan när hon var fem år. Det var en jätterolig upplevelse för henne. Inget tal om godis dock...

• Snöviolen

Är det någon som tvingar dig att ditt barn ska sova över på dagis? Om inte så är det bara att säga att du inte vill att ditt barn ska vara med. Svårare än så är det inte.

• ViktoriaJ

Men suck. 

Antingen säger du nej till ditt barn. 

Eller så låter du henne vara med på den här roliga aktiviteten. Och att äta godis en gång i veckan bara denna gång skadar nog ingen. 

• morsan345
    UniqueSnowflake skrev 2014-05-21 22:07:06 följande:
    Hmmm det här låter skumt och jag hade helst INTE velat lämna mitt barn på dagis en kväll. Det är skillnad om de åker ut på klassresa och tältar när de är typ 9 år gamla.

Nej, det här låter som ett märkligt jippo. Är det inte så att Reinfeldt anser att alla ska ha minst två jobb snart? Då kommer vi inte se våra barn alls, utan då kommer vi VERKLIGEN behöva natt/kvällsdagis....

Det låter som ett skumt jippo, jag säger nej!
    Typiskt fröknar att påverka barnen på det viset. ! Har varit med om flera situationer när de snackat en massa positivt om saker och ting och sedan får VI föräldrar höra och stå för det!

Behöver jag påpeka att mina barn inte går på dagis längre!? Tacka gud för bra dagmamma, som iallafall frågar föräldern INNAN saker och ting tas upp med barnet!

Svar på tråden övernattning på dagis!!