Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

BF Januari 2015

snerkan skrev 2014-12-10 23:55:43 följande:

Det gick bra!:) som jag misstänkt låg han precis som storebror i säte:p så de försökte vända men det ville han inte vara med på så han ligger kvar i säte.

Så han får födas så:) fick dock en bäckenröntgen nu som de ska kika på, hoppas de hör av sig imorgon om det. Men det gick ju bra med första så det borde ju inte vara några problem nu heller.

Pjhuuu så skönt att det är över o inte hände något!:)

Gott, vad skönt!
  • Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-12-10 21:33:33 följande:

Kan man gå mycket på hur hög respektive låg magen är, eller kan jag ändå få för tidigt?

Mitt första barn fixerade sig sent, nummer två lika tidigt som denna, typ v 34. Båda kom vid BF, så magens läge tycker i alla fall inte jag behöver betyda någonting.
  • Waimea
    Unique1 skrev 2014-12-11 15:42:30 följande:

Det är ingenting min barnmorska gör :)

Min slempropp gick i måndags och har haft så mycket förvärkar så förlossningen ville att jag skulle in på en kontroll för det.

Åh, det börjar dra ihop sig för trådens första bebis?!
  • Waimea

Eldade bastun varm igår och tog en riktig långkörare, vilket var mumma för både ömma fogar och sammandragningar/mensvärk.

Packade upp och tvättade igenom en hel hög med bäbisgrejer, känns lite surrealistiskt. Köpte också blöjor, bindor och amningsinlägg. Den här gången har vi en ny och fin tvättstuga att byta blöjor i, med rinnande vatten, så det blir våta tvättlappar för min del. Vår toalett är så liten att det aldrig gått att ha skötbord där, så det har varit skötplats i barnets rum.

• Waimea
    Lolanthe skrev 2014-12-15 19:36:08 följande:

Jag har bastat hela graviditeten på mitt gym ;) och den lill* verkar okej ;) men tror det är mindre bra i början av graviditeten, har för mig att jag hört något om det..

Hehe, jag har inte frågat, mitt finska påbrå och min alldeles egna vedeldade bastu lockar för mycket. Vi började försöka oss på nr 3 i nämnda bastu
  • Waimea
    Unique1 skrev 2014-12-17 23:00:09 följande:

Idag föddes våran son kl.11:42, trots att han kom 2veckor för tidigt var det en stor kille på 3930g och 50cm

Grattis!! Första bebisen i tråden?!
  • Waimea
    Bettanspettan skrev 2014-12-22 20:31:14 följande:

När jag var på toa nu fick jag en gulvit slemklump på papperet fast bara ca två cm stor. Undrar om det kan va delar av proppen? Vill inte än, bara 9 dagar kvar på året ju.

Hoppsan, det är många bebisar som är på G nu. Hur känns det nu??
  • Waimea
    Sunnan skrev 2014-12-23 06:27:38 följande:

Åh självömkan! Gick precis in i v 40 (39+0) och har drabbats av magsjuka, sannolikt vinterkräksjukan. Har varit uppe sen kl 3 och spyr som en gris. Maken mår bra änsålänge men det är nog bara en tidsfråga innan han blir sjuk också. Julen är inställd för vår del iaf

Din stackare. Jag hoppas du kryar på dig kvickt!
  • Waimea
    Sunnan skrev 2014-12-23 17:07:20 följande:

Tack Har faktiskt återhämtat mig på någon slags rekordtid och sitter och äter försiktigt nu. Mår helt ok frånsett närings- och sömnbrist

Skönt, vännen!!
Svar på tråden BF Januari 2015