BF Januari 2015
Julbastu idag, var gudomligt skönt, men kom ur bastun med jordens magont. Nu är jag trött på att vara gravid. Åh.
Julbastu idag, var gudomligt skönt, men kom ur bastun med jordens magont. Nu är jag trött på att vara gravid. Åh.
Bara 3 dagar kvar till BF för mig så det är lite spänt varje kväll när sammandragningarna tilltar. Men jag hoppas, hoppas, hoppas att vi kommer över årsskiftet. Från och med 00.01 1/1 får den väldigt gärna komma ut dock för jag är trött på att vara såhär otymplig.
Det börjar hända saker igen!! Jag hade rejält ont mellan 1 och 5, men sen somnade jag och idag har varit en lugn och skön dag. I morgon dags för sista Bm-besöket innan BF, tar med mig hela familjen för att lyssna på hjärtljuden, maken har nog bara varit med på Ultraljuden, blir så, kanske med barn nr 3..
Det verkar som att vi ligger ganska lika. Ska bli spännande och se hur det utvecklar sig, och vem som får först
Jag har också sista besöket i morgon och dotter och sambo följer med Han har bara varit med på ett UL innan men jag tänkte att han kan passa på att fråga om han undrar ngt. Han ser mig som allvetande bara för att jag fått barn innan, och detta är hans första.
Jag är lite spänd över hur natten kommer att bli. Har haft ont då och då under dagen, och jag känner att det blir mer och mer tryck neråt nu under kvällen. Än gör det inte så ont som igår men man vet ju aldrig...
Nu satte hen igång. Gud vad skönt!
Var hos Bm igår. Allt väl, 2 kg(!) upp på två veckor. Julmat och vätska..
Nästa tid på BF, hon lovade att om bebisen inte kommit och jag är less så ska hon undersöka mig och dra lite i tappen det gjorde hon förra gången.. Fick lova att inte ringa till förlossningen om det kom lite blod då, tydligen har de fått tillsägelse om att inte dra i tappen eftersom det resulterar i oroliga samtal till förlossningen då det oftast kommer en liten blödning.. Det ska jag nog klara av :- D men jag hoppas verkligen att jag inte behöver tiden den 8:e!!
Hej alla! Jag ligger här på bb och myser med en liten dotter som valde att titta ut igår kväll, en vecka före bf. Livet är underbart!
Kan lägga till att när jag läser gamla trådar på fl verkar många spara flera hundra dagar för att tex kunna ta långledigt en gång per år, förlänga semester, vara hemma på skollov osv. men det är ju inte relevant för oss som får barn nu och bara kan ha kvar 96 dagar....
Här har vattnet gått klockan 09.30 i morse, inte ännu mycket öppen, in för mer undersökningar kl 23.00 ikväll och om inget händer innan imorgon så sätts det igång ordentligt imorgon på morgonen..
Blev igångsatt igår och är inne på förlossningen men det går väldigt långsamt eftersom det var så omoget. Har fått en tablett varannan timme sen igår kl 15. Lyckades iaf sova drygt 6h sammanlagt inatt. Om någon timme får vi veta om det hänt något.
Lycka till Heihej!
Här är min gipsmage, dagen efter vi gjort den så fick jag första tecknet på att förlossningen kommer igång snart... Ingen bäbis ännu och hen får gärna vänta 20 dagar till!
Den är inte klar ännu, lite finjustering behövs men gipset tog slut. Vi köpte 6 rullar. nästa bild kommer när den är hundra procent färdig haha :)
Sitter och väntar på snitt nu. Efter 1.5 dygn har fortfarande ingenting hänt och alla andra möjligheter är uttömda. Är vansinnigt trött men har för ont för att sova. Vill bara få det överstökat nu.
LängtansBlåaBlomma är nog på förlossningen nu, jag kikade på hennes blogg
Härligt Sunnan och LängtansBlåaBlomma
Grattis till alla er som fått era små :)
Jag har 3 veckor kvar å hoppas för gudskull att ja inte går över denna gång, kan knappt gå längre pga foglossningen, sjukt dåligt samvete mot 2åringen här hemma eftersom vi inte kan ta oss ut som vi brukar eller göra saker som vi brukar :( å de här jävla skit vädret vi har här i uppland har nu gjort att de är is på gatorna så nu vågar ja mig inte ut alls :( nej hoppas ja får lite bättre samvete när förskolan börjar igen, tycker inte om att belasta alla nära med barnvakt hela tiden. Å sambon har sjukt mkt att göra på jobbet då dem bygger om till en helt ny kundmottagning så han kan tyvärr inte vara hemm så mkt som han vill :(
Annars är allt bara bra ;) skönt å kräka ur sig lite ;)
Jag är bara less :-P Bf+2 och ingenting händer. Blä.
Är på BF+6 (eller BF+2 enligt min egen beräkning) och har inte känt så mycket hittills men idag kom vattniga flytningar med lite slem. Mina sammandragningar har också ändrat karaktär från icke smärtsamma till mensvärksliknande. Kommer dock väldigt oregelbundet, ena stunden en gång i kvarten, andra stunden kan det vara en timme emellan. Får se hur detta utvecklar sig...
Bf+9 idag. Jisses. Hade jag aldrig trott. Inga särskilda känningar, mer än lite rejäla flytningar. Inväntar Bm-besök på onsdag.
Igår blev det en liten flicka. 49cm och 2970g. Allt gick bra förutom att värkarna var verkningslösa i ett dygn. Men när det väl börjat öppna sig gick det på 3 timmar från 1cm till att bebisen var ute. Nu är vi hemma igen hos storasyster son ju inte fick vara på BB.
Nu är jag hemma med min tjej. Hon föddes den 19 januari kl 01.53 efter en lång men väldigt lindrig förlossning. Allt stannade av vid 21-tiden den 18, men jag var redan öppen 6-7 cm och fortsatte öppna mig trots avstannade värkar, så vi gick 1,5 km, kom tillbaks, tog hål på hinnorna och sen tog det två timmar så var hon ute! 3584 gram, 53 cm. Glad som ett barnkalas nu.