Inlägg från: Waimea |Visa alla inlägg
  • Waimea

BF Januari 2015

Gevaliacoffee skrev 2014-09-15 11:16:38 följande:

Rider inte nu. Har tre hästar hemma, dottern rider ponnyn de andra är 1 och 2 år gamla så blir ingen inridning för mig på halvblodet.

Det förstår jag!! Skillnad på att rida in ett halvblod och skogsrida en 14-årig cool nordsvensk
  • Waimea

Nu har jag köpt en liggdel till vagnen. Min kollega hade en svart liggdel till en Urban Jungle drällandes hemma. Perfekt! Hon verkar ha varit lika pedantisk som tjejen jag köpte chassit av, så hela vagnen ser ny ut .. V 24+4 idag och hjälp, vilket liv det är i magen. Inte ens tre månader kvar till jag går hem på ledighet, tränar idag med Vab för storebror som har en sprucken trumhinna och en lillasyster som inte heller ville till dagis.

• Waimea

Åderbråck... Fan, vad fult. Har gått upp 6 kg sen inskrivning, totalt ca 9 kg. Fick några ränder på magen vid förra grav, får se om det blir fler.

• Waimea
    LängtansBlåaBlomma skrev 2014-10-07 20:25:49 följande:

Är sjal bättre än Ergobaby och BabyBjörn för spädbarn?

Beror på hur du knyter.. Axelbanden blir mkt bredare med sjal - du fördelar bebisens tyngd på större del av axlar och rygg. Jag tyckte sjal var mkt skönare än sele, men bebisen tyckte tvärtom... Nu har jag budat hem både en ringsjal och en vävd sjal på Tradera.
  • Waimea

Längtan94: när det gäller färger på kläder och liknande så är det väl inte färgen i sig som styr, det är väl snarast mekanismerna som gör att vi vuxna och i nästa läge våra barn anser att vissa företeelser hör till ett visst kön som vi behöver bli medvetna om. Har en granne som forskar på genusvetenskap och hon har fått mig att inse att mycket av våra beteenden är färgade av gamla föreställningar om vad som är 'pojkigt' och 'flickigt'.

När det gäller namn så är jag en sån som gillar gamla och mer ovanliga namn, varför kan jag inte riktigt svara på, samtidigt tycker jag att de vanliga namnen är fina. Det är väl en fråga om personligt tycke och smak.

• Waimea
    längtan94 skrev 2014-10-18 14:22:18 följande:

Kommer jag bajsa på bm under förlossningen? Jag får diarré vid mensbesvär, kommer jag sprutlakera barnmorskan då? Haha stackars henne isf!

Kroppen brukar fixa tarmtömningen innan förlossningen, man brukar bli kass i magen när det är på G så.du behöver nog inte oroa dig..
  • Waimea
    Inkaaa skrev 2014-10-17 15:45:26 följande:

Nu börjar magen vara för stor för min största vinterjacka och jag inser att jag skulle behöva hitta någon ordentlig vinterjacka som jag kan ha resten av graviditeten :) Var hittar man bra gravidjackor? Eller ska man bara köpa en vanlig jacka några storlekar större än man brukar ha? Hur har ni tänkt?

Jag bor uppe i norr och kommer inte undan behovet av en riktigt bra jacka, tyvärr

Jag budade hem en fin jacka på Tradera, gav 200 kr + frakt. Helnöjd
  • Waimea
    Bettanspettan skrev 2014-10-19 08:33:56 följande:

För mig har det varit timmarna innan förlossningen satt igång. Fått diarré då.

Precis så.. Det kan ila lite mer när bebisen fixerat sig, den ligger som längst ner och trycker mot bäckenet, men oftast är det mest skönt för det blir lite mer plats för lungor och organen längst upp i buken. Min andra fixerade sig jättetidigt och jag trodde det betydde att hon kanske, kanske skulle komma någon vecka tidigt. Ack så jag bedrog mig..
  • Waimea

Jag hade betydligt större behållning av föräldragruppen efter förlossningen, även om jag tyckte det var bra att få veta lite. Tyckte ändå inte att det gick att förbereda sig så mycket på förlossningen, det var bara att ta det som det kom. Din kropp vet vad den ska göra, liksom, bara att hitta strategier för att få hjärnan att uthärda smärtan och arbeta med den..

Svar på tråden BF Januari 2015