BF Januari 2015
Jag kollade inte kön, vill spara den överraskningen till förlossningen. Har testat båda varianterna tidigare och detta tycker jag är roligare än att veta könet..
Jag kollade inte kön, vill spara den överraskningen till förlossningen. Har testat båda varianterna tidigare och detta tycker jag är roligare än att veta könet..
Jag får också det då och då. Tur att det går över snabbt.
Nån mer som fortfarande mår illa? Jag försökte dra ner på medicinerna i helgen och har ångrat det i flera dagar... Åh vad jag längtar efter att inte må illa mer!
Får även sammandragningar när jag promenerar. Känns inte helt bra. Kanske läge att fråga bm om det?
Ska till Bm på fredag morgon, därefter kontroll var 4:e vecka fram till typ v 34 eller nåt. Finns ju inte så mycket mer att kontrollera, graviditeten tar den tid den tar och om allt ser ok ut på Kub och RUL antar jag att det inte finns medicinskt motiverade skäl att lägga in fler kontroller?
Så nu hoppas jag innerligt att jag är den sista att lämna tråden. Det såg ännu sämre ut idag och mest troligt klarar sig barnet inte graviditeten ut. Vi kommer att avbryta graviditeten i nästa vecka. Lycka till ni andra och så framtiden utvisa om och när vi får vårt tredje barn.
Kram till er alla
Idag för 11år sedan blev jag mamma för första gången
2003-09-04 klockan 05.52 för att vara exakt.
Det var då jag för första gången på riktigt förstod vad villkorslös kärlek är, hur det är att älska någon mer än något annat, hur man utan att blinka skulle offra ALLT för denna lilla människa.
Elva år sedan jag på riktigt insåg vad livet går ut på, vad meningen med livet verkligen är.
Min älskade förstfödda dotter fyller elva år idag, elva år då är man stor..
Ändå kommer hon alltid vara liten
Jag minns känslan att för första gången få henne i min famn, få känna hennes doft
Jag minns hur jag grät av lycka.. Sedan när doktorn tog första blodprovet på henne, hon grät, jag grät oxå. Jag förstod ju att det inte gjorde ont och inte var farligt men ändock grät jag då hon grät, jag ville inte att något ont skulle hända henne.
Nu har jag tre fina underbara döttrar och jag tillåter inget ont hända någon utav dem.
Älskade barn, nu har jag lyckan att vänta mitt fjärde barn.
Jag ser fram emot att få möta lillbebisen och få uppleva det där underbara fösta mötet igen
Idag för 11år sedan blev jag mamma för första gången
2003-09-04 klockan 05.52 för att vara exakt.
Det var då jag för första gången på riktigt förstod vad villkorslös kärlek är, hur det är att älska någon mer än något annat, hur man utan att blinka skulle offra ALLT för denna lilla människa.
Elva år sedan jag på riktigt insåg vad livet går ut på, vad meningen med livet verkligen är.
Min älskade förstfödda dotter fyller elva år idag, elva år då är man stor..
Ändå kommer hon alltid vara liten
Jag minns känslan att för första gången få henne i min famn, få känna hennes doft
Jag minns hur jag grät av lycka.. Sedan när doktorn tog första blodprovet på henne, hon grät, jag grät oxå. Jag förstod ju att det inte gjorde ont och inte var farligt men ändock grät jag då hon grät, jag ville inte att något ont skulle hända henne.
Nu har jag tre fina underbara döttrar och jag tillåter inget ont hända någon utav dem.
Älskade barn, nu har jag lyckan att vänta mitt fjärde barn.
Jag ser fram emot att få möta lillbebisen och få uppleva det där underbara fösta mötet igen
Igår ringde jag min bm pga sammandragningar. Hon sa åt mig att ringa förlossningen å dom ville ha in mig för en kontroll. Allt såg bra ut med bebis. Livmodertappen var 5cm... Vad de nu innebär? Är de bra/dåligt? Vad är "normalt"?? Fick iaf med mig två bricanyl tabletter hem att ta om de fortsätter. De ges väl inte bara ut sådär huxflux??? Är lite orolig.... Ngn som fått såhär i ngn tidigare graviditet elelr så? Är ju bara i v22
Jag är så nöjd idag! Är äntligen klar med mina 26 lönesamtal. Lämnade också in min ledighetsansökan inför nästa år, blir hemma från 20 dec till 30 oktober 2015.
Jag var hos BM i v 22+2 och då mätte de SF. 21 cm.
Visst var vi några som hade häst? Rider ni andra fortfarande? Jag gör det än, har två finfina medryttare men det funkar bra ännu.. Igår red jag dressyrträning och bortsett från att det stramade lite i sidan under det sista travarbetet gick det hur bra som helst. Älskar min fina, coola nordiskille!